matej & Red-Hawko: Uz vam to tu ostatni dobre dlho naznacuju, a vy ste to stale nepochopili (na com sa ostatni urcite z chuti chechcu), tak vam to teda poviem priamo:
TROLEJ je ten drot, zaveseny nad cestou, v ktorom je elektrina, a po ktorom sa smykaju zberace trolejbusov (elektriciek).
To, co ma trolejbus ukotvene na streche, a cim zbiera prud z trolejoveho vedenia - tie "palice", sa nazyvaju ZBERACE.
Takze keby ste chceli niekam navinut trolej, mali by ste dost problem, kedze dalsi trolejbus po vas by uz tade nepresiel vobec
A navyse, nenavijaju sa zberace (to by som sa pozrel, ako by sa ten niekam navijal)
, len lana od nich. A tie veci, kam sa navijaju, sa nazyvaju strhovaky, pretoze (pri spravnej obsluhe) v pripade vypadnutia zberaca z troleja je zberac strhnuty do vyrazne nizsej polohy, prave preto, aby netrhal nosne lana trolejoveho vedenia
TROLEJ je ten drot, zaveseny nad cestou, v ktorom je elektrina, a po ktorom sa smykaju zberace trolejbusov (elektriciek).
To, co ma trolejbus ukotvene na streche, a cim zbiera prud z trolejoveho vedenia - tie "palice", sa nazyvaju ZBERACE.

Takze keby ste chceli niekam navinut trolej, mali by ste dost problem, kedze dalsi trolejbus po vas by uz tade nepresiel vobec

A navyse, nenavijaju sa zberace (to by som sa pozrel, ako by sa ten niekam navijal)
, len lana od nich. A tie veci, kam sa navijaju, sa nazyvaju strhovaky, pretoze (pri spravnej obsluhe) v pripade vypadnutia zberaca z troleja je zberac strhnuty do vyrazne nizsej polohy, prave preto, aby netrhal nosne lana trolejoveho vedenia
Beus
K spoznaniu zastavky - myslim si, ze aj ty by si mohol mat problemy spoznat svoju zastavku, pri ktorej byvas, na fotke spred niekolkych desatroci.
Pozor, nemyl si pojmy - gumokol je vozidlo s gumenymi kolesami, cize AJ trolejbus, pripadne duozvrhlost. Ale tak ako si to myslel mas pravdu - trolejbus je tam vhodnejsi nez autobus, len aj ten by mal mat vhodne zvolene parametre, aby bol skutocnym benefitom. Napr. kratky trolejbus by nepriniesol pre cestujuceho hole nic, ba prave naopak - NP trolejbus ma oproti VP autobusu rovnakej dlzky (a trolejbusu duplom) nizsiu realnu obsaditelnost.
K tej obsaditelnosti som sa v jednom clanku o SM11-kach docital jednu nadhernu a 100% vystihujucu vetu: "Lezaty podpodlahovy motor poskytoval priestor pre maximalne a neprekonatelne vyuzitie podlahovej plochy vozidla, o akom mozu konstrukteri nizkopodlaznych autobusov len snivat."