Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
No ste mi dali poriadne zabrať s tou diskusiou o jazdení vľavo a znižovaní pruhov. Som si už automaticky začal predstavovať anglickú ľavostrannú premávku a trvalo mi asi 5 min. kým mi došlo, že si to musím preklopiť kontinentálne ? O dva týždne si prídem do BA po nové fáro, tak dúfam, že sa nepomýlim, čo by sa pri našom benevolentnom dopravnom značení mohlo stať oveľa ľahšie ako kontinentálnemu vodičovi v UK ? Inak keď už je reč o tom, aj keď jazdenie v ľavostrannej premávke mi od samého začiatku nerobila absolútne žiadne ťažkosti (pravidlo pravej ruky tu platí rovnako), s odhadom vzdialenosti naľavo od vozidla to bolo horšie a trvalo mi dlhšiu dobu, kým som si zvykol na správny odhad z opačnej pozície. Takisto rôzne typy áut majú umiestnené ovládacie prvky buď zrkadlovo oproti kontinentálnym autám, alebo len akoby posunuté na pravú stranu. Takže na jednom aute som zo zvyku dával stierače namiesto smeroviek a keď som si na to už zvykol, tak na ďalšom aute to bolo opačne. Inak obiehanie je na anglických cestách veľmi neobvyklé, aj keď sa po ceste vlečie nejaká starina polovičnou rýchlosťou než je povolená, tak všetci ho pokojne a pokorne nasledujú. No a ešte jeden postreh, dopravné značky obmedzených rýchlostí sú iba troje - 30 (48), 40 (64) a 50 (80) mph (km/h). Pri 30 mph obmedzení sa miestami ani rýchlejšie ísť nedá, raz som to na jednej neznámej prudkej zákrute v dodržanom limite skoro nevybral.
OFF TOPIC
Re #63838 SZKV: Mne by stacila linka Dejvicka, Vozovna Stresovice, Andel, Na Knizeci, Krizova, Pobrezni cesta, Kacerov, Skalka, Depo Hostivar, Cerny most. Kloubus kazdych 6-7,5 min, o vikendu solo 🙂 Proste prazsky metrobus pulkruhovite spojujici okrajove stanice metra.
Reakcia na: aquila #63868:
Polomery hej. Ale neexistencia plnohodnotných odstavných pásov a pripájacích/odbočovacích pruhov:-)
Reakcia na: S499.1023 #63865:
konkretne D1 splna normy v pohode. skus si prejist R1 aby si zistil aky je rozdiel medzi D26,5/100 resp D26,5/120 oproti R24,5/80 resp R24,5/100 .. dalej aj polomery zakrut etc etc

kazdopadne o tom mozes kludne diskutovat na www.dialnice.info 🙂
Reakcia na: S499.1023 #63866:
Tak trochu som čakal reakciu: No a čo, aj ja jazdím rýchlo (= mám dobré auto a dodržiavam len predpisy, ktoré vyhovujú mne), ale bezpečne. Typická veta, ktorú zvyknem čítavať na iných fórach, alebo počúvať od našich "celebrít".

Inak s druhou časťou súhlasím.
Reakcia na: drink #63859:
Aj ja občas, s dovolením, jazdím 200. A nejazdím trvale v ľavom pruhu ale podľa možnosti vpravo, ako to požaduj zákon. A keďže mám nejaké tie pomaly dva milióny odjazdené, tak si dovolím tvrdiť, že aj keby som išiel v ľavom pruhu a predpisových 130, tak je pre mňa stúpací pruh vpravo nebezpečnejší. Ak totiž z pravého pruhu "kráľ ciest" vyhodí blinker (zásadne v poslednej chvíli) a začne sa pchať doľava bez ohľadu na situáciu v priebežnom pruhu, vodič v tomto pruhu väčšinou už úplne bez smerovky proste náhle prejde do ľavého pruhu. Zatiaľ čo keď idem v ľavom pruhu, ktorý bude končiť, môžem si v dostatočnom predstihu preveriť, aká je v strednom pruhu situácia a či mám pre plynulé zaradenie spomaliť, zrýchliť alebo udržiavať konštantnú rýchlosť. A tzv. "stálevľavojazdiči" a "zásadneneblikači" mi mimoriadne pijú krv.
Reakcia na: aquila #63858:
Áno, presne ten myslím. A keď už mám s kým pokecať o diaľniciach, nemyslíš si, že "severná" D1 by mala byť preklasifikovaná v najlepšom prípade na R, ak aj nie na smerovo oddelenú komunikáciu prvej triedy? Tá vec totiž rozhodne nespĺňa parametre diaľnice ani len tie, ktoré platili v čase jej vzniku.
a este som nieco zabudol...mam aj fotky MHD v Cardiffe - hlavne mesto Wales-u
Reakcia na: Andy #63860:
Ak sa zmenšuje počet pruhov z 3 na 2, tak sa pripája ľavý pruh, pravý je priebežný (viď napr. AT). Nemusia dávať prednosť pomalé autá rýchlym, ale naopak.
este som sa zabudol opytat ze ci neviete na akej linke jazdi duobus...alebo ak sa to meni napr...201/202/212, tak kde bude napriklad zajtra...dakujem
cawte, jednu vec nechapem...pred myslim, ze 2-3 tyzdnemi som posielal spravcovi stranky fotky z autotecu ze ich da na stranku...a niesu tam. potom sa cem este opytat, ze na aku adresu mam poslat ak by ste mali zaujem fotky londynskych autobusov...niekolko typov double-decker busov a potom 18 metrovych mercedesov...to je vsetko...cawte
Reakcia na: S499.1023 #63856:
Prečo je to nebezpečné a ako to myslíš, že zľava?
Reakcia na: S499.1023 #63856:
Zníženie jazdných pruhov zľava by nesmierne znepríjemňovalo život tým, čo jazdia zásadne v ľavom pruhu "plynule" >200 kmh. Prečo by mali robiť sebe zle ?
Reakcia na: S499.1023 #63856:
ak myslis usek ladce - sverepec, tak o tom useku sa radsej ani nebavme .. uz aj to pocasie na vikend je skarede a uz tak zlu naladu si nechcem este zhorsit ?
Do akej miery sa bude rekonstruovat trat v Dubravke? Preco mam ten pocit, ze to bude len trapne nadvihovanie tych 25-rocnych panelov, cim sa velke howno vyriesi ? Alebo sa to nebodaj bude rekonstruovat tak ako usek Karlova Ves - Harmincova ?
Reakcia na: aquila #63851:
Keď už sme pri diaľniciach, mňa minule zaujalo na tom poslednom predĺžení od Púchova smerom k PB, že sú tam stúpacie pruhy. To ešte súdruhom nikto nepovedal, že toto už nie je in, že je to nebezpečné a že zvýšenie a zníženie počtu jazdných pruhov a robí zásadne doľava a hlavne zľava???
Reakcia na: SZKV #63838:
Ale já neříkám, že jsem proti okruhu (i když v Bratislavě podíl radiálních jízd ještě vyšší než v Prase). Já říkám, že nejprve je potřeba mít radiály a pak ten okruh. Kromě toho v BA už polovinu okruhu máme (železničního).
S linkou Dejvická - Anděl plně souhlasím. A dokonce nebude ani potřeba žádných kloubových autobusů, protože tam máme co? Protožeš tam máme kolejnice ? !!!
Reakcia na: Sommelier #63852:
ehm a pisal som niekde opak ? alebo sa ti nezda to ze som napisal, ze BA este "frci" na plane zo 70tych rokoch docela vystizny ? 🙂

tych 200 metrov je docela dost. si zober pokial su dovedene panelaky a hlavne kde je statna hranica .. a aky bol rezim

Re #63853 Papyr: tak nejako, a prave to priblbe a zbytocne znizenie aupark tower mohlo zaplatit 80 az 160 podobnych autobusov ..
Reakcia na: Koni #63807:
Ked novinari tiez radsej napisu titulok "nove autobusy pomozu zlepsit dopravu v Bratislave" namiesto "Chyba 100 autobusov, mesto kupilo len 22"... ?
Reakcia na: aquila #63851:
Mam okopčený územný plán z 1963 - všetkých 5 mostov tam je nakreslených ❗
Okrem toho tam bola einsteinova odsadená od nábrežia do vnútrozemia (mojim odhadom o takých 150 - 200 metrov) - škoda, že sa to nakoniec tak nalepilo na to nábrežie ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.