chcem sa spitat pri akej prilezitosti bolo toto??? http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=18543&idt=u&idg=2082&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=
Mozno uz to nebude len o radialach a zastavbach popri nich, ale aj o tych lokalnych aglomeraciach. Fakt je len ten, ze mesto sa rozrasta. Centrum, ale aj sirsie centrum mesta nie je dobre dopravne preddisponovane na zvysenie hustoty a to je druhy fakt. Ja netvrdim, ze je mesto potrebne dnes... o 10 rokov mozno tiez nebude. Ja sa bavim o par 10 rokov dalej.
A tam nik z nas nevie, ci metro nebude potrebne. Pozri ake stavby sa chystaju kade-tade...
Dragan ma tiez kadeco vo dvore... rozsirenu Skodu 120...
Toto mesto rastie a este rast bude. Ako rychlo, to neviem. No a tie nemecke mesta - OK, verim, ze si so "štrasenbonom" vystacia, ovsem zjavne su lepsie dopravne projektovane ako BA. A zjavne tam nie su az take problemy s dopravou ako tu.
galiyosha
Re #68734 S499.1023: Prečo nie Bombardier Flexity Classic? Vzhľadom na koncepciu by to mohlo byť cenovo prístupnejšie vozidlo a pozdáva sa mi viac než trojvaňa.
Re #68751 Sommelier: Podvozkom? Môžeš, prosím, vymenovať, v čom je rekonštruovaný otočný PCC podvozok na pražských T3R.P menej komfortný v porovnaní s tým pevným na 14T?
Môžeš okrem toho definovať aj pojem "hlučnosť výzbroje"? ? Ja totižto vážne neviem o tom, že by výzbroj vydávala nejaký hluk. Pískanie Progressu za hluk možno považovať len ťažko, hoci osobne preferujem jemné čvirikanie asynchrónnych výzbrojí...
Re #68769 KLF: Samotná Bratislava sa skôr scvrkáva, v centre žije menej a menej ľudí, odporúčam preštudovať fenomén "shrinking cities".
To je však práve protiargument proti Sommelierovej te(r)órii, že rozvíjať treba len a len tangenciálnu dopravu. Kdeže. Tým, ako sa ľudia presúvajú bývať mimo centra, ešte silnie dopyt po regionálnej doprave doň. A aby mesto nestratilo úplne svoj duch, podporovať treba práve premenu "mŕtvych" priestorov v jeho centre, a nie lacnú výstavbu mimo neho, ktorej chýba akákoľvek mestotvornosť.
Každopádne, dopravu z oblastí mimo centra doň vyriešiš oveľa efektívnejšie a lacnejšie prímestskou železničou, než ťahaním metra do polí.