Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Eripmav, v malých mestách ako Stupava MHD neexistuje, no môžeš využiť spoj SAD v rámci dvoch zastávok v danej obci. Niekde je to myslím tak, že prímeský spoj v meste ide v obovde MHD ako MHD, teda častejšie zastavujú a pod.. A niekde je MHD.
Re #62774 eripmav: A cez víkend tiež úžasný interval, teda vlastne nie interval, keďže SAD také slovo nepozná.
Re #62784 Vladimír: Teda v TT dotuje meskú dopravu, ktorú tu robí SAD, mesto?
Re #62788 eripmav: A kto ti bráni cestovať z Patrónky na Hroboňovu SAD?
Reakcia na: Sommelier #62801:
jasne ze ma iny charakter, my rozpravame kazdy o inom... Mne je jasne ze v meste a medzi mestami je iny charakter dopravy, ale cestujucemu je to vpodstate jedno - jeho zaujima cena, rychlost, interval. A aj mestska aj medzimestska doprava by sa mala dotovat rovnakymi pravidlami a rovnakym sposobom, o to mi ide, ze z hladiska dotacii by nemal byt rozdiel v mestskej a medzimestskej, mne je jasne, ze z hladiska napriklad opotrebenia vozov a spotreby tam rozdiel je. Aj problem ukoncovania liniek z vacsej vzdialenosti na predmestiach by prave riesilo, ak by dotacie boli jednotne a jednou osobou - mestom alebo VUC, lebo teraz by prevzatie cestujucich DPB znamenalo straty...
Reakcia na: eripmav #62800:
sorry, nemyslel som to az tak vazne, tiez som sem kedysi nabehol a nechapal odkial dopravny vietor fuka.
VÚC je v mnohych ohladoch zlodejska banda. Tento system nefunguje a ani fungovat nebude. VÚC totiž má sprostredkovávat vsetko, co sa nedá urobit státom a obcou.
Mal by plnit ulohu koordinatora takychto cinnosti.
Dotacie a vstup sukromneho sektora budu casom v poriadku.
Najdolezitejsie je zatrhnut chodenie na Nivy a odstavovat ich na ZP, Komisarkach, v okoli Patronky, Cintorine Ruzinov a podobnych lokalitach, cim sa enormne zvysia vykony dpb - zvysia sa peniaze do neho vlozene.
Nekombinuj na nespravnych miestach - mestska doprava ma iny charakter a povahu ako medzimestska - ci sa ti to paci alebo nie.
Reakcia na: Sommelier #62799:
adolescentnost a pubertalnost je to iste, len jedno po slovensky a druhe nie. Ja se teda pousmejem nad terminom adolescentna pubertalnost, alebo pubertalna pubertalnost, alebo adolescentna adolescentnost ?
Mne je jedno kto bude dopravu prevadzkovat, ale dolezite je kto ju bude DOTOVAT, to naozaj nikto nevidi rozdiel, ci to ide z penazi Bratislavy, alebo VUC??? - staci len jednoducha pravna zmena formy petrzalky ako mestska cast ci samostatne mesto...
Reakcia na: eripmav #62797:
beriam tvoju adolescentnú pubertálnost a nechávam to s úsmevom.
Ako si napísal, každé mesto je povinné zabezpečit dopravu pre svojich obyvatelov do okolitych miest.
Snivaj dalej, ale preco si myslis, ze by v petrzalke musela zacat premavat SAD a nie trebars Citytransport s.r.o. ? Alebo 10 spolocnosti ?
Reakcia na: eripmav #62794:
Daj si otazku aky ma vplyv na spotrebu zastavovanie na kazdej zastavke , cca 500m a co je to zastavenie po cca 3km .
Dalej sposob tarifneho odbavenia , 1. casove , 2 kilometricke.
Cas odbavenia zastavky pri casovom a kilometrickom.
Predstavme si situaciu, ze Petrzalka sa v isty den, po odsuhlaseni referendom a vsetkych potrebnych ukonoch stane samostatne MESTO. Takze dopravu tam prestane zabezpecovat DPB. Ale tato povinnost, kedze vacsinou pojde o "medzimestsku" dopravu prejde na Bratislavsky VUC, ktory prevadzkuje a dotuje SAD Bratislava. Teda do Petrzalky zacne premavat SAD - ludia budu moct sediet a cestovat samozrejme lacnejsie - cesta z Petrzalky, aj z uplneho konca je do centra tak do 5km - to je pri sucasnej tarife SAD 10 korun!!! Oproti sucasnej 14-18Sk este usetria, budu moct sediet a nebudu sa bat ze ikarus280 sa rozpadne...
Reakcia na: eripmav #62794:

