Ceskoslovensko, Cesko aj Slovensko su staty veru preslavene byrokraciou, pritom v roznych hyperinflacnych krajinach vychodnej Europy funguju bezne automaty na bankovky, kedze mince tam nekoluju
V CR to je s automatmi o nieco lepsie, lebo az do 50 Kc su mince vzdy, ked sa vratim na Slovensko, si pripadam, ze som bohaty - tolko papierov vo vrecku - a ono ajhla, dvacky!
To je len otazka vysky pokuty. Pokial bude pokuta napriklad 14000 (a bude vymozitelna), tak podla mna si dost ludi kupi listok aj za 50 korun, ale zase tych 50 korun je dost na to, aby to robili len za velkej nudze a nevznikali tak zdrzania tym, ze by listky kupovalo u vodica vela ludi. Ja som za prisne a vysoke pokuty - ale na druhej strane, nevyhnutne pre take vysoke pokuty je podla mna predaj u vodica, nie ze turista nastupi, ani netusi ako a zisti ze listok mal mat kupeny uz predtym...
ani nie tak mrhanie papierom; ale treba vidieť aj negatívne stránky veci. Ak vynechá spoj z najrôznejších príčin na linke vlky nadávajú. A aby nadávali ešte aj na to, že vypadol na dojazdovej linke. ? Takto sa tam neuvádza a vlk pri dojazde nezistí, že cez deň niečo nebolo vypravené/vypadlo bez náhrady. Takisto mimoriadne udalosti na trati počas dojazdu ovplyvnia premávku spojov.
Alebo ak to hradí ZV. Povedzme, napr. že hradí Pošeňský ZV nejakú L14, posledné kolo. Dojde na Pošeň; ak by boli zobrazené aj dojazdové CP, musel by ten ZV hradiť aj linku na dojazde, čo je z viacerých strán nepraktické, zvlášť, ak sa jedná o Pošeňský ZV. Pokiaľ ale dojazdové CP nie sú zverejenené formou vývesiek na zastávkach, záložák skončí hradenie normálnej L14 na Pošeň a tam aj ostane a dojazd je neobslúžený.
Tento problém sa ukázal už viackrát u trolejbusov. Jediný trolejbusový ZV cez prac. dni 6285 hradil posledné kolo L201 alebo 202 z Čiližskej. Po starom by došiel na Hl. Stanicu alebo Rajskú a už by bol k dispozícií pre hradenie ďalších spojov. Pomerne ľahko sa napojí v meste, kde potrebuje. Ale teraz musí hradiť dojazd až po Amfiteáter, nemôže ľudí vyhodiť na Hl. Stanici alebo Rajskej, aj keď by sa to vlkom aj vodičovi určite hodilo, ale vykonáva spoj do Vozovne Hroboňova (Amfiteáter). Odtiaľ kým sa vráti do mesta, kam potrebuje, trvá dlhší čas.
Co sa tyka dojazdovych liniek, myslim si ze je to dobre tak jak je... ze bere nahodnych cestujucich... eventualne by som na taketo zastavky prilepil papier co by zobrazoval vsetky taketo dojazdy, ale aj tak si myslim ze by to bolo mrhanie papierom...
casom by sa dojazdy mohli po celej ich trase aj na CP vyznacit...ako napriklad od vazovovej po vinohrady by bol jeden CP naviac kde by boli dojazdy...bolo by to lepsie aj pre ludi, ked by si mohlo odchod vyhladat (podobne ako na imhd)...sak dufajme, ze casom...:D
Čo sa týka tých dojazdov, podľa mňa by sa potom mohla zaviesť nejaka linka V, alebo K s trasou Ružinov - Krasňany a cestovným poriadkom, lebo takto tie dojazdy skutočne neviem koľko ľudí využije. ?
Neviem, o ktorý zo všetkých automatov na letisku sa fyzicky jedná; ale viacerí Ti potvrdia, že tam taký je. Dokonca tam občas posielajú predavačky zo stánkov vlky, aby si tam išli rozmeniť bankovky. ☺
Ono postupne by sa tie automaty vymienali za tie kombinovane (mince+papiere) a tie stare by sa vyhadzovali. Inak s tym prototypom na Slovensku si ma potesil, zajtra si to pojdem overit.
podľa mňa je to dobré takto ako to je teraz (vozovňa-obrázok a názov, to číslo tam nie je nutné), ale podstatné je, že je to vyznačené v CP, lebo komu stačí dojazdová trasa, tak pôjde na dojazd, a nebudú si tie električky jazdiť poloprázdne a kedy chcú, ale v podstate ako normálne linky ...
TEn automat je už vymyslený aj na Slovensku, nachádza sa napr na Letisku MRŠ. Akurtá nikdo nedonúti naše tarifné oddelenie DPB, aby takéto automaty začalo kupovať a inštalovať. Ten doplnkový predaj u vodiča by ale bol vhodný aj tak.
Re #71638 miso1234: V CP je pri odchode poznámka za časovým údajom, že ide iba po Vazovou, a ďalej po ŽST Vinohrady. Najnovšie tieto spoje v CP nebudú zobrazené vôbec. Takpovedniac to zobere "náhodných" čakajúcich.
Je tam obrázok vozovne a ciel "ŽST Vinohrady". ale opkaujem, jedná sa iba o pilotný projekt z Astronomickej, na ostatných dojazdoch sa pravdepodobne bude za cielom napravo ozbrazovať naďalej aj linka.
ale potom si niekto pozrie že 9 mu ide vtedy, a zrazu mu nepôjde do Karlovky? či tie dojazdy nebudú v CP a budú brať iba náhodne čakajúcich ?
a dokial tam je obrázok vozovne a názov vozovne, už je to v pohode, lebo to udre do očí ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S@fino