Pre KLF.
Pár drobných poznámok k rampe na Starý most zo stanice Nivy. Smerom k Dunaju viedli zo stanice
Nivy vlečky do prístavu a okolitej primyseľnej zóne. Trať smerom k mostu začala stúpať na úrovni
Čulenovej ulice vedúc povedľa Dostojevského radu. Na úrovni ulice Lomonosovej a Bezručovej bola
trať skoro na úrovni dnešneho mosta. Pribinovu ulicu prekonavala oceľovým mostom. Potrebný oblúk
začinal na úrovni Lomonosovej ulice a stačal trať na most pota Umelku. Celý násyp aj včítane mostu
už neexistuje, malý zostatok predstavuje podklad vozovky poza Umelku.
Pár poznámok k Filiálnej stanici.
Na stanici Filiálka bola ešte v prvej polovoci 60-tych rokov silná parna prevádzka so strojmi 556
v oboch smeroch. Posledné osobné vlaky obsluhovali smer na Trnavu.
Podľa mňa má táto stanica veľmi dobrú polohu (Trnavké mýto) pre regionálnu osobnú dopravu. Škoda
by bolo nevyužiť túto možnosť vedenie trás na Trnavu čí Nové Zámky a pri vhodnej kombinácii aj
na Dunajskú Stredu či Petržalku (hoc s obchádzkou, ale náv§znosťou na Rusovce a Kittze).
Pár drobných poznámok k rampe na Starý most zo stanice Nivy. Smerom k Dunaju viedli zo stanice
Nivy vlečky do prístavu a okolitej primyseľnej zóne. Trať smerom k mostu začala stúpať na úrovni
Čulenovej ulice vedúc povedľa Dostojevského radu. Na úrovni ulice Lomonosovej a Bezručovej bola
trať skoro na úrovni dnešneho mosta. Pribinovu ulicu prekonavala oceľovým mostom. Potrebný oblúk
začinal na úrovni Lomonosovej ulice a stačal trať na most pota Umelku. Celý násyp aj včítane mostu
už neexistuje, malý zostatok predstavuje podklad vozovky poza Umelku.
Pár poznámok k Filiálnej stanici.
Na stanici Filiálka bola ešte v prvej polovoci 60-tych rokov silná parna prevádzka so strojmi 556
v oboch smeroch. Posledné osobné vlaky obsluhovali smer na Trnavu.
Podľa mňa má táto stanica veľmi dobrú polohu (Trnavké mýto) pre regionálnu osobnú dopravu. Škoda
by bolo nevyužiť túto možnosť vedenie trás na Trnavu čí Nové Zámky a pri vhodnej kombinácii aj
na Dunajskú Stredu či Petržalku (hoc s obchádzkou, ale náv§znosťou na Rusovce a Kittze).
Meno (nick): :)
k tomu tamiku 4400 alias bublifuku:
ked ho skoro kazde rano pri SJF STU vidim, tak vzdy s radostou pocuvam ten zvuk toho motora (nech zije V8!!! - a este k tomu vzduchom chladeny!!!) ozaj, nieje motor nahodou z tatrovky???. ved tie maju take motory.
!!! ale tatry 813 maju lepsi motor:
vzduchom chladeny V12! (uhol medzi blokmi 75 stupnov)
vratnie x zdvih: 120 mm x 130 mm
objem valcov: 17 640 cm3
kompresny pomer: 16,5
vykon: 250 k pri 2 000 ot. za min.
krutiaci moment: 1 461 Nm pri 1300 ot. za min. (vdaka tomu objemu)
hmotnost motoru: 1 035 t
vstrekovaci tlak: 170 bar
predpokladana spotreba pri jazde typu "kotol": 40 l/100km
NO! ak by sa nasiel niekto kto by bol ochotny zabudovat toto monstrum do autobusu (vobec by mi nevadila vysoka polaha na "balkone"), tak to by s patricnou prevodovkou a rozvodovkou mohlo dat aj 180kmh!!!!! aj ked to samozrejme nebude, napad je to dobry, nie?
p.s. nasiel som aj technicke udaje busov RTO, ŠM11, IKARUS 30, IKARUS 55, tak by sme sa mali dohodnut ako ti ich dam...