#50424 Red-Hawko: Autobusy sú síce lacnejšie ako električky a na prvý pohľad sa môže zdať, že by bola výhodnejšia kúpa autobusov ako električiek....
Nie je to však tak. Električka má väčšiu kapacitu ako autobus, poháňaná je elektrinou(stačí sledovať situáciu s cenami ropy-tá bude čoraz drahšia a tým aj prevádzka autobusov čoraz viac finančne náročná...)
Na zabezpečenie rovnakej kapacity potrebuješ VIAC autobusov ako električiek, a preto by sa mohlo stať, že autobusy si budú navzájom zavadzať, nehovoriac o tom, že im budú zavadzať aj osobné autá a budú musieť stáť na križovatkách...
U električiek sa to dá vyriešiť preferenciou, u autobusov určite nie v takej miere.
Dôležitá je tiež životnosť vozidiel: u električiek aj 20(to len tipujem, nie som si istý)rokov, u autobusov len cca 6 rokov..
Ak chceš mať nosný systém, s ktorým sa môžeš dostať z jedného konca mesta na druhý, kde už je električka, z autobusu budeš musieť vždy prestúpiť...
Viac ti ale asi povedia odborníci
? ?
Nie je to však tak. Električka má väčšiu kapacitu ako autobus, poháňaná je elektrinou(stačí sledovať situáciu s cenami ropy-tá bude čoraz drahšia a tým aj prevádzka autobusov čoraz viac finančne náročná...)
Na zabezpečenie rovnakej kapacity potrebuješ VIAC autobusov ako električiek, a preto by sa mohlo stať, že autobusy si budú navzájom zavadzať, nehovoriac o tom, že im budú zavadzať aj osobné autá a budú musieť stáť na križovatkách...
U električiek sa to dá vyriešiť preferenciou, u autobusov určite nie v takej miere.
Dôležitá je tiež životnosť vozidiel: u električiek aj 20(to len tipujem, nie som si istý)rokov, u autobusov len cca 6 rokov..
Ak chceš mať nosný systém, s ktorým sa môžeš dostať z jedného konca mesta na druhý, kde už je električka, z autobusu budeš musieť vždy prestúpiť...
Viac ti ale asi povedia odborníci
? ?
inTony
01.10.2005 04:10
BRATISLAVA - Súčasný stav bratislavskej metskej hromadnej dopravy je neúnosný! Dopravný podnik pripravuje do budúcnosti niekoľko nových tratí v hlavnom meste. Pomôcť by mala trať rýchlodrážnej električky do Petržalky a rozšírenie trolejbusových liniek do nových oblastí!
Budúcnosť vidí dopravný podnik v električkovej a trolejbusovej doprave. "V súčasnej dobe sa pripravuje na realizáciu električková trať do Petržalky a trolejbusová trať na Dlhé diely," informoval riaditeľ rezortu prevádzky a techniky dopravného podniku Bronislav Weigl. Rýchlodrážne električky v Petržalke nahradia viaceré autobusy v smere Lúky - Háje a Šafárikovo námestie.
Obyvateľom Dlhých dielov výrazne pomôžu duobusy. Potrebné je ešte dobudovanie trolejbusovej trate z Hlavnej stanice na Pražskú a Hroboňovu ulicu a trate z Vojenskej nemocnice na Patrónku. Ako povedal Weigl, trolejbusy by mohli jazdiť aj do Ružinova, Podunajských Biskupíc, či po piatom moste do Ovsišťa. Dopravný podnik taktiež uvažuje o prepojení trolejbusov s novými reklama
obchodnými centrami. "Trolejbusové trate je možné rozšíriť k Tescu na Zlaté piesky, či k Avionu, s možným predĺžením až na letisko," dodal Weigl.
Plánované trate mestskej hromadnej dopravy
Električky do Petržalky
Trolejbusová trať Hlavná stanica - Pražská - Hroboňova
Trolejbusová trať Patrónka
Trolejbusová trať Dlhé diely
Trolejbusová trať Trnavská cesta - Súhvezdná
Trolejbusová trať Trnávka - AVION
Trolejbusová trať Vlárska - Koliba
Trolejbusová trať v oblasti Podunajské Biskupice
Trolejbusová trať Tomášikova - Prievoz
Výstavba trolejbusových tratí v Petržalke
Trolejbusová trať Rožňavská - hypermarket Zlaté piesky
Zdroj: Nový Čas
Konečne napísal aj niečo iné ako kritiku k petržalskej doprave..
?