Ale co? TO JE HOVADINA! VOR je koordinator systemu primestskych liniek, ktory ma licenciu na primestske linky a on len urcuje ktory dopravca ich bude (de iure) pre neho vykonavat. Licencie vydava (podobne ako na Slovensku) KRAJ, neviem ako je to s medzinarodnymi linkami.
Až teraz som si všimol tvoj príspevok, ktorý si poslal včera 15:13 (neprišla mi notifikácia) a v ňom sa píše, že dokonca ani so slovenskými orgánmi to ešte DPB nemá doriešené. Cílek podľa toho článku navyše nesprávne tvrdí, že nedostali licenciu "ani od kraja Niederösterreich", čo je hlúposť, lebo kraj Niederösterreich s tým nič nemá. Licenciu prideľuje VOR.
Dobre, uznavam chybu, rokuju. Ale s Postbusom rokuju preto ze on podal namietku. Rokovanie s VOR by zmysel nemalo, kedze VOR proti tomu nikdy staznost nepodal.
"...predpokladam ze uz sa poziadalo aj o licenciu a PostBus podal namietku..."
Je zbytočné ďalej o tom diskutovať; teraz som si prečítal pôvodný článok, z ktorého imhd čerpal pre svoj nepresný a čiastočne zavádzajúci článok "Linka do Wolfsthalu od 21.12.2007 nebude": http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ea&id=5323
a v pôvodnom článku sa píše, že Bürgermeister Wolfsthalu povedal, že majú ešte byrokratické problémy s PostBus, ktorý má na túto trasu licenciu, ale že to bude trvať asi mesiac, kým sa to dorieši. Nikde tam nie je napísané, ako klamlivo tvrdí článok v imhd, že: "Rokovania s Postbus prebiehajú," uviedol Gerhard Schödinger." Keďže sa dá predpokladať, že Schödinger vie, s kým má rokovať, tak je veľmi pravdepodobné, že nerokuje s PostBus, ako uvádza imhd, ale s VOR, čím je celá táto diskusia bezpredmetná a vyprovokoval ju jen nepresný článok v imhd.
Sie haben sich für die Verlängerung von Bratislavas öffentlichem Verkehrnetz nach Wolsthal eingesetzt. In welcher Phase befindet sich dieses Projekt?
Mit dem Herrn Vizebürgermeister Milan Cílek haben wir alles
vorbereitet. Wir haben noch bürokratische Probleme mit dem
österreichischen Postbus, der eine Konzession auf die ganze
Strecke hat. Jetzt verhandeln wir, um eine Lösung zu finden.
Tak keď podľa teba nerokovali, ako potom došli na to, že PostBus protestuje? Taký "protest" je absolútne nezaujímavý. Prosím ťa, nemotaj to stále dokolečka, lebo sa v tom tak zamotáš, že nebudeš vedieť čí si.
pozri sa. Študenti sú ešte mladí, tak majú dosť energie na 200 m. chôdze k univerzite. Preto, že ty si lenivý, nemusia byť tí študenti. Opakujem znovu: L84 mama pôvodne slúžiť študentom a nie dôchodcom! Ale keď už je to tak, tak je L184 mrhanie vodičmi a vozidlami.!!!JE TO MôJ NÁZOR A ZA TÝM SI STOJIM!!!!! ?
JA SI TU STOJIM ZA SVOJIM SLOVOM A SOM PROTI TOMU PRESMEROVANIU JA CHCEM POTOM ABY 83 Z ROMANOVEJ NESLA DO LAVA ALE DO PRAVA NA MARKOVU A TAK POTOM K TECHNOPOLU SAK OD KONECNEJ PO NAMESTIE HRANICIAROV KOPIRUJE 95 T.J. 5 ZASTAVOK A TO JE 95 NOSNOU LINKOU Z HUSTIM INTERVALOM
Ano zo zaciatku som aj ja pindal, potom som sa na celu vec pozrel triezvo a bez vzteku a zistil som, ze hormadnu dopravu treba robit v prvomrade pre obcanov mesta az potom pre cezpolnych, ktory platia cca 25% nakladov.
84 v byvalej trase bola narazova sezonna linka, ktora viacmenej ktora 6 mesiacov v roku vozi vzduch. Treba sa nanu pozret tak povediac nestranne...
Záleží aj od toho, akú obsaditeľnosť a s akým rozsahom dopravy narábajú pri výpočtoch. Lebo pri výpočte priemernej dotácie sa berie do úvahy celý súbor liniek MHD a určite je rozdiel vo výške dotácie napr. na linku 93 a na linku 79.
"Keď dokončia všetky tie stavby, tak doprava tam nadobro skolabuje, ulica Mlynské Nivy to podľa mňa neznesie, Prievzoská už teraz má čo robiť a to ešte bude Twin City..."
Hehe, už vidím, ako za také dva-tri roky začneš príspevok slovami: "Pre mňa, keď som ešte cestoval do práce, ..." ?
http://bratislava.sme.sk/c/3646538/Linku-do-Hainburgu-nespustili.html
Zaujala ma tam jedna vec: "Prepočty dopravného podniku rátajú s cenou 1,20 eura" To je cca 40 Sk. Podľa Cílka mesto dotuje cenu cestovného priemerne 60 %-ami. Z toho vyplýva, že ak platíme za 30-minútový lístok 18 Sk, skutočná cena prepravy je cca 45 Sk. Ako je to teda? Je navrhovaná cena lístka do Hainburgu dumpingová, alebo Cílek nehovorí pravdu o výške doplácania, alebo si sumu autorka článku poplietla, alebo tomu nerozumiem a je to úplne inak?
Keďže Ti nikto kompetentnejší zatiaľ nedal úplnú odpoveď, tak skúsim ja:
1. Vlakové súpravy nemusia nevyhnutne brzdiť všetkými nápravami. Kedysi bolo bežné, že vozeň mal obrzdený len jeden podvozok alebo len jednu os z dvoch. Myslím, že dnes sú už všetky naše rušne a osobné vozne plne obrzdené, ale aj tak sa môže stať, že je brzda pre poruchu vypnutá a vozeň nebrzdí.
2. Ak aj je vozidlo plne obrzdené, neznamená to, že brzdiaca váha je rovná hmotnosti vozidla (do pozornosti odporúčam používanie pojmov VÁHA a HMOTNOSŤ). Brzdiaca váha síce od hmotnosti vozidla závisí, ale zohľadňuje aj účinnosť brzdy a režim brzdenia (R+Mg, R, P, G). Brzdiaca váha plne obrzdeného vozidla môže byť vyššia alebo nižšia, než je hmotnosť vozidla. Brzdiace váhy a hmotnosti vozidiel sú napísané na ich boku. (Príklad: laminátka 240 má hmotnosť v službe 84,5 t, br.v. G 32 t, P 52 t.)
3. Myslím, že každé vozidlo nejakú brzdu má, okrem špeciálnych vozidiel (napr. traťovácke vozíky ju asi nemajú).
4. V zásade to tak funguje (keď sa vypustí vzduch z priebežného potrubia) - na tomto princípe funguje záchranná brzda. Ale, ako som spomínal, brzda sa dá vypnúť.
Nie som si istý, ako je to s nákladnými vozòami - či ešte existujú nejaké čiastočne obrzdené, alebo vôbec nebrzdené. Na stránke Carga sú údaje o vozidlách - skús pozrieť, či je tam niečo o brzdách.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk