Reakcia na: Richie #56473:
Tak, ateraz pocuvaj. Ao uz bolo spomenute, aj jeden rozchod aj druhy ma svoje vyhody aj nevyhody. Neviem preco by sa mal ten metrovy co je v BA prerabat na 1435mm. Preco nie ten 1435 mm prerobit na 1000 mm? To je 1:1. Tak ako sa vyrabaju kolajove vozidla pre 1435 mm, tak sa vyrabaju aj kolajove vozidla pre 1000 mm. Vsetky velke korporacie maju v ponuke aj vozidla pre rozchod 1000 mm. A tak je len prirodzene,ze keby mala BA peniaze, moze smelo nakupit take elektricky ako jazdia v tom tvojom Anglicku alebo Holandsku,nie je v tom ziadny problem. Jediny problem mala zakomplexovana a neflexibilna firma CKD,ktora bola neschopna vyvinut podvozok pre KT8 na metrovy rozchod, ale to je zase iny pribeh. Kazdyz rochodov ma svoje vyhody aj nevyhody. Kazdy rozchod moze byt dobry a mozu na nom rovnako rychle a flexibilne jazdit po meste kolajove vozidla, len sa treba o to starat. A je samozrejme, ze ak DPB uz 20 rokov z vysoka kasle na trat na Mileticovej ulici, tak je v takom stave, ze tade musi ist elektrickadoslova krokom, lebo inak by sa vykolajila. A ak mas dake idilicke predstavy o rychlosti vozidiel na rozchode 1435 mm a kvalite sirokeho rozchodu, chod sa pozret do KOŠÍC a zistis, ze v KE je situacia so zvrskom 1000 x horsia ako v BA a pritom maju siroky rozchod, no napriek tomu tam jazdia elektricky omnoho pomalsie a vykolajenia elektriciek su tam takmer na dennom poriadku. Tento rok by mali prist prve 5-clankove vozy na testy v ramci medzinarodneho tendra,ktory by mal DPB vypisat. A mozno budes prekvapeny, ak sa v BA zjavia prave take elektricky, ake si videl v Anglicku alebo Holandsku, presne take iste. Cize nejde az tak o rozchod ako o kvalitu prevedenia a o starostlivost o kolajovy zvrsok. A k Petrzalskej radiale?Ano, ma to byt zaplata za chybajucim nosnym dopravnym systemom. Vystavba metra sa v Bratislave zastavila koli financiam,takze teraz bude elektricka s napojenim na Safku a mozno ked budu peniaze rata sa neskor s tym, ze radiala sa z Petrzalky potiahne razenym tunelom popod Dunaj a v centre pod zemou,taka daka polo elektricka-polo metro. A v Petrzalke este nieje jasne aky variant sa zvoli, ci pozemny,polozapusteny alebo na estakade.
Mego