Reakcia na: Darro #60208:
Zle si to precital, Andy hovoril ze je proti zakazu mat otvorenu kabinu, cize za to, aby vodic mohol byt v kabine otvoreny, a v tomto s nim suhlasim, je to totiz maximalny nezmysel nutit vodica byt zavrety.Re #60210 S499.1023: Ak je vplyv preukazatelne pozitivny, zostava uz len presvedcit kompetentnych, ze to tak naozaj je, a malo by to byt povolene. Co sa vsak, obavam sa, nestane. BTW, vsimni si cislo svojho prispevku


Re #60211: Ak su uz vsetky prestavniky konstruovane tak, ze im to nevadi, tak beriem spat. O tom som nevedel.
Beus
Rychlosti - je fakt, ze sa daju kontrolovat z kariet. Ale tam sa jednak da asi len dost tazko vycitat, ci vodic naslapol az ked presiel celou supravou za obluk, alebo zacal zrychlovat uz po prejazde 1. voza, a druhy lietal ako handra
Kontakty - samozrejme, ze ked vodic vidi dispecera, tak tam urcite nevlezie. Ked ma ale vo voze nastupeneho kontrolora o ktorom nevie, tak si to trufne, ak to bezne robieva. A obavam sa, ze kontrolori si taketo veci (ani to hadzanie 2.vozom) nevsimaju, inak by to ti vodici uz davno nerobili, keby za to boli parkrat v hlaseni a mali zapis vo vlakopise.
Re #60186 F.M.: Plne suhlasim, zmysel pre zodpovednost by mal byt jednou z hlavnych priorit pri prijimani, no obavam sa, ze nie je, a cez psychotesty prejdu aj nezodpovedni hazarderi.
Mike: Ano, dispeceri by tiez podla mna mali mat (v case, ked nie je treba operativne riadit dopravu, co je prvorada napln dispecingu) skor preventivnu, nez represivnu funkciu - nie sa zasivat a striehnut kto co zanedba, ale skor stat viditelne, aby k tomu zanedbavaniu neprichadzalo, a ked sa stane, tak pripadne na prvykrat dohovorit, druhykrat zapisat. Tymto sposobom sa podla mna skor vodici naucia nieco dodrziavat, nez tym, ze na nich pride hlasenie. Hlavne, ako pises, ide o to, aby sa dodrziavali predpisy. Nie o to, aby sa nedodrziavali a naslende sa sankcionovalo. A tu to niekedy fakt vyzera skor tak, ze ide o to, aby bolo co najviac hlaseni.
fobust, F.M.: Bohuzial, pricasto su rozni ludia hadzani do jedneho vreca. A tak zo strany cestujucich, ako aj zo strany vodicov. No myslim si, ze medzi vodicmi by nemali co hladat ludia, ktori jazdia nebezpecne, a k cestujucim sa spravaju bezohladne, a takisto medzi dispecermi a kontrolormi by nemali co hladat ludia, ktori sa snazia nieco si dokazovat tym, ze inym robia zle hlaseniami za skutocne hluposti, ci dokonca celkom vymyslenymi hlaseniami (bohuzial, aj take sa stava, mne zatial nastastie nie). Takito ludia by si mali svoje komplexy ist riesit inam.