Ej, ale sa tu rozvinula pekná debata... A to všetko vďaka tomu, že prepravný poriadok má medzery a vnútorné rozpory, ktoré takéto slovíčkarenie umožňujú.
V každom prípade súdny spor je vec s veľmi neistým výsledkom. Síce by to malo byť tak, ako to popísal tr3mp v #39446, ale naše súdy už vyniesli toľko nezmyselných a často aj protizákonných verdiktov...
Využívam tento príspevok zároveň na to, aby som poprial všetkým tu sa vyskytujúcim všetko najlepšie v novom roku.
V každom prípade súdny spor je vec s veľmi neistým výsledkom. Síce by to malo byť tak, ako to popísal tr3mp v #39446, ale naše súdy už vyniesli toľko nezmyselných a často aj protizákonných verdiktov...
Využívam tento príspevok zároveň na to, aby som poprial všetkým tu sa vyskytujúcim všetko najlepšie v novom roku.
tr3mp
1. Cestujúci sa snažil označiť lístok, ten nefungoval, nepodarilo sa mu ho označiť a keď prechádzal k ďalšiemu sú úmyslom, označiť sí lístok tam. Počas presunu ho chytil revízor.
2. Boli pokazené všetky označovače. Následne cestujúceho s neoznačeným lístkom chytil revízor.
V oboch prípadoch je prehra DPB správna a opodstatnená. Iné by to bolo v prípade, že by bolo úmyslom cestujúceho neoznačiť si lístok v inom označovači, ak je prvý pokazený a pritom by sa označenie do príchodu revízora sihnúť dalo.
A čo povieš na nasledujúci výklad vety "Cestujúci, ktorý nemá platný cestovný lístok, je povinný si ihneď pri nástupe do vozidla označiť cestovný lístok v najbližšom označovači cestovných lístkov":
Cestujúci je povinný označiť si lístok ihneď po nástupe. To znamená nie v momente nástupu ale ihneď po nástupe. Keď sa po neúspešnom pokuse presunieš k ďalšiemu označovaču, ktorý je funkčný (stále ešte nastupuješ), môžeš označiť lístok aj tam, pretože sa stáva tento označovač Tebe najbližším. Tesne pred úspešným označením lístka sa končí doba pobehovania po vozidle s účelom označenia cestovného lístka, ktorú môžeme označiť ako nástup. Ihneď po ňom nasleduje označenie cestovného lístka a už sa len vezieš ?