Ja sa bavím o dlhších trasách, lebo ako môžeš pochopiť, trasu patrónka - RM nie je veľmi využívaná, všakže.
Cesstovné vyjde v prímestskej SAD od 20 do 50 Sk.
Ja sa nebavím o cene cestovného, ale o nákladoch (to si ale ešte asi nepreberal).
Opotrebenie je dané napríklad spôsobom jazdy brzda - plyn, ktorý je pri DPB výraznejší.
Reakcia na: pete #62792:
Chcel som povedat, ze bardejov musi svojim obyvatelom zabezpecit aj dorpavu mimo svojho mesta. Rovnako aj Presov, lenze v mensej miere, takze tvoje oddelenie dopravy len v ramci mesta od ostatnej dopravy sposobuje nezmyselnost tvojich zaverov.
Reakcia na: Sommelier #62791:
Kto je lepsie platiaci??? Cena cestovneho SAD na trase PATRONKA - RACIANSKE MYTO je 10korun!!! V DPB zaplati za to clovek 14 korun, ak to stihne za 10 minut (63 akurat). Cena cestovneho v SAD na kilometer je NIZSIA ako v DPB. Nerozumiem tomu, ze kto ma nizsiu trzbu a kto vyssie opotrebenie...
Reakcia na: eripmav #62790:

Domáca úloha:
Čo je to hromadná doprava.
Čo je to decentralizácia.
Čo je to SAD.
Reakcia na: eripmav #62790:
A co tym chcel pan povedat?
Reakcia na: eripmav #62788:
rozdiel v kvalite sposobuje
kratsia jazdna doba na jednotku = nizsie naklady,
dlhsia trasa = vyssia trzba
mensia zataz na vozidlo
lepsie platiaca klientela
Reakcia na: pete #62787:
Bardejovsky obyvatelia nevyuzivaju ziadne dorpavne sluzby MIMO SVOJHO MESTA??? - asi ano. A urcite menej nez napriklad Presovcania. Vsetci tu maju chorobu delit hromadnu dopravu osob na MESTSKU a nejaku MEDZIMESTSKU. Lenze to je zasadny nezmysel... Zajtra sa oddeli Petrzalka, Ruzinov, Stare mesto, Nove mesto, Karlova Ves - UZ MAME V BRATISLAVE MEDZIMESTSKU DOPRAVU!!! Hura! Hura! A nech tam zavedu linky SAD, uz sa na to tesim...
Reakcia na: Vladimír #62784:
tak sa láskavo pozri na prístup DPB, ktorý po hroziacej kríze sprevádzkoval cca 20 (opravte ak mýlim) odstavených a na poly rozobratých vozidiel a za posledné roky okrem 280 nevyradil nič a ani nič nedostal (sorry sa sory a spol).
Takze ja si myslim, ze pristup DPB je na Slovenske pomery v mnohom hrdinsky.
Reakcia na: Vladimír #62784:
No ved to by nebol problem, ze "mestsku" dopravu dotuje mesto a "medzimestsku" dotuje kraj, keby ten kraj (VUC) nemal peniaze na dopravu aj v tom meste, ale platil len tu mimo mesta - to je hlavny problem, ktory sposobuje ten radovy rozdiel v kvalite napriklad medzi Stupavou a Petrzalkou. Je sa nemienim rozpravat o tom co je "mestska" a co "medzimestska" a co "stupavska" doprava, ja poznam len hromadnu dopravu osob, a myslim ze nie len mne, ale aj cestujucim je jedno ci je medzi mestami, v mestach, po dedinach, medzi dedinami, alebo po poliach a lukach, medzi poliami, medzi lukami, medzi dedinami a mestami, a neviem kde este...

Jedine spravodlive rozdelenie penazi povazujem v prepocte na obyvatela - kazda obec rovnako na obyvatela, kazde ine povazujem za diskriminaciu. Este vyssi stupen decentralizacie a spravodlivosti povazujem, vybrate dane ostavaju na vybratom uzemi (FO, nie PO).
Reakcia na: eripmav #62779:
Tak iny pripad. Presov dotuje MHD sumou priblizne 100mil Sk rocne. V Bardejove by sa dala slusna MHD dosiahnut pri dotacii 10mil rocne. Bardejov je 3x mensi ako Presov.
Podla tvojich rovnych prepoctov by mali byt dotacie asi 20mil pre BJ a 60mil pre PO. Myslis si, ze by to bolo spravne? (koho by tie spoje navyse v BJ vozili? Ako by sa ludia zo zrusenych spojov v PO dostali do prace?)
Reakcia na: eripmav #62782:

a kolko pretazenych nakladakov Ti tadial chodi ?
aky je pristup zelůeznice ?
Odfusoval zakazku predosly stavitel, alebo ju spravil tak, že tu cestu budu pamatat deti bradatych deti ?

V takom Hong Kongu, v 200 metrovych barakoch, kde je hustota mrte vyssia ako v Amsterdame,
v mestách, kde je totálne iné podložie, mosty, pracovná sila, dane,...

to nemá s poctom obyvatelov nic spolocné

Apropo - náklady na udrzbu komunikacii sa aj tak pocitaju na tolko - na kolko je a podla stávajúcich priorít.

VÚC, štát, mesto, MČ, ObÚ - títo všetci maú v dopravnom rozpočte peniaze, ktoré musia čo najefektívnejšie minúť a rozhodne nepočítajú s počtami obyvatelov.
Reakcia na: eripmav #62774:
Nevyberáš si tak trochu extrémne prípady? Napríklad s tou Stupavou, ktorá je na hlavnom ťahu a "zbiera" všetky prúdy zo Záhoria smerom do Bratislavy.
V tom prípade DPB poskytuje ešte silnejšiu dopravu, veď aj si účelovo vyberieme, že bývame akože v blízkosti uzla SAV / Kooperativa, istotne máme viac ako 14 spojov za hodinu.

Keď tak bažíš po SAD, vyber si koncovú obec, kam ide autobus ráno, naobed a večer...
Reakcia na: eripmav #62765:
Ešte raz. Nie že niektorým mestám dopravu dotuje ten a iným zase ten... Mestskú dopravu si dotuje mesto, medzimestskú dotuje kraj.
O stupavskej MHD sa nerozprávajme. Hovorme o tom, čo je v pravom slova zmysle MHD.

Re #2766 S499.1023: Áno, lenžne obávam sa, že tragika stavu autobusového parku je neospravedlniteľná. Tak, s prepáčením, úboho nevyzerajú ani autobusy v Nitre, kde sú dotácie na MHD nie nižšie alebo výraznejšie nižšie, ALE NEPOROVNATEĽNE nižšie. Stav autobusov v BA nie je o peniazoch, je o pristupe. Preto nemôžem nad súčasným stav vyroniť slzu, akurát len vyjadriť zhnusenie.

Re #62768 eripmav: Tak je to centralizované prerozdeľovanie a čo? Hrajeme sa na slovíčka? Hlavne že je to logickejšie a spravodlivejšie ako si sám napísal, ak som správne pochopil.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.