Reakcia na: tr3mp #43923:
Pod pojmom nosny system si ja okrem toho co si uz spomenul predstavil aj nieco, co sa da vzidelne pouzivat ako jedina MHDcka s tym, ze pesia dostupnost je vacsinou do 20 - 25 minut z akejkolvek casti mesta. Napriklad pesi od Zvaracaku po Trnavske myto, pripadne po Kriznu ulicu. Zalezi od rychlosti chodze. Cize idealne aj na nocnu dopravu, aj ked je pravda, ze NS zvycajne v noci nejazdi...
tr3mp
A k podstate obsahu Tvojho príspevku - mám nasledujúce výhrady. Ja si pod doplnkovým systémom MHD predstavujem taký systém, ktorý je doplnkom k systému nosnému, a ktorého sieť obsluhuje územie, ktoré nepokrýva nosný systém. Nosný systém je ten, ktorý preberá rozhodujúcu prepravnú záťaž (prácu) a zároveň Tvorí kostru MHD. Nosným systémom teda môže byť metro, ale aj električka, trolejbus či autobus. Závisí od veľkosti obsluhovaného územia a lokálnych pomerov. Alebo mi chceš tvrdiť, že napr. v Brne či Ostrave je električka doplnkovou dopravou? Čo je potom v týchto mestách nosným systémom?
Pokojne je možné mať aj metro aj električku v meste veľkosti Bratislavy, konkrétne Bratislava si to však ešte stále nemôže dovoliť zaplatiť.