poznámka redaktora Bratislavského Večerníku, vo vydaní z 28. júla ( z tohto vidieť aký sú niektorí redaktori nemlehetný a píšu o niečom, o čom vedia big hovno... ) ? Večerník mi začína pomaly pripomínať Nový Čas.. ?
POZNÁMKA
Dokatované MHD
Poslanci hlavného mesta začiatkom tohto mesiaca schválili, čo predtým sami najskôr zamietli - takzvanú optimalizáciu linkovania mestskej hromadnej dopravy. Prečo sa podujali na rozkmásanie, dokatovanie, halabala zmeny na trasách viacerých spojov najmä pod zámienkou šetrenia financií? Volení predstavitelia mesta patria medzi nadradený samosprávny estabilishment. Na cesty mestom využívajú zväčša osobné automobily. Nie sú odkázaní na pravidelné "haringové" presuny plebejskou hromadnou dopravou. Ale za takzvanou optimalizáciou MHD sa skrýva aj veľmi rafinovaná manipulácia, ekonomický diktát, ožobráčenie peňaženiek cestujúcich. Manažment dopravného podniku zápasí s množstvom problémov. Každý to uzná. Ak by však vedenie mesta a podniku chcelo úprimne šetriť, museli by realizovať komplexné ozdravné zmeny na základe všestranného poznania, dialógu s verejnosťou, analýzy. Azda by v takomto recepte nemali chýbať rozumné škrty v niektorých objednávkach, podujatiach, platoch a odmenách pre rang najvyšších funk-cionárov dopravného podniku. Lenže architekti reformy radšej vykopali vojnovú sekeru proti všetkým cestujúcim, ktorí využívajú monopolné postavenie podniku. Filozofia dopravného systému už dávno nie je o štandardoch v kvalite služieb alebo o kultúre cestovania. Filozofia sa zvrhla na ponižovanie cestujúcej verejnosti. Pre lepšiu názornosť, zoberme si modrú a červenú fixku. Zaznačme na mape mestských liniek pôvodné trasy so zastávkami a potom aj po "optimalizácii". Po bilancii odhalíme pravú tvár "optimalizácie". Jej skrytým cieľom je otvorené šikanovanie pasažiera. Reformátori mu strpčujú cestovanie - čím viac prestupov, tým viac minút. Nútia ho, aby pre časové straty v presunoch zanevrel na časové cestovné lístky, aby sa "rozhodol" pre zakúpenie električenky. Otcovia mesta, manažéri dopravného podniku nie sú trochári. Svoje peniaze chcú vypáčiť od nás efektívne, vo veľkom balíku.
POZNÁMKA
Dokatované MHD
Poslanci hlavného mesta začiatkom tohto mesiaca schválili, čo predtým sami najskôr zamietli - takzvanú optimalizáciu linkovania mestskej hromadnej dopravy. Prečo sa podujali na rozkmásanie, dokatovanie, halabala zmeny na trasách viacerých spojov najmä pod zámienkou šetrenia financií? Volení predstavitelia mesta patria medzi nadradený samosprávny estabilishment. Na cesty mestom využívajú zväčša osobné automobily. Nie sú odkázaní na pravidelné "haringové" presuny plebejskou hromadnou dopravou. Ale za takzvanou optimalizáciou MHD sa skrýva aj veľmi rafinovaná manipulácia, ekonomický diktát, ožobráčenie peňaženiek cestujúcich. Manažment dopravného podniku zápasí s množstvom problémov. Každý to uzná. Ak by však vedenie mesta a podniku chcelo úprimne šetriť, museli by realizovať komplexné ozdravné zmeny na základe všestranného poznania, dialógu s verejnosťou, analýzy. Azda by v takomto recepte nemali chýbať rozumné škrty v niektorých objednávkach, podujatiach, platoch a odmenách pre rang najvyšších funk-cionárov dopravného podniku. Lenže architekti reformy radšej vykopali vojnovú sekeru proti všetkým cestujúcim, ktorí využívajú monopolné postavenie podniku. Filozofia dopravného systému už dávno nie je o štandardoch v kvalite služieb alebo o kultúre cestovania. Filozofia sa zvrhla na ponižovanie cestujúcej verejnosti. Pre lepšiu názornosť, zoberme si modrú a červenú fixku. Zaznačme na mape mestských liniek pôvodné trasy so zastávkami a potom aj po "optimalizácii". Po bilancii odhalíme pravú tvár "optimalizácie". Jej skrytým cieľom je otvorené šikanovanie pasažiera. Reformátori mu strpčujú cestovanie - čím viac prestupov, tým viac minút. Nútia ho, aby pre časové straty v presunoch zanevrel na časové cestovné lístky, aby sa "rozhodol" pre zakúpenie električenky. Otcovia mesta, manažéri dopravného podniku nie sú trochári. Svoje peniaze chcú vypáčiť od nás efektívne, vo veľkom balíku.
tomas1