CeCo: rozkopat sa da aj centrum, koniec koncov tam kde sa robila rekonstrukcia nedavno staci len odprata dlazbu a posunut kolaje na paneloch (pri velkej snahe to nemusi az tak dlho trvat) a inde by tie rekonstrukcie aj tak bolo treba... ale suhlasim s tebou ze niektore z tych trati co su uz pripravene na zmenu rozchodu by tiez pytali rekonstrukciu... PS: naco chces menit ostrovceky (aj ked ja by som ich popresuvel a zredukoval:-)) pokial sa nebude menit osova vzdialenost kolajnic ?
d3k0: 1. ja by som sa mozno zasiel aj z BA pozriet do pezinka a urcite by som sa zasiel pozriet aj do viedne, ale pri sucasnej ponuke spojov (SAD,vlak) na to chut nemam, kdezto pri celosietovej elektricenke (ktoru si vzdy kupujem so vsetkym co sa da bez ohladu na to ci to vyuzijem) by som sa tam chodil pozriet hoc aj kazdy druhy den...
2. najnovsie rekonstruovane trate... odprac z nich asfalt/dlazbu a zamysli sa ako sa tam da zmenit rozchod... este jednoduchsie ako na tych s podvalmi... uvolnis skrutky (nemusis ich ani vybrat), posunies kolaj, a nazad ich dotiahnes...
3. v KE by elektricka upadala v sucasnej situacii aj keby bola na 1000ke, lebo sa tam rozmahaju gumkaci...ale pri zmene postoja kompetentnych by sa tam s tym dalo robit zazraky.... (a maju co sa tras tyka myslim lepsiu siet ako BA
d3k0: 1. ja by som sa mozno zasiel aj z BA pozriet do pezinka a urcite by som sa zasiel pozriet aj do viedne, ale pri sucasnej ponuke spojov (SAD,vlak) na to chut nemam, kdezto pri celosietovej elektricenke (ktoru si vzdy kupujem so vsetkym co sa da bez ohladu na to ci to vyuzijem) by som sa tam chodil pozriet hoc aj kazdy druhy den...
2. najnovsie rekonstruovane trate... odprac z nich asfalt/dlazbu a zamysli sa ako sa tam da zmenit rozchod... este jednoduchsie ako na tych s podvalmi... uvolnis skrutky (nemusis ich ani vybrat), posunies kolaj, a nazad ich dotiahnes...
3. v KE by elektricka upadala v sucasnej situacii aj keby bola na 1000ke, lebo sa tam rozmahaju gumkaci...ale pri zmene postoja kompetentnych by sa tam s tym dalo robit zazraky.... (a maju co sa tras tyka myslim lepsiu siet ako BA
Papyr
Sice je 1435 normalny rozchod, ale aj keby nam niekto na Slovensku zaplatil rekonstrukciu na 1435 (vsetci vieme, ze na to nemame a mat nebudeme), ako by ste riesili prejazdy elin na zeleznicne trate??? Elina - 600 V js, vlaky ZSR a MAV 25 kV, 50 Hz, vlaky OBB 15 kV, 16,66 Hz?
Skor sa priklanam k nazoru, ze je potrebne vytvorit zo stanice Filialka nieco take, ako je prazske Masarykovo nadrazi. Koncili by tu osobne vlaky (elektricke alebo motorove jednotky) z dedin, cim by sa trochu odlahcilo hlavnej stanici a ta by bola vyuzivana len na rychliky a pre zataz smerov, z ktorych nie je kolajove prepojenie na Filialku alebo ktore nie je ekonomicke tahat na Filialku.
Dalej: vytvorit skutocne FUNGUJUCU integrovanu dopravu, ergo, ze KAZDY drzitel AKEHOKOLVEK casoveho listka bude moct po Bratislave vyuzivat vlaky (aj rychliky! a ZSR by mali aj tak zrusit uz konecne ten komunisticky prezitok zvany rychlikovy priplatok). A dat tym vlakom nejaky slusny interval.
Namiesto tahania elektricky kdesi do Trnavy strojkolajnit danu zeleznicnu trat. Vyrazne sa zvysi kapacita, vid trat Praha-Kolin.
V pripade elektricky do Petrzalky: bud ju postavit na rozchode 1000, alebo vytvorit nieco ako v Budapesti HEV (pozemne primestske vlaky, cosi ako metro s pantografmi), lenze kam to na lavom brehu povedie? Takze rozchod 1000, ale, prosim Vas, KVALITNU trat oddelenu od ostatnej dopravy.
Najvacsi problem bude najst vyrobcu kvalitnych vozidiel, ale to za chvilu bude problem aj na 1435
Ad predaj cestovnych listkov vodicom: ked to ide v KE, PO, Prahe atd., musi to ist aj v Bratislave. Proste MUSI, nech si ludia na Olejkarskej myslia, co chcu. (Takisto ako v inych mestach jazdia intaktne Karosy a Ikarusy, takisto ako v inych mestach nie su CP iba cisty papier na plechu, ale su kryte atd.) Akurat na Slovensku (a v hlavnom meste obzvlast - tam je totiz najviac Slovakov