Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mike #51879:
sa mi zdá, ale že zo samotnej Petržalky je zlá prístupnosť na nábrežie, do divadla, na štadión Artmedia, do Sadu a Auparku... je to trocha paradox
3Re #51889 Jajcaj: 1. k tým intervalom ak ti jazdia 2 linky s 8 minutovým intervalom a sklbia sa je to rovnake ako 4 minutový interval dnešnej nosnej linky akurát že máš väčšiu dostupnosť
2. spojov bolo viac ale menej efektívne -s tým suhlasím
3. nové spojenia vznikli ale dosť ich zaniklo nezabudni
4. neviem aký máš nazor na to ty ale ja som to tu už písal:
zober si dnešnu L93 interval 3 minuty Ak by si z toho spravil 2 linky s 6 minutovým interavalom povedzme 90 ( vyšehradská - Lúčanka - Tesco - dvory - Nový most resp hodžovo nám) a druhá L93 tu trasu čo dnes tak ti vyjde že väčšina trasy tesco - dvory maju ten istý interval 3 minuty ale obslužia väčšie okolie: a ktomu dodám že predsa zastávky Luky 5, SAV, HLST nepotrebuju interval 3 minuty a na druhej strane by sa obsluhovala väčšia čast na juhu Petržalky
Reakcia na: Red-Hawko #51884:
to sa hovorí o priemernej cestovnej rýchlosti, vrátane státí.. Doshovaná rýchlosť na radiálach sa väčšinou pohybuje medzi 40 - 70 km/h... podľa stavu trate a stavu vodiča.. ?
Reakcia na: Jajcaj #51889:
Napríklad L90 mala v špičke interva 15 minút
Reakcia na: Mike #51879:
Presne! L82 som z času na čas chodil a veru ak na Výstavisku vystúpil/nastúpil 1 človek, bolo to až veľa. Tak ako píšeš, vodiči tam často ani nezastavovali. Tak aj všetky ostatné zastávky na Viedenskej. Nový Most mohol byť kľudne na znamenie, zast. Výstavisko by som nechal stálu len preto, že počas veľtrhov ju mohlo použiť zopár cudzincov, ktorý by o tom nevedeli, ale nebyť toho, tak ju dám na znamenie okamžite.
Reakcia na: Technopol #51860:
Ja netvrdim ze 15 minut, to cislo tu padlo predtym ... v Petzalke 15 minut nie, vacsinou boli intvervaly 8, 10 alebo 12 minutove ... To je aj tak este dost vela oproti dnesnym vacsinou 4, 6 a 8 minutovym ...
Spojov mozno bolo viac, ale bolo to menej efektivne ako dnesnych o nieco menej spojov ... Mozno dnesny stav nestaci, mozno tych spojov treba viac, ale ani predtym to nebolo idealne ... ja som len obhajoval dnesny sposob riesenia liniek (menej s kratsim intervalom) a rozhodne by som sa uz k tomu staremu vratit nechcel ...

Vznikli aj niektore dolezite prepojenia, ktore predtym vobec neboli, a cestujuci to velmi ocenili ... napr. Safarikovo nam. - Nam. Hraniciarov (myslim, ze dost dolezita prestupna zastavka v Petrzalke, ktora predtym nemala take vyhodne a jednoduche prepojenie s centrom mesta) ...
Zaujimalo by ma, ze preco sa nedeju niake zasadnejsie zmeny na tejto stranke. Podla mna ako mhd maniaka sa mi zda ze je to tu stale rovnake... Neda sa nieco zmenit? ❓ dakujem ?
Reakcia na: Papyr #51882:
Hm, zjavne je to asi podobná povera ako tá o tom, že rôzne chute cítime na rôznych oblastiach jazyka. A že máme len štyri chute. A že glutamát sodný (pre konzervatívcov glutaman) je škodlivý.
Reakcia na: Tomi #51856:
99,9%? Z pohľadu vodiča tramvaje sa mi zdá,že 50% ľudí motajúcich sa po Obchodnej trpia nesvojprávnosťou. ?
Reakcia na: Red-Hawko #51884:
tekutina != kvapalina !!! medzi tekutiny patria kvapaliny, plyny; ale za urcitych podmienok aj zmesi tuhych castic...
Reakcia na: tomas1 #51868:
Aha, takze tebe doma z plynoveho sporaka ide daka tekutina? Plyn je v kvapalnom stave iba pod vysokym tlakom, ale nikto ti nepovie ze plyn je kvapalina. Plyn je plyn.

Re #51873 inTony: Zaujimave... cakal by som viac...ale aspon to bude plynulejsie...
Reakcia na: inTony #51877:
Viem , že ma asi zahrdúsite, ale podľa mňa by mala po Viedenskej ceste premávať nejaká linka MHD. Predsa MHD ma zabezpečiť základnú obslužnosť územia, pričom MHD momentálne obslužnosť tohoto územia nezabezpečuje. (ZastávkyBerlitz-Aucafe, Viedenská, Výstavisko).
Re #51879 Mike: Nezabúdaj, že trasa L 82 do Prístavu bola trasa VÝLUKOVÁ. A jej pôvodná trasa bola taká, žeby do Arény prepravila možno rovnaký počet cestujúcich ako 50.
Reakcia na: inTony #51877:
Hm, sudruh inzinier z incheby si kapanek myli pojmy s dojmami, DPB s magistratom, auta s autobusmi, atd. A najsprostejsie na tom je, ze mu to novinari zozrali aj s chlpami a navijakom. Ale vlastne sa uz ani necudujem, na novinarov mam svoj nazor, a tie bludy co pisu, niekedy fakt popieraju esencialne fyzikalne a matematicke zakony. Smutne je len to, ze (s)prosti obcania im to vsetko zeru a nechavaju si masirovat mozgy tymito bludmi az do uplneho ohlupnutia.
Nech mi sudruh inchebonamestnik ukaze jedineho zakaznika spominanych podnikov (co tam zrovna omylom nezabludil a neotocil sa na opatku prec), ktory sa tam dopravil inym dopravnym prostriedkom, nez nablyskanym terenakom, alebo drahym BMW ci Mercedesom, pripadne aspon vytuzingovanou Koktavkou ci Superblbom. A o tamojsich zamestnancoch plati asi detto.
A najprv nech sudruh namestnik zabezpeci prejazdnost starej Viedenskej po celej dlzke a po cely den v dvoch pruhoch o sirke minimalne 3 metre, bez akychkolvek prekazok, a potom sa mozeme zacat rozpravat o premavke autobusov po nej. Nech si to skusi on, tade prejst s 2.5m sirokym vozidlom, ked je taky mudry. ?
Reakcia na: inTony #51877:
"Ak veci nenapraví dopravca do konca roku 2005, budeme nútení zvážiť právne kroky..."
- ? to čumím, nevedel som, že MHD je právne nárokovateľná. A keď novinár napíše takéto bludy bez ďaľšieho vysvetlenia... ?
Reakcia na: inTony #51877:
To ú zase ďalšie novinárske bludy a nezmysly a ten z Incheby tiež kecá dobré blbosti. Tých veľtrhov, počas ktorých 82 obchádzala cez Einsteinovu bolo dosť viac, v priemere každé dva - tri mesiace. Teda vždy, keď bol nejaký významný veľtrh, 82 premávala cez Einsteinovu. Nemusím pripomínať, že dnes tam chodí 88, na ktorú sa dá prestúpiť tak na Novom moste, ako aj na Čulenovej (to je to isté ako na malej scéne na ex. 82).
"Bol to jediný spoj, ktorým sa mohli dopraviť do práce zamestnanci Incheby, kaviarne UFO, reštaurácií AuCafé, Leberfinger a Kriváň" Tak už len pri tých cenách, čo sú v Ufe tam ľudia určite chodia MHD ?, a tá smotánka, čo sa schádza v Leberfingeri a Au-Café, tiež 99% chodili 82kou. ?
+ K divadlu Aréna chodí aj linka 50, a tá chodí z väčšej časti mesta, než 82 z prístavu; je treba premenovať zastávku "Sad. J. Kráľa" na "Divadlo Aréna".
A tiež je pravda, že počas "korzovej špičky" - tak víkendy za pekného počasia prešli zastávkou "Viedenská cesta" tisíce vlkov - či už peši, na bicykli, alebo kolieskových korčuliach. No 99,9% to boli korzujúci sa, alebo turisti, či športovci - v trase Centrum - Nový most - Aupark/Sad J. Kráľa/cyklotrasy; na 82 nastúpilo tak 0.1% zo spomínaných vä. čo predstavovalo asi 1 - ľudí na spoj.

Takže objektívne by mal ten článok vyzerať asi takto:
Linku 82 využívalo okrem ľudí cestujúcich z/do Petržalky na zastávky Záporožská a Kremnická aj zopár zamestnancov Incheby, títo však podľa pracovnej doby nastupovali, či vystupovali na zastávke "výstavisko" iba v pracovné dni, a to iba v časoch 6 - 10, 14 - 17 hod. Spomínaná zastávka mala byť podľa vedenia incheby na znamenie, vodiči totižto podľa toho jazdili. V pracovné dni večer a cez víkendy skutočne nebol jediný dôvod, aby linka 82 na spomínanej zastávke zastavovala. ☺
Reakcia na: inTony #51877:
nie je mi celkom jasny postoj Incheby. Vzdy som mal dojem ze hlavny vchod na vystavu je z Einsteinovej, ten od UFA sluzi hlavne pre auta.
A preco nemozu zamestnanci firiem vchadzat od Einsteinovej? Ponuka spojov je tam bohatsia a vzdialenost od zastavky je porovnatelna.
Ako k bohom na Olympe

Viedenská cesta stále bez autobusov

Nemálo Bratislavčanov vo vnútri svojich duší, ale aj petíciami, ako aj sťažnosťami už vyše mesiac zvádza s dopravným podnikom boj o prinavrátenie "starých" liniek MHD do prevádzky. Po 5. septembri sa totiž zmenili mnohé trasy autobusov, najmä v Petržalke. Ľudia si ešte stále nezvykli na časté prestupy a horšiu dostupnosť, ale aj na nemalé časové straty, ktoré im spôsobuje nová organizácia dopravy. Najnovšie sa do tohto "boja" zapojila aj Incheba.

Faktom je, že veľtrhový komplex, ako aj množstvo firiem sídliacich v jeho priestoroch, je bez autobusového spojenia z Viedenskej cesty. Od 5. septembra zmizla autobusová linka číslo 82. Premávala z Prístavu okolo Malej Scény cez Dunaj k divadlu Aréna, popri komplexe Incheba až ku kúpalisku Matador. Bol to jediný spoj, ktorým sa mohli dopraviť do práce zamestnanci Incheby, kaviarne UFO, reštaurácií AuCafé, Leberfinger a Kriváň. Spoj, samozrejme, neslúžil len im, ale aj návštevníkom Sadu J. Kráľa, nábrežia i divadla Aréna. Dopravný podnik spoj zrušil najmä preto, že 82-ka vozila vraj len vzduch, čo má dokazovať aj nezávislý audit z minulého roku. Vedenie výstaviska Incheba preto doručilo riaditeľovi dopravného podniku Ing. J. Zacharovi sťažnosť. "V dobe, keď je trend rozvíjať mestskú hromadnú dopravu, paradoxne svojimi zmenami podporuje DPB osobnú automobilovú dopravu na Viedenskej ceste," povedal Jozef Kaliský, námestník generálneho riaditeľa Incheby. "Spomínaný úsek je zelenou zónou, kde naozaj autobus nepatrí, dokonca aj jeho vyťaženie bolo nulové," reagoval Ján Zachar, riaditeľ DPB. Ako sa však v liste uvádza, Incheba odmieta akékoľvek obvinenia z toho, že by navrhovala rušiť linku 82 v súvislosti s veľkými výstavami. "Počas celého roka sa tak udialo len raz a to počas piatich dní konania sa výstavy CONECO. Autobus ale premával po obchádzkovej trase cez Einsteinovu ulicu," argumentuje J. Kaliský. "Sme ochotní uvažovať nad občasnou linkou na Viedenskú cestu počas výstav, ale len s finančnou podporou Incheby," povedal Ján Zachar, riaditeľ DPB. Incheba však žiada linku obnoviť v pôvodnom stave a sťažnosť uzatvára námestník jej generálneho riaditeľa J. Kaliský slovami: "Ak veci nenapraví dopravca do konca roku 2005, budeme nútení zvážiť právne kroky...".
Čo dodať? Azda len to, že DPB je tu pre obyvateľstvo a nie naopak. Obslužnosť tohto územia hromadnou dopravou je logickou aj preto, že je to práve Incheba, ktorej činnosť privádza do Bratislavy tisíce návštevníkov z celej SR, ako aj zo zahraničia. Azda nikde vo svete by sa takýto prístup netoleroval, ak sa doprava vníma ako služba verejnosti a z jej financií "dotovaná". Azda by stálo za to, keby DPB preukázal korektnosť auditu, a najmä ten dopravovaný vzduch.
Úprimne sa však teším na odloženú, ale odsúhlasenú celodennú inšpekciu s hlavou DPB J. Zachara ako normálneho cestujúceho na nami vybratých linkách, ktorá sa uskutoční 3. a 4. novembra.

VEČERNÍK
Reakcia na: inTony #51874:
povodna trasa 97 na dolnych bola urcite trocha kratsia ako sucasna 87 a moznost prestupu z povodnej trasy 97ky ktoru teraz 87 neobsluhuje je vyrazne horsia ako v tom predchadzajucom (opacnom) usporiadani... [inac mi to ale zas az tak neak nevadi; kedze teraz mi to chodi k domu a 67 mi zatial neak nechybala (aj ked do biskupic mozem ist teraz leda ak pesi 🙂 )
Reakcia na: Red-Hawko #51854:
podľa toho čo ja viem ... tak pôvodne bol plán rozbúrať tunel, Kapucínsku, Obchodnú.. potom sa z tunela a Kapucínky vzišlo na Obchodnú.. a teraz furt niečo robia len na Kollárku.. a už koľko je tá výluka.. A cez zimu do jari majú byť električky dočasne obnovené...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.