pozeral som si vizualizaciu rychloelektrickovej trate v bratislavskych novinach. ta zastavka sa zdala byt zaujimavo riesena. mozte mi vsak niekto povedat, ci je to dostatocne riesenie namiesto tazkeho metra (?). a je vobec tazke metro pre BA nevyhnutne? ja len rozmyslam, ci v buducnosti nebudeme lutovat, ze sme nezacali rovno so stavbou metra. hmmm. a ake lektricky maju premavat na onej povestnej trati? a este jedna vec: pouziva sa pojem „rychloelektricka“. ale okrem BA som takyto pojem nepocul. vsade je metro (lahke, tazke), elektricka, pripadne rychlodraha (co ked som videl, islo vlastne o metro premavajuce na povrchu pripadne estakadach. takze ake supravy to maju premavat? no, neviem, ci to nie su otazky odveci.
tulenique
Pravdu ma aj Vsevedko, doplnim ze treba pouzit goniometricku funkciu tangens:
---------------------------------------------------
| tan (alfa) = stupanie [percenta/promile] |
---------------------------------------------------
Pricom alfa je uhol medzi stupanim/klesanim a vodorovnou rovinou.
Este nezabudni ze stupanie v tomto vzorci treba vzdy previest na desatine cislo, napri 12% je 0.12 !!!