Reakcia na: si #36420:
Súčasné linkové vedenie (po roku 2000) je vlastne akýmsi hlúpym kompromisom medzi pôvodným zámerom DPB a následným pripomienkovaním zo strany jednotlivých MČ. S viacerými linkami mali autori vtedajšieho návrhu linkového vedenia celkom iné úmysly, no MČ ich prinútili k ústupkom, s ktorými nie sú spokojní ani oni sami.Pokiaľ ide o L78, tá pôvodne vôbec cez Astronomickú jazdiť nemala. Premávať mala po Vrakunskej priamo cez zastávku Súhvezdná po Trnavskej ceste do mesta. Vlastne tak mala nahradiť jedno rameno L39. Prevádzka L78 mala byť celotýždenná, premávať mala aj v sobotu a v nedeľu. Nuž, ale niekomu táto trasa vadila a trval na trasovaní ako pôvodná L54, t.j. zachádzkou cez Astronomickú a Drieňovú. L39 takto zrušená byť nemohla. Aby zrejme vychádzali kilometre, jedna z tých dovch liniek musela cez víkendy zmiznúť. A rozhodli sa pre linku, ktorá je skôr nahraditeľná - linku 78. Kompromisy nie sú vždy výhrou

COLOR
Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič dnes- 19. 10. 2004- rokoval s primátorom hlavného mesta SR Bratislavy Andrejom Ďurkovským. Rokovali spolