Preco by nepochopili 7 z Ruzinova? Myslis, ze cestujuci nevedia, ze po Kriznu ta elektricka nema moznost ist inac, ako 8,9,14?
Z Ruzinova uz islo vselico zatulane s inym cislom ako zvycajnym, nemal z toho nikto strach.
Ide ale o to aby tie dojazdy s cestujucimi mali zmysel. A ked im z Ruzinova pojde L7, tak to vobec nepochopia = nepojdu tym. Poznam vela ludi, ktory po tom ako som im povedal o vyjazdovej 14-ke do Ruzinova, tak ju zacali pouzivat - predtym nie lebo o tom nevedeli.
Re #74539 richardhudec: No, lenze problem je ze ked do KV pride voz s oznacenim "ZST Vinohrady", ako vlk zisti kade tam ide? A ked uz chces mat dojazdy na vyvesku, tak potom, preco ich neoznacime (J1, J2, J3, K1..)? Ludia si to zafixuju ako nove linky, ktore jazdia len parkrat za den a uz bude po problemoch.
Re #74540 El Sergio: To nehlasenie je najvacsia debilina. Nepochopim preco to nie je, potom su ludia popleteny. Ja by som zaviedol aj nieco take ze pri vyjazde by to pred poslednou zastavkou linky zahlasilo nieco na styl "Tato elektricka pokracuje na Vazovovu a Legionarsku odkial pokracuje po trase linky 14 na zastavku Astronomicka. Upozornujeme, ze ide o vyjazd z vozovne, spoj po tejto trase premava len niekolko krat denne a jeho jazda nie je garantovana" (tu poslednu vetu by chcelo preformulovat, ale snad kazdy chape o co mi ide)
A okrem hlasenia by sa mohol ten text rolovat aj na vnutornom transparente (aj ked ho necita az tak vela ludi).
Re #74557 LUK: Preto by bolo dobre zaviest to hlasenie.
Som napísal "ak je tam hlásič zastávok". Ich (ne)rozšírenia vo vozoch DPB som si vedomý. Aj keď mám dojem, že práve v električkách ich je najviac. ?
Ale aj tak si myslím, že je to celé postavené na hlavu. Keď inde tomu dokážu rozumieť, tak nevidím dovod, prečo by to nedokázali aj v Bratislave. Až o TOĽKO sprostejších ľudí tu mať nemožme. Tomu jednoducho neverím! ?
Takže ako som napísal - veľké písmenká za odchodmi a inverzné označenie, pri normálnych tabuľkách nejaké biele s inverznou konečnou (napríklad biele písmenká na červenej). Postupne všade aj tie hlásiče, ale toto jednoducho MUSÍ stačiť. Žiadne nové linky, extra CP a neviem čo ešte... ?
Aké je na Komisárkach zabezpečovacie zariadenie? To, že sa nedá postaviť do kríža? To potom je na každej svetelnej križovatke zabezpečovacie zariadenie ? . Tak ako odmietam zabezpečovacím zariadením nazývať kľúčový priemysel na železnici, nikto ma neprinúti za zabezpečovacie zariadenie pokladať klapkotron na Komisárkach.
Hehe, takmer si uhádol, ale nie celkom: Dôvodom bude, že vodičom sa zdá, že je nebezpečné, keď sa tam križujú vchodová a odchodová koľaj, a že dispečerovi a zabezpečovaciemu zariadeniu nedôverujú
Povodne som si myslel ze skratenie linky 68 je prvoaprilovy zart, no potom som si spomenul ze uz je po volbach... Pri najblizsej prilezitosti skratia aj linky 3, 5, 11, s odovodnenim "vodicom sa zda obratisko v Komisarkach prilis okruhle".
Dnes som si spravil(sluzobne) maly okruh Praha - Chomutov - Chemnitz - Leipzig - Dresden - Praha a trochu som obzeral MHD v tychto mestach(bohuzial len z okna auta). V Chomutove jazdia 12 M Solarisy s celovozovymi reklamami. Trolejbusy som videl len 15Tr. Chemnitz, autobusy zasadne klbove nizkopodlazne MANy alebo Mercedesy Citara. Elektricky tie siroke Variotramy. Jedine mesto, v ktorom som trochu pobudol bolo Lipsko. Autobusy maju tiez prevazne nizkopodlazne 12 metrove Solarisy alebo klbove Citara, Elektriciek tam jazdi viacero druhov od T3 sprazenych ci uz do dvojic alebo aj trojic, ci uz s nizkopodlaznym vlekom alebo bez neho, az po tie dlhe Bombardiery NGT 12, ktore boli vlastne az do dodania budapestianskych Combin najdlhsimi europskymi elinami. Najfrekventovanejsie jazdiacim typom eliny v Lipsku je NGT8D. Ich domacu rekonstrukciu Leoliner som videl len jeden. Je mi len luto, ze som nemal so sebou fotak a ze nebolo dopriate mojim sotousskym chutkam (vela vybavovania). Dresden som videl len z prechadzajuceho auta, ale nakolko tam jazdievam casto tam ma to az tak nemrzi.
Moment mojko... mal som pocit, ze pojem "cestujuci" sa tu v 99% (ak nie 100%) nahradza pojmami "SUBSTRAT", ci "VLCACI". Z toho mi nejak nevyplyva, ze sa jedna len o 1% cestujucich... Takze tymto by sme hadam diskusiu o nazore na cestujucu verejnost mohli uzavriet.
problém je v tom, že väčšina substrátu dokáže tak maximálne "nasať" informáciu o čísle linky... Cieľ už nečíta. Ak nevidí číslo linky, je zmätený a považuje to za chybu... Igorova skúsenosť (nižšie uvedená) iba potvrdzuje...
Nehovorim, ze je najhorsia, ale urcite dizajnovo fakt velka slabota. V Brne, ani v Ostrave, ani v Olomouci a ani v Liberci som sa este wanou neviezol, ale tie ich vyzeraju aspon trochu k svetu. No, ale asi mas pravdu, ze ani po technickej stranke nebude prazska wana nic moc( pantograf, absencia rucneho radica).Kvalitu spracovania si nedovolim hodnotit. Skor ma na tom vsetkom udivuje, ze DPP tento rok planuje modernizovat 40 T3P a iba 10 wan. Radsej spravim rekonstrukcii menej a nech tam je aspon kusok tej nizkej podlahy. Cudujem sa aj, ze pri pocte cca 24 nizkopodlaznych elektriciek(12 x 14T, 10 ? x KT8 D5 RN2P a 2 x wana) je DPP schopne vypravovat, len 4 garantovane poradia.
Drvivá väčšina cestujúcich nerozbíja MHD, nečarbú po nej a nesprávajú sa k vozidlám ako dementi. Sú CESTUJÚCI. Po vozidlách MHD čarbe a rozbíja ich svoloč, ktorá a) za cestu neplatí b) často ani necestuje preto, aby sa niekam dostala, ale aby mohla rozbíjať a čarbať. Tých, čo spĺňajú podmienku a) alebo b), odmietam považovať za cestujúcich.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Emo