Áno, samozrejme, v súčasnosti takáto legislatívna prekážka je. Ale keďže legislatíva vždy vývor nasleduje a nie predbieha, nevidím túto prekážku ako neprekonateľnú.
Do Ik4x5 si si mohol objednať motor aj prevodovku, akú si chcel. Modulárna konštrukcia týchto vozidiel dovoľovala prakticky neobmedzené kombinácie. U Karosy 7xx bol problém - rozhodne vtedy nebola motoricky lepšia a výber motorov bol obmedzený, keďže niektoré sa proste až do zdeviatkovania nezmestili.
? ? ? tak tých 14 cm ma teda pobavilo ? ? ? a chceš mi povedať, že v DPB hľadeli na toto? ? ? ? ? ? ? už som si prečítal Satiho príspevok pre teba a ak to tak fakt je tak Blava je dobrá žumpa, kam padne všetko čo ostane z dna autobusovej produkcie. ? ? nič nebolo lepšie v 2006 než Solaris na ktorý sa o rok hovorilo úplne inak, potom ostatné vozidlá vyrobené mimo ČR sú pridrahé pre BA, proti Citelisom sa vždy dakto postaví a vetuje akýkoľvek nákup. Takže ostáva len SOR. Nechcem predčasne SOR 18 odpísať ale odporúčam sledovať kam všade sa dostane. Či podnik prežije z chudobnej Bratislavy a SL, plus nejaké drobé dodávky doma a na SR ešte. Ak hej tak neni o čom...
Možno budem trocha neslušný, ale v Prešove v Citelise sa posral bezdomovec. Zažralo sa to do čalúnenia a strašne to smrdelo. Nakoniec museli vymeniť čalúnenie ?
Ja som zasa zásadne PROTI čalúnenému humusu a ZA koženkové sedačky. Čalúnený poťah výrazne lepšie absorbuje telesné výlučky páchnúcich indivíduí. Pred zasmradením odevu z tchora, ktorý sedel na sedadle predo mnou, ma neochráni, ani keby sa sedačky tepovali denne.
Na čalúnené sedačky by sme dozreli vtedy, keby niekto objavil spoľahlivý a zákonný mechanizmus, ktorý by zabezpečil, že by uvedená sorta ľudí prestala zneužívať vozidlá MHD na zohrievanie a spanie (namiesto útulkov).
No na koženkovej aspoň vidíš, do čoho si sadáš, resp. podľa okolností nesadáš... Teda aj na drevenej, ale tá je na dlhšiu cestu a najmä v zime nie celkom pohodlná... Preto ak dopravca nie je schopný zabezpečiť dostačujúcu údržbu sedadiel s textilným poťahom, mal by podľa mňa radšej kúpiť koženkové...
mali nizsiu nastupnu hranu a vacsiu kabinu vodica... ale boli podstatne drahsie a karosy boli vraj motoricky lepsie - tie posledne mali minimalne lepsiu prevodovku Voith...
Ano môžem specifikovať prečo nemám rád tieto autobusy.
Pretože interiér nieje zrovna najlepší je to podľa mňa moc lacné a šoféry si tiež sťažujú že majú malú šoferskú kabínu a to je pravda myslím že už menšiu sňaď sa nedá vyrobyť. Ako ten 18 metrový čo sa tu skúšal nebol dizajnovo zlí ale očakával by som viac vnútri interierovo. Proste dizajn mal ako keby najmodernejší autobus a interierovo lacný ako stará karosa či Ikarus 415. A tie predné dvere u vodiča sú zlé vyriešené. Možno sa vám páčil kôly tomu že mál 5 dverí ale mne osobne sa mi neľúbia Sory vôbec. Sú to fakt husenice dobrý výraz našli pre nich. Neviem no je to môj názor vám sa ľúbi ale mne nie. Nehovorím môže byť dobrý z technického hľadiska ale mám pocit že Bratislava si určite zaslúži lepšie autobusy ale to asi naši politici nikdy nepochopia a znova sa nabalia peniazmy. Neviem možno to budú autobusy českej výroby ale keď už českej tak Citelis 18 metrové a Tedomy 12 m. No alebo to o čom nielen ja asi snívam o Mercedes Benz alebo MAN. Tak fakt sa nehajme prekvapiť čo to bude.
Veľké vetračky sú fajn, ale som zásadne PROTI slizkej koženke, pri ktorej prevádzkovateľ svoju neschopnosť kryje údajnými názormi cestujúcich.
A okrem toho, ak nie je prevádzkovateľ schopný udržiavať v čistote handorvý poťah, nech dá do vozov drevené sedačky á la Düwag ale nie slizkú koženku.
S komponentami Ganz je nejaký problém geopatogénnej zóny v Bratislave, podobne ako u horľavých Soplarisov. Budapeštianske Trotlína majú výzbroj Ganz k plnej spokojnosti (paradoxne Ik412T nemá výzbroj Ganz ale Kiepe), Trotlína kdesi v Rige či Vilniuse sú tiež Ganz...
Vtedy hlavne boli dva problémy:
1) Ikarus chcel za polotovar 415 bez výzbroje presne toľko, ako Ostrov za celú 14Tr.
2) Škodovka odmietala dodať samotnú výzbroj, argumentovala "Kúpte si od nás celý trolejbus alebo nič".
Obidve fabriky dopadli tak, ako si to zaslúžili.
412/417 sa vtedy nekúpili preto, že mesto povedalo, že na nízkopodlažnosť mimo garantované invalidné spoje ešte BA nedozrela.
417 musel mať nejaký problém, keď ho nekúpila ani Budapešť. Jediný 417 v ex-ČSFR v Tábore jazdí spoľahlivo ale zo začiatku to vraj bolo strašné a v súčasnosti sú probléímy s ND a Comett Plus sa ho chystá pri najbližšej príležitosti vyradiť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
enumaelish