Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #67999:
samozrejme ked stat=danovi poplatnici zaplatia, tak zapchy nebudu. Ked budu zapchy o desat rokov aj v tom tunely, lebo zeleznica ako znevyhodnovana (oproti kamionom, ktorym sa stavaju tunely a dialnice ze desiatky miliard) uplne zanikne, tak zase sa najde ujo stat, ktory zaplati dalsi tunel...
Reakcia na: eripmav #68001:
Pozri, porovnajme si dotacie na MHD s koncesiami na SRo... Za rozhlas plati 90% ludi. SRo 1 (najpocuvanejsi okruh) pocuva 20,2% ludi, Radio Expres 21,3%. Preco teda tie peniaze nedaju radsej Expresu, ked Expres pocuva viac ludi?
Reakcia na: samuliak #67998:
vsetci urcite nenariekali, lebo ja nie. A preco sa miesto mosta Apollo postavila planovana elektrickova trat??? Elektricka podla mna prevezie urcite viac ludi ako v 20000 autach/den po moste Apollo (v oboch smeroch, to je 10000 aut v jednom - a silno predpokladam, ze pocet osob na auto bude niekde okolo 1,1-1,2). Myslim ze elektricka do Petrzalky si smelo moze trufnut na nejakych 12 tisic prepravenych za den v jednom smere. Len v spicke od 6-9 predpokladam, ze prevezie aj 5000ludi za hodinu, ak nie viacej...
Reakcia na: Ike #67999:
samozrejme... a to je dalsia vec.. ked TIR pojde cez tunel, MHD pojde rychlejsie
Reakcia na: samuliak #67997:
V prvom rade tade chodi 100% TIR ktory tym padom nebude chodit cez mesto a tak sa na patronke a mlynskej nebudu tvorit kolony (budu ale nie take dlhe)
Reakcia na: eripmav #67996:
Ked Apollo nebolo vsetci nariekali ze je potrebny.. teraz nariekas ze nie je potrebny..
Inak k Eripmavovmu oblubenemu prikladu - Sitine.. Ok, vezmime si ze 60% Bratislavcanov chodi MHD. Ale ten tunel vyuziju aj ludia z inych miest SR, ktory budu chodit prevazne autami, urcite tade budu chodit dialkove autobusy a mozno tade raz pojde aj bus MHD...
Reakcia na: AAA #67992:
co je zle na tom, ze zoberiem fakty:
- naklady na most
- frekvenciu dopravy
- navratnost (20 rokov je pri urokovej miere NBS 4,5% p.a. az prilis vela zvolene)
a z toho jednoduchym pocitanim dostanem naklady na jeden prejazd - ktory mimochodom, ak by sa to spoplatnilo, silno predpokladam, ze by sa frekvencia dopravy znizila - a tak cena zvysili - a bludny kruh by skoncil pri tom - ze ten most sa vobec nemal stavat...
a na tom, ze zoberem pocet prepravenych cestujucich a vydelim tym dotaciu na mhd...
Reakcia na: samuliak #67994:
Este raz pripominam ze o tom nehovorim ako o vhodnom rieseni.. hovorim len ze ak sa nemaju dotovat cesty, nech sa nedotuje ani MHD
Reakcia na: eripmav #67993:
Ja hovorim o tom ze by sa nedotovalo a platila by sa plna suma na chod MHD.. z listkov by isli aj opravy a tak.. co uz na 50 sk bude..
Reakcia na: samuliak #67989:
V sucastnosti je dotovana jedna jazda MHD mestom a statom sumou 5 korun (vypocitane podla udajov z tejto stranky)! Ked pripocitame, ze za cesty by museli platit aj autobusy - mozno aj 3x viac ako auta (ale elektricky nie), tak stale mi nevychadza cena listka 50 korun, 19 korun (pri uplnom nedotovani, 14+5Sk dotacia - aj ked tych 5 korun na jazdu je na priemenrnu jazdu, na 10 minutovu to moze byt menej...) no a ked bude poplatok za prejazd pre auto 20 korun, tak nech je pre autobus 60 korun, ale ide v nom 50 ludi - tak to je 1,20 na jedneho ?
Reakcia na: eripmav #67988:
No neviem, či je blog 22 ročného študenta nejaky relevantný zdroj, čo ale nič nemení na tom, že v zásade s tebou v tejto téme súhlasím.
Reakcia na: AAA #67990:

1) ja viem ze je to ZLE riesenie, ale ked sa ma platit plna cesta za cesty, nech sa plati aj za MHD
2) platim si "cely" listok, neboj sa.. a babka v BA nebyva 😃
Reakcia na: samuliak #67985:
Predpokladám, že si študent, resp. žiak. A vieš prečo máš zľavnený lístok? Prečo tvoja babka cestuje zadarmo? Lebo im to prostredníctvom dotácí platí mesto, ide o tzv. sociálne zlavy. (aspoň v SAD terminológí sa používa tento názov). Inak povedané docielil by si to, žeby niektorí dôchodcovia, ZŤP a pod. možno museli šetriť na lístok na polikliniku.
Reakcia na: eripmav #67987:
Vies, lenze su dve moznosti keby sa to vyriesilo takto.
1) bude sa brat ohlad na kvalitu a 10-minutova cesta ta vyjde okolo 50 korun
2) bude sa brat ohlad na cenu a budes jazdit v zrekonstruovanych Karosach ŠL11.. Ak to chces nech sa paci, ja si to neprosim...
A hlavne - dane ti aj tak neznizia.. ale namiesto budovania modernej bratislavy pojdu Durkovskemu do vrecka..
Reakcia na: samuliak #67985:
Realny priklad:
prejazd po moste Apollo (co je zlomok z cesty do prace) je 15 korun, dotacia na jednu jazdu DPB je 5 korun! - cerpane z http://bendzala.blog.sme.sk/c/38422/Dotuje-alebo-znevyhodnuje-stat-hromadnu-dopravu-osob.html
Reakcia na: samuliak #67985:
presne tak - ak sa bude platit za cesty realna cena (minimalne naklady), a za MHD tiez plna cena - nebude dotovane - hadaj kto z toho bude prosperovat - samozrejme ze MHD! a ani nie tak autobusova MHD ako zeleznice a elektricky - kolaje preco nie su zadarmo ako cesty???
Reakcia na: Ike #67889:
No linkové vedenie, resp. to, čo s tým vtedy robili by som zrovna za šťastné nepovažoval. Typu rozdelenie 48 o 2 týždne zlúčenie späť, L 126 a pod.
Re #67925 Andy: A také, že zastvákový cestovný poriadok, neexistuje?
Re #67932 Andy: Blbosť. Napr. viem, že 37 ide do Lamača po skoro rovnakej trase ako 30, no ak nie je označená červeným, tak mi hneď nemusí zapáliť, pokiaľ tam chodím raz za 5 rokov, že je to expres a nestojí napr. na zastávke Pridánky.
Eripmav, pouzivanie ciest nie je zadarmo, ludia si na to prispievaju danami. Ak chces byt spravodlivy nech sa cesty a MHD nedotuju, vsetko nech si kazdy plati.. IAD si bude platit za pouzitie cesty, ale MHD bude zit len z cestovnych listkov.. ak sa ma MHD spropagovat tak jednoznacne zvysenim kvality...
Reakcia na: Ike #67983:
ekologicky je cestna doprava najvacsi znecistovatel prostredia v meste - aj nove auta - aj tie prasia, robia HLUK, a ich vyfukove plyny su mozne lepsie ako 15 rocnych aut, ale tiez to nie je ziadne vyhra...
Samozrejme, ze ak spoplatnim patronku, to iste treba spravit s Botanickou (kde su mimochodom take iste zapchy, ved ludia nie su hlupi a tu obchadzku uz teraz vyuzivaju - staci jednoducho spoplatnit vsetko kde sa uz tvoria, pripadne kde sa zacnu tvorit zapchy) - napriklad brana pred mostom Lafranconi. Nuz, ale napriklad ak by stat PRESTAL DAVAT DESIATKY MILIARD DO DIALNIC (cim nechcem povedat ze sa nemaju stavat - ale nemaju sa stavat ZADARMO, nech sa stavaju za vybrate myto) - moze ZNIZIT DANE. Potom sa mozme bavit ci pojde do VIEDNE s VYSOKYMI DANAMI A CESTAMI ZADARMO, alebo na SLOVENSKO KDE SU CESTY SPOPLATNENE ale DANE POLOVICNE.

Ved ti co si myto zaplatia pokojne nech jazdia - ved to je dobre, z toho co zaplatia sa budu tie tunely Sitina a dialnice platit, ved to je spravne, spravodlive a bude to fungovat. Ja nechcem aby sme boli Rumunsko bez dialnicneho obchvatu mesta - ale nech si to plati ten tranzit a ti co to POTREBUJU A MAJU NA TO.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.