Reakcia na: Ámos #55624:
Je jedno, ako sa to bude volať, ale musí to mať od začiatku podzemné vedenie v centre - pretože práve schopnosť takéhoto systému rýchlo spojiť významné body v meste, ktoré sú inou dopravou nedosiahnuteľné je tá vlastnosť, ktorá pritiahne nových cestujúcich z iných druhov dopravy. Trasa z Petržalky na nábrežie túto schopnosť nemá, je to z pohľadu cestujúceho len zrýchlená 95-ka. Ak by sa podarilo urobiť trasu B, ktorá sa dotýka všetkých radiál, bol by to pre Bratislavu obrovský rozvojový impulz. Toto možno nie je zrejmé na prvý pohľad, rovnako ako v čase, keď sa staval Polus, všetci hovorili že to nemôže fungovať, bude to prázdne a krachne to. Dnes to už nikto nepovie.
hoci dufam ze do BA nebudu musiet prist.
Dá sa to spraviť aj inakšie: Automobilová doprava v smere z Vajanského nábrežia na Dostojevského rad by bola vedená v oblasti Šafárikovho námestia podjazdom. Odbočenie Vajanského nábr. - Pribinova by som zachoval, opačný smer by išiel cez Olejkársku a Landererovu (alebo úplne inak, na most Apollo). Smer Štúrova - Vajanského nábr. by problém nebol, odbočenie Štúrova - Dostojevského rad najskôr priamo, pred Starým mostom klesaním pravotočivou 270° zákrutou cez súčasné parkovisko do navrhovaného podjazdu (alebo ešte lepšie zrušiť
drink
Kapacita je najdôležitejší parameter pri rozhodovaní, to sa Ti zdá hlúpe? Navrhni teda iné parametre. Alebo povedz, že do Dúbravky budú napríklad jazdiť súpravy s kapacitou 500 os. a zástavky budú každých 500 m.