Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ivanbuto #92330:
BUS pruhy su sucastou bludneho kruhu. Zla MHD = viac IADistov = cim viac IADistov, tym mensia vola politikov tie BUS pruhy stavat = tym horsia MHD
Reakcia na: fobust #92235:
To, či tam skolabuje aj MHD aj IGK, bude závisieť na tom, či sa vytvoria také podmienky pre MHD, aby nekolabovala, t.j. vyhradené pruhy. Teda nie rušenie existujúcich na Prievozskej, ale naopak, zavedenie nových na iných miestach, ktoré môžu byť v budúcnosti kritické.
Reakcia na: ufo #92326:
No tak to sa veľmi mýliš. Účtovníctvu dosť obstojne rozumiem. Vôbec nechápem ako si na to prišiel.
Nehadajte sa tu a radšej si zapnite Discovery, bezi tam Priemyselna Europa ako ju nepoznate.
Rozpravaju o doprave v Berline. Napriklad prva linka U-Bahnu nesla vobec do podzemia, ale na estakadach ?
Reakcia na: hoppusmark01 #92277:
? vies co je to za blbost sak to by si spravil pre debilov v IAD volne parkovace miesta ako na sancovej ❗
Reakcia na: Valec #92324:
To bol príklad, neviem, som myslel, že píšem s niekým, kto má poňatie o účtovníctve ,ale ty ma len chytáš za slovíčka.
Nemáš poňatie, čo je strata a zisk, ako sa s ním nakladá, podľa teba, keď je podnik v strate, všetci hladujú...
Reakcia na: Ike #92322:
Už sme to tu síce niekoľko krát preberali, ale rád ti to zopakujem. V BA sa už minimálne jedna veľká súkromná firma o prevádzku MHD zaujímala. Keď sa však dozvedeli, koľko do toho mesto môže dať, tak rýchlo zutekali. Myslíš, že ty by si im to prepočítal lepšie? ?
Reakcia na: ufo #92321:
Jasné. A na ďalší rozvoj firmy potom budeš dávať financie zo svojho miliónového platu (napr. navyšovaním základného imania). Ale stále budeš musieť zvýšiť dotáciu o milión krát počet spoločníkov firmy (predpokladám, že nikto takúto spoločnosť zakladať sám nebude), zatiaľ čo v DPB si takýto plat nikto nenaloží.
Reakcia na: luky133 #92279:
Super este tak nejaku utilitku aby to nebolo iba demo,, ? ?
Reakcia na: d3k0 #92320:
Tak som to myslel, zvazok liniek... napr okres BAII by dostal jeden sukromnik ktory by navrhol linkovanie a predlozil magistratu, ktory by to schvalil a okresal tak, aby obsluzil aj neziskove uzemia...
mohol by sa (vzhladom ze sa jedna o male uzemie a nevelky pocet liniek) dostat do pozitivnej ziskovej bilancie a tak ze by sa mu to oplatilo...
Reakcia na: Valec #92316:
No aby bolo jasné, tvoja firma, keď nemá zisk ani stratu, neznamená to, že zamestnanci a ty ako riaditeľ nemáš plat. Ty môžeš mať aj milión mesačný plat, počíta sa to do tvojich výdavkov, ktoré keď ti nepokrývajú príjmy, dorovná ti dotáciou v našom prípade mesto, keď ti nemá kto dať dotáciu, vyprodukuješ stratu, ale stále máš svoj plat. Chápeš?
Fungovat by to malo tak, ze pre kazdy zvazok liniek sa urobi verejna sutaz a prevadzkovat ho bude vitaz. Samozrejme, kriteriom by bola nielen cena, ale aj nizkopodlaznost, vek vozidiel, informacny system, atd. Napokon takto by mala fungovat BID od 2. alebo 3. etapy. Zodpovednost za objednane vykony vsak bude stale na verejnej sprave...
Reakcia na: Mike #92318:
Som počítal podľa nočákov, aby každá MČ mala aspoň jednu linku. ?
Reakcia na: Valec #92314:
Ešte uber, z tých 20 nosných liniek by 10 premávalo iba počas špičiek. ☺ Dnes nájsť v sedle a večer potenciálne rentabilne plnú linku je problém.
Reakcia na: Valec #92314:
* oprava:
... poskytujú sa zľavy dôchodcom, deťom, študentom... a koniec koncov aj pravidelným cestujúcim (električenka), bezplatná preprava a pod.
Reakcia na: ufo #92313:
Myslíš? Išiel by robiť niečo, z čoho by si nič nemal? Chodil by si do práce len za jedlo, stravu a pracovné oblečenie?
Reakcia na: Ike #92312:
Položme si otázku, kde v strednej Európe a všeobecne v Európe je MHD zisková.
Reakcia na: Ike #92312:
MHD je stratová (tak ako takmer všade vo svete) práve preto, že je to verejná služba. Z tohto titulu sa prevádzkujú aj také linky ako 44, 151... ktoré sú jedinou obsluhou daných lokalít, MHD premáva už od rána od 5:00 až do 23:00 večer, poskytujú sa zľavy dôchodcom, deťom, študentom..., bezplatná doprava a koniec koncov aj pravidelným cestujúcim (električenka) a pod. Ak by mala MHD existovať len na čisto komerčnej báze, tak by v BA zostalo možno 20 nosných liniek premávajúcich od 6:30 do 21:00.
Reakcia na: Valec #92311:
Prečo by mu muselo pridať na zisk? Vyrovnané hospodárenie je v niečom zlé? Ak by mal podnikateľ garantované, že nebude v strate, s radosťou pôjde podnikať do takého odvetvia.
Reakcia na: Valec #92311:
No jo, zabudol som ze sme v Slovakii ?

ok, tak si treba polozit otazku preco je MHD stratova? pokles zakaznikov?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.