Reakcia na: Max #37843:
Ten odbornik zo SME som bol asi ja. To ze vodic autobusu sa nesmie pohnut pokial stoja ludia v priestore dveri - na schodikoch SOM NEVYMESLEL JA, ale vyplyva to z vyhlasky o premavke na pozemnych komunikaciach a z technickych parametrov vozidiel - priestor schodikov autobusov nie je urceny na to aby tam stali osoby za jazdy, preto vodic - zodpovedna osoba musi na to dohliadnut, pokial tam niekto stoji a on nic neurobi VYSTAVUJE SAM VODIC SEBA MOZNEMU POSTIHU - moze dostat pokutu, zobrat mu vodicak, a ked niekto napriklad vypadne z dveri a zisti sa ze stal na schodoch - na vine bude zase len vodic autobusu. Lebo vyhlaska o premavke na pozemnych komunikaciach, ktoru dufam vsetci vodici dobre poznaju (ale svorne ignoruju) jasne hovori, ze za spolujadcov - cestujucich zodpoveda vodic, ma dohliadnut aby dodrziavali vyhlasku - konieckoncov cestujuci nemusia mat vodicak a namusia ani vyhlasku a technicke parametre vozidla poznat.
Co sa tyka maximalneho poctu osob vo vozidle - tu je vyhlaska este viac jednoznacna - hovori ze vodic ma dohliadnut na to, aby maximalny pocet prepravovanych osob nebol prekroceny. Potrebuje to dalsi komentar? Ak si bol niekedy v nejakom civilizovanom meste tak vies, ze vodici bezne ludi z autobusu vyhadzuju pokial je preplneny, nepocitaju ich vzdy (aj ked napriklad v londyne ano), ono sa to da aj odhadnut, ze ten autobus uz asi na toto stavany nie je.
Max
Ale rozhodne nehádžem všetkých do jedného vreca!
Ľudia sú aj takí aj onakí, a to nielen v Beúse, aj za volantmi osobných áut, aj medzi cestujúcimi MHD. ?