Reakcia na: Valec #45441:
Pan poslanec si ucelovo zobral z navrhu len to negativne a navyse v niektorych pripadoch klame - napr. z Prokofievovej sa da na Hlavnu stanicu dostat nie s dvomi, ale s 1 prestupom (nova 68 + 201) a inteligentnejsi cestujuci prejdu na Panonsku, kde bude 93ka v stvorminutovom intervale (v preklade s 94 je to 2-min. interval). Ano, z Romanovej bude jedna linka, ale trojminutova. Vzdy je to lepsie, ako ked tade chodi narvana 78 a prazdna 81 i 85. Taktiez poslanec "zabudol" na to, ze Petrzalka v novom navrhu ziskava celotyzdenne spojenie linkou 98 (ex 198 so zachadzkou cez Ovsiste) s Bajkalskou, Vajnorskou a Racianskou a tiez celotyzdenne spojenie linkou 92 s Mlynskou dolinou a Patronkou.Cela iniciativa petrzalskych poslancov a pana Bajana suvisi s tym, ze nechcu elektricku pustit do Petrzalky - ak by to chceli, rychlo by zistili, ze lepsie trasovanie liniek po Petrzalke tazko spravia. V navrhu je priprava na elektricku v podobe modifikovanej 95, ktora ide co najblizsie k buducej trase eliny v 3-minutovom intervale.
Dalsia vec, ktorou sa pan poslanec nezamysla je napr. kolko ludi sa mota 97kou 20 minut hore-dole po Petrzalke, aby nakoniec za pol hodinu prisli k Slovnaftu? Nechodi nahodou viac ludi do centra? Nie je inteligentnejsie radsej vyrazne posilnit linky do centra na ukor motaku, ked napr. z Luk sa da dostat k buducej 87 buducou 98kou o 6 minut rychlejsie ako ked sa ludia motaju hore-dole po vsetkych petrzalskych uliciach?
Otazka cakania na prestupy je len otazkou, ako sikovne sa spravia pripoje na nosne linky. Cielom navrhu linkoveho vedenia je vyrovnat a zrychlit linky - teda urobit nosne linky, ktore idu co najpriamejsou trasou k svojmu cielu, a ku ktorym sa da priviest hadikom, ktory vymeta ulice. Napr. linka 95 by oproti dnesku prisla na Safko o 6 minut rychlejsie. Ak sa zrealizuje elektricka do Petrzalky, aj tak nakoniec nebudu mat na vyber a o x rokov budu musiet oprasit tento navrh.
-----
V ankete na tomto webe o redukcii elektrickovych liniek za podmienky zlepsenia intervalu a dobrych prestupov az 80% repondentov suhlasilo s touto moznostou a nemam dovod sa domnievat, ze ak by bola ta otazka sita na autobusy, vysledok by bol opacny. Proti redukcii liniek teda bojuju hlavne len poslanci, ktori zial MHD vacsinou poznaju len z dialky...
tomas1
Asertivne - styl typu "pocuj suhajko" mi nieje vlastny, ale neprekaza mi tak ako niekomu tam nizsie?.
Si sa pytal na Horni Herspice a Tesco, to ako keby si sa ma pytal ci ked idem na Zabotovu vystupim v Raci - pokial si myslel OD Tesco v ulici pri HLST. ZST Herspice su postavene pri dialnici a dost mimo ale o zastavku skor su spominane Modrice odkial je spojenie MHD dobre.
A Kralovo pole - co znamena, ze su tam terminaly?
S tou 50-kou: Na opacnej strane mesta ide z Devina kusisko paralelne s elektrickami busova linka pod Novy Most(v spicke je to opodstatnene, ale inak?). Tak sa pytam preco je ta 50 pri slimaku tak extremne dolezita a neda sa presunut k ZST Vino?
K Polusu prestupujem raz, v poriadku, ale uz do oblasti byvalej Ikey alebo dalej na takom kusku 2krat, to je cez vikend uz dost tvrde. Cez Racianske Myto je to uz dost nadchadzka.
Ked by sa urobil prieskum, kolko ludi nevystupuje na Vinohradoch ale na HLST a potom sa vraca do spominanych oblasti, mi chcete tvrdit, ze aj to presunutie 50ky od Slimaka by nebolo rentabilisticky vyhodne (RE aj #45431 Vladimir).
Re #45429 Papyr: S "operacne saly" by som tvrdo nesuhlasil.
Re #45394 81-71: Len cisto k okraju, v nepametam si v ktorom meste sa busy svojho casu tocili aj v areali sukromneho podniku, pre 50ku v BA by take nieco zrejme nestacilo, ale len to, ze troska creativity nieje nikdy na skodu.
Re #45427 galiyosha: Co? ?
Do BA chodim casto pricom si vsimam MHD(s toho do Pooolusu zriedkavo). MHD vyhuzivam vynimocne s uvadzanych dovodov. Povodne som chcel hovorit o absurditach v celej MHD BA, som sa trochu zasekol na priklade tych Vinohradov a tak to asi vyzera, ze si presadzujem vytvorenie vlastneho TAXIBUSU do miest, kde ja potrebujem, ale tak to nieje.