naCeste: Mam pocit, ze si pleties dve veci dokopy. Brzdenie pred prekazkou je zvycajne zabezpecene pomocou senzorou umiesnenych po castiach obvodu auta. GPS je schopne ti iba povedat tvoju sucasnu poziciu. Teda asi navrhujes umiestnenie takychto senzorou na predky (konce) elektriciek. Tu mozu nastat ale aj problemy. AKo bolo spominane napriklad ratat s vplyvom adhezie, rozlisit ci sa predmet pred tebou pohybuje, pripadne, ci to nebol len blazon prebiehajuci popred vozidlo. Vyuzitie GPS na riesenie tychto situacii si nevim moc dobre predstavit, kedze mam pocit, ze nieje dostatocne presne, aby ti povedalo, ci ta elektricka pred tebou stoji v tvojom smere, alebo opacnom.
cestujuci
viď http://zpravy.idnes.cz/polsky-chlapec-vykolejoval-tramvaje-dalkovym-ovladanim-pkk-/zajimavosti.asp?c=A080109_202748_zajimavosti_jw
je to možné aj u nás ?