Reakcia na: Ike #67952:
1. Podla mna by sa kazdy mal podielat na plateni si svojho pohybu, aj vo svojom meste - aspon ciastocne. Najma IAD uzivatelia by si mali platit svoj pohyb - sluzba vyuzitie cesty je ako cokolvek ine - mala by sa podla mna spoplatnit - a jednoducho trh hovori - ze ked dopyt prevysuje ponuku (co je jednoznacne dopravna zapcha - jednoducho dopyt po pouziti cesty je vyssi ako ponuka a moznost cesty...), treba zvysit cenu - treba sa spravat trhovo - rady v masiarstvach uz tiez niesu - dopravne zapchy su tiez len prejav toho ze nie je absolutne ziadny trh v oblasti dopravy - vyuzivania ciest - uznavam, ze tvorit zapchy nie je rozumne - tak treba ist na to inak - treba spoplatnit - spravat sa trhovo - a zaroven spravodlivo - ked nieco vyuzivam, musim si zaplatit: predstavujem si to tak, ze napriklad poplatok za prejazd uzlom Patronka 20 korun, uzol Sancova-Prazska 20 korun, Racianske myto 20 korun najma v dopravnej spicne, autobus by samozrejme zaplatil napriklad 2-3 krat tolko, kedze zabera miesto tak 2-3 aut... - samozrejme cena by sa odvijala cisto trhovo - teda od dopytu, ponuky a zisk by isiel na zvysovanie ponuky - investicie do ciest... technologie uz davno su vymyslene, pri velkosti nasich evidencnych cisel by urcite vpohode fungovalo aj elektronicke rozpoznanie EC, nemuseli by byt ziadne cipy...
3a - tvdis ze rozsirenie ciest nie je mozne a v 5 tvrdis, ze v NY tiez nie je kde stavat cesty - tak predsa je NIECO SPOLOCNE. New York je najvacie mesto krajiny USA a zaroven najvacsia vynimka, v NY nema auto vacsina ludi, nebudem predsa spajat NY so zvyskom USA, NY je svetla vynimka a mozno aj dobry vzor pre nas - ze v trhovom prostredi sa moze darit MHD a dokonca dari (inak metro v NY bolo zalozene sukromnou firmou a prosperovalo...)
3b vymozitelnost prava ide, mne je jasne, ze v Rusku je to asi este horsie ako u nas... ale v USA sa do bus pruhu alebo carpool pruhu neodvazi nikto kto je sam v aute, a ani tam nestoja policajti - len postih je 2 tyzdne verejnoprospesnych prac, pokuta $5000, a zobratie vodicaka a podmienecne odsudenie. Vsetko ide - bud prisnym postihom ktory staci raz za cas, alebo napriklad kamerou a automatickym postihom kazdeho...
eripmav
- elektronicke vyberanie myta sa uz pripravuje dokonca aj na slovensku (pre mesto bude asi idealne mikrovlnne - s branami na ceste a vysielacmi a kazdom vozidle) - v mestach ako Londym uz davno myto v centrach funguje - dokonca na principe vizualneho elektronickeho rozpoznania evidencneho cisla vozidla... V dialnicnej znamke je zahrnute akurat tak zlomok nakladov - vyber z dialnicnych znamok pokryva mozno 1% nakladov na udrzbu a stavbu dialnic!
- nechcem tvorit "NASCHVAL" kolony IAD, chcem len aby boli verejne priestranstva adekvatne spravodlivo vyuzivane - ked cestuje MHD 60% ludi, tak asi si zasluzi urcitu cast ulice.
- ze nikto bus pruh nebude dodrziavat je len slovenska specialita, a myslim, ze jedna kamera alebo jeden policajt by to razom zmenili na kazdom useku a este by vyzbierali peniaze, za ktore by sa mozno neskor dalo rozsirit cesty...
- BLOKOVANIE KRIZOVATIE je dalsia specialita SLovenska a Bratislavy - vsade inde vo svete plati a vodici to vedia - a ono to plati aj na slovensku - ze vodic nema vstupovat do krizovatky, ked nevidi ze moze plynulo prejst! - tiez pokutovat a dosledne dbat na dodrziavanie zakona a zapchy IAD nijak neobmedzia MHD v krizovatkach.
- New York je podla mna vzorom ako moze fungovat MHD - a teda ja neporovnavam, ja hovorim, ze by sme si mali brat priklad - v NY nestavaju ziadne megalomanske stavby pre IAD a su tam zapchy a neda sa tam parkovat - a nikto to neriesi! radsej daju do MHD. Takze nech nikto neriesi zapchy a necha ich tak - a radsej vyhradi bus pruhy aj trebars z dvojprudovej Sancovej nech je jeden bus pruh!
- MHD v Bratislave podla mna nie je na prd, moze byt aj lepsia, ale je na celkom dobrej urovni. A keby sa namiesto tunela Sitiny a mostu Apollo pre IAD dalo 10 miliard do MHD, tak tu mohlo jazdit 1000 novych autobusov, alebo kilometre novych elektrickovych trati aj s elektrickami... To ze MHD je na prd je prave dosledok politiky, ktoru kritizujem - jednostranne dotovanie IAD prostrednictvom stavieb pre IAD - most apollo, tunel sitiny, dialnica einsteinova, severna tangenta... vsetko stavby pre IAD - same nepriame dotovanie IAD na ukor MHD!