Reakcia na: irizar #79131:
pockaj, ved to je pre vodicov vyhodne:dajme tomu ze teraz maju 25000 cisteho
po novom dostanu tu minimalnu mzdu - teda tusim 8000 (nie som si isty).
firma vytvori zisk 30milionov, to sa presunie - znacna cast z toho do cierneho uctovnictva, z ktoreho vyplatia napriklad 30tisic kazdemu vodicovi - na ruku, nacierno (aj ked v tom pripade nema xy s.r.o. pre majitela ziadny prinos, lebo vsetok zisk pouzije na cierne platy vodicom). Vodic ma teda plat 38 tisic. Ja by som bral radsej 38 tisic, ako 25 tisic + 9% platu na dochodkovom ucte, je to jednoducha matematika, jednoducho dane a odvody sa platit NEOPLATI!!! nikde nikdy to nemoze byt inak. Mimochodom, prave mnohe kamionove spolocnosti to presne takto robia - minimalna mzda+nacierno sumy cca 20-30 tisic pripadne aj viac...
irizar
Re #79014 AAA: Mne osobne je absolútne šumafuk, ako je financovaný London Transport. O tom môj príspevok nebol. Len som poukazoval na to, že nikde inde na svete neexistuje diskriminácia cestujúcich podľa pôvodu alebo bydliska. Opakujem; ak sa nepočítajú dovolenkové oblasti, kde by si väčšinou domáci ceny nastavené pre turistov nemohli dovoliť a kde je pomer medzi prvou a druhou skupinou asi tak 1:8...
Inak, ubezpečujem ťa, že drvivá väčšina Slovákov tiež použíje bratislavskú MHD raz za päť rokov. A čo sa týka prímestskej, oprav ma, ak sa mýlim, ale štát posiela na VÚC iba balík peňazí zo štátneho rozpočtu a kraj samotný sa rozhoduje, kam ich pošle. Ale ten nápad je aj tak absurdný. Vieš si predstaviť, že by si všade pri nástupe do autobusu musel vyťahovať občianku?