Vševedko: na tvoju adresu s499.1@pobox.sk mi nejde poslať mail s mojím číslom. Neviem prečo vždy mi ho vráti, že neexistuj konto, ale už som s tým raz mal problém. (nedávam sq ale sk) Napíš mi prosím ty tvoje číslo na mail a ja ti ho pošlem sms.
Inak vrátil by som sa k štátnej dotácii.
Prečo hladajú 1mld. Sk. Veď dotácia štátu v roku 2004 je 914 miliónov z toho je 694 milónov dotácia na bežné výdavky a 220 dotácia na kapitálové výdavky.
Ale nutne potrebných je tých 694 miliónov a nie celých 914 keďže kapitálové investície sa môžu použiť len na vopred určené ciele a dajú sa zastaviť. Napríklad 103 miliónov na plynofikácie, ktoré by mali byť od budúceho roku podľa mňa zastavené a hneď sme našli 100 melónov. A keď pôjdeme po ďalších kapitálových investíciách zistíme, že mesto dávalo kapitálové investície 110 miliónov (rok 2004).
Takže už treba nájsť 694miliónov mínus mestská kapitálová dotácie čiže 584 miliónov. Mesto Bratislava je vlastníkom Bratislavskej vodárenskej spoločnosti zo 60%. Jej budúcoročný čistý zisk by mal byť okolo 500miliónov, tak na valnom zhromaždení treba dať vyplatiť dividendy a mesto dostane 300 miliónov a tak treba nájsť už len 284 a to sa v rezevre nájde.
Samozrejme nehovorím, že treba zastaviť kapitálové investície nadobro, ale rok sa to hádam vydrží a potom treba prinútiť vládu aby zvýšila veľkostný koeficient.
Ďalej neviem akú má mesto možnosť vyrubovať dane, teda nové dane, ale ak má, tak nech vyrubí daň z MHD. Ten kto ju zaplatí, v rôznej výške presne ako je teraz tarifa, bude jazdiť mesiac, tri, rok. Jednorazové cestovné lístky by zostali. Ročne sa vyberie na cestovnom cca 1mld Sk z čoho ide 190 miliónov(19%DPH) štátu. Ale DPH z daní sa neplatí a tak by si DPB polepšil o 100miliónov a vládu by sme potrestali za prístup macochy výpadkom št. rozpočtu o 100miliónov.
A stále trvám na rôznom spoplatňovaní Ba a mimoBA. Nie nejak veľa. Stačí mizerných 10% čo však je u ročnej električenky na 1. pásmo 600 korún a myslým, že by to prinútilo dostatok ľudí prehlásiť si pobyt a tým zvýšiť aj príjmy mesta. Alebo nech obce, kde sú mimobratislavčania prihlásený na pobyt vykrývajú stratu z vlastného rozpočtu.
A také že dievčina z Blatného chodí na gympel do Bratislavy a mesto má len výdavky, ale žiaden profit. S tým logicky treba niečo spraviť.
Re #38521 Papyr: Ak mi dáš tri logické dôvody, prečo by Bratislavčania mali platiť vyššie dane aby sa mimobratislavčnia mohli lacnejšie voziť v MHD uznám, že máš pravdu vo všetkom čo si napísal.
Re #38527 Andy: No možno kvôli tomu, že tam ešte budú dlho behať ťažké mechanizmy tak aby asfalt nemal kolaje skôr ako sa to dá do užívania celé.
Re #38533 Emo: Myslíš, že vlk by si ako domenu za odcestované kilometre mohol uplatniť darček ako ložisko z Karosy, tyčový zberač z 14Tr, polopantograf lekov čo sa váľa vo vozovni a tak...?! (ak som použil nesprávnu terminológiu sorry)
Na Mlynských Nivách už pokreslili čiary, ale nerozumiem, prečo ešte nenaliali poslednú vrstvu asfaltu... Asi to nechávajú na otvorenie mosta. Vedenie by podľa môjho odhadu mohlo byť hotové tak v piatok, možno už aj zajtra večer, to záleží ako budú robiť. Už v podstate stačí len spraviť kríže na križovatke, dokončiť výhybky a pospájať niektoré svorky. Na križovatke ešte semafóry a také drobnosti. Takže tipujem, že v sobotu to bude hotové komplet.
Pekné a praktické... vlkä zaplatia menej, DP šetrí náklady na papier, tlač, prevádzku a údržbu automatov. Ja by som také niečo u nás uvítal, lístky by mohli byť napr. v cenách 10Sk/14Sk/18Sk, aby sa na to chytili cestujúci. Momentálne nemám tramvajenku, nakoľko mám robotu 5min od domu a kupovať lístky v automatoch ktoré berú iba mince je skutočne horor.
Ďaľšia možnosť ako prilákať aj menej pravidelných zákazníkov môže byť napr. obdoba žilinskej električenky, kedy si kúpim nejaký kredit a potom môžem cestovať n-krát. Napr. by som si kúpil za 200Sk 20 ciest MHD, 500Sk 50+10 ciest, 1000Sk 100+30 a pod.
Úplná fikcia je niečo na spôsob Eurotel klubu, kedy by DPB odmeňoval vlkä za nacestované kilometre nejakými bodmi, ktoré by si mohli vymeniť za nejaký exkluzívny darčekový materiál , resp. zhodnotiť ako zľavy na cestovnom.
"BRATISLAVA – Hromadná doprava v Bratislave je ohrozená. Štát od budúceho roku prestane dotovať činnosť dopravného podniku Bratsialava (DPB). Organizácia tak od januára 2005 príde takmer o miliardu korún! Generálny riaditeľ Ján Zachar tvrí, že to bude koniec dopravy v hlavnom meste!"
Viete, že v súvislosti s Mostom Košická bude vytvorená nová zastávka pri trhu na Miletičovej ulici v smere na Záhradnícku? A zastávka Záhradnícka v opačnom smere bude rozdelená na dve a tie dve budú za križovatkou s Košickou. Je to celkom pozitívne, aspoň nebudú ľudia musieť šlapať na trh až z Trenčianskej.
A netreba ani Rybníčka ale generálneho z OLO - R. Sulíka . Ako som sa dočítal, spravil poriadok, znížil počet zamestnancov z 413 na terajších 339, odišlo spolu 78 zamestnancov, štyria noví vrátane riaditeľa boli prijatí. Čiže odlyv zamestnancov bol o 18%. Prevádzkové náklady znížil o 1/4, podarilo sa mu stabilizovať situáciu v OLO. Ten by stačil aj do DPB. Mohla by to byť pre neho dobrá výzva.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos Keynes
Toto by mohlo na začiatok stačiť.