Reakcia na: intony #96348:
Zle si to pochopil.1. Elektricka v BA (pokial neprejde uplnou rekonstrukciou a prestavbou a to najme v centre a v centre neprejde pod zem) nesplna parametre na to, aby bola NS MHD.
2. Doraz na elektricku a to este cez Stary most ukazuju, ze sa v BA presadzuje nieco, co ja nazyvam "elektrickovy fundamentalizmus" a ze sa presadzuju hrrr kratkodobe a nesystemove riesenia, bez ohladu na suvislosti a celkovu koncepciu (ktora v BA aj tak absentuje)...
3. Problem je v tom, ze ked budes chciet urobit z elektricky NS MHD nielen podla nazvu ale hlavne podla parametrov, budes ju musiet minimalne v centre zapustit pod zem, cim sa vracias k povodnemu navrhu NDS, ktory si zaznaval v uvode... Nehovoriac o tom, ze sa o nicom takomto neuvazuje, jedine co sa spravi je polozenie kolaji cez Most do Petrzalky. Z viacerych rieseni sa vyberie to horsie a este aj ono sa zle zrealizuje...
4. Sam hovoris o ciastkovych postupnych rieseniach. Toto je prave zly pristup, ktorym NS MHD nikdy nevybudujes. Doprava v Bratislave vyzera tak ako vyzera (rozumej zle) prave preto, ze sa nepostupuje koncepcne a systemovo, ale ciastkovo a ad hoc. Mozem takto lokalne zlepsit dany stav, ale nikdy nevybudujes NS MHD. NS MHD je koncepcne a dlhodobo navrhnuty system spadoveho riesenia dopravy.
5. Nechapem ako moze niekto nechapat nutnost postupovat od koncepcie cez vypracovanie systemu, navrhnutie NS MHD, navrhnutie spadovych liniek, navrhnutie doplnkovych liniek presne naopak...
Marcelllooo
Schvalne som bol zvedavy, ci si vsimnes aj toto konstatovanie. ?
Ale aby sme si boli na cistom. Nie som proti rieseniu NS MHD v Petrzalke, ale som proti rychlokvasenym samoucelnym a zlym rieseniam cohokolvek, navyse ak vysledkom je zhorsenie situacie, ktore navyse bude zakonzervovane na desiatky rokov... A presne takymto je aj riesenie elektrickou cez Stary most.
Re #96320 Martin Fundárek: Autobusy sice zastavky a depo potrebuju, ale ich uz maju vybudovane, takze zabery pody nebudu, aspon nie v takom rozsahu
Neviem presne voci comu sa ohradzujes pri tej roznej obsaditelnosti vozidla. Porovnavaju sa prepravne kapacity a rozne ucely nasadenia...
A uz aj v Bratislave sa vozovka nerobi z asfaltu, ale z tvarnic ci specialneho betonu na miestach, kde dochadza k jeho deformaciam (krizovatkym zastavky MHD).