Dnes som išiel z Rače zo stužkovej sám a prvýkrát nočákom (515). Bus bol takmer prázdny, bolo to úplne bezpečné. Keďže som nechcel mrznúť na Mierku alebo SAV išiel som až na Hlavnú stanicu, kde tento prišiel 03.17 h.
Na križovatke pred Hlavnou stanicou som videl z 515-ky nejaký bus idúci smerom na Hodžovo nám., nevidel som však číslo linky. Na Hlavnej stanici som si myslel, že 504 stojí na 1. nástupišti, v skutočnosti má však 2. nástupište. Teraz neviem, či som si ju nevšimol alebo či naozaj išla približne o 3 minúty skôr?!
Z Hlavnej stanice odchádzali iné nočáky a potom keď išli len služobáky 40x som si uvedomil, že som ju zmeškal. Platí nejaké pravidlo, že na prípoj nemusí čakať bus, na ktorý sa dalo z prvého busu prestúpiť už na skoršej zastávke? (konkrétne Hodžovo nám. a SAV)?! Juj, prečo sú tie blbé hromadné odchody nočákov?
Nakoniec som išiel z Hlavnej stanice taxislužbou, ktorá má taxu na tel. objednávku len 12,- Sk/kilometer a nástupné po novom 40,- Sk. K Domu kultúry v Dúbravke ma to stálo 130,- Sk.
Na križovatke pred Hlavnou stanicou som videl z 515-ky nejaký bus idúci smerom na Hodžovo nám., nevidel som však číslo linky. Na Hlavnej stanici som si myslel, že 504 stojí na 1. nástupišti, v skutočnosti má však 2. nástupište. Teraz neviem, či som si ju nevšimol alebo či naozaj išla približne o 3 minúty skôr?!
Z Hlavnej stanice odchádzali iné nočáky a potom keď išli len služobáky 40x som si uvedomil, že som ju zmeškal. Platí nejaké pravidlo, že na prípoj nemusí čakať bus, na ktorý sa dalo z prvého busu prestúpiť už na skoršej zastávke? (konkrétne Hodžovo nám. a SAV)?! Juj, prečo sú tie blbé hromadné odchody nočákov?
Nakoniec som išiel z Hlavnej stanice taxislužbou, ktorá má taxu na tel. objednávku len 12,- Sk/kilometer a nástupné po novom 40,- Sk. K Domu kultúry v Dúbravke ma to stálo 130,- Sk.
Narkoman
(10.12.2004; Pravda; príloha Bratislava, s. IV; ka)
STARÉ MESTO - Od otvorenia prevádzky lokálnej elektrickej železnice medzi Viedňou a Bratislavou uplynulo už 90 rokov. To bol dôvod na usporiadanie výstavy Premeny železnice, ktorá sa teší veľkej pozornosti v Starej radnici.
"Inšpirovali nás kolegovia z Mestského múzea Wienertor v Hainburgu, ktoré nám poskytlo niekoľko vlastných exponátov aj zapožičaných od rakúskych zberateľov," prezradila Beáta Husova z Mestského múzea v Bratislave. Všetky vystavené predmety sa viažu k trati spájajúcej hlavné mestá susediacich krajín. Spomeňme drezinu z konca 19. a začiatku 20. storočia, ktorou sa dopravovali telegrafní a návestní majstri. Alebo šplhací zdvihák na vykoľajené vagóny či ručnú pílu na koľajnice. Najmenších návštevníkov poteší model železnice so stanicou, návestidlami a ďalšími železničnými zariadeniami zasadený do krajiny so stromčekmi, kostolíkom a pod.
"Mimoriadne si ceníme záhradnú modelovú železnicu, ktorú nám požičali manželia Polákovci zo Záhorskej Bystrice. Pohybuje sa po vlastnom koľajisku, dokáže napodobniť zvuky podľa originálov, ktoré svietia, trúbia a dymia," priblížila Husova. V ďalších vitrínach možno obdivovať viacero železničiarskych lámp, telefónov, legitimácií, uniformu a iné predmety.
Výstava potrvá do konca januára 2005. Školské skupiny si môžu dohodnúť prehliadku so sprievodom na tel č. 59 20 51 30 okrem pondelka. Vtedy je expozícia zatvorená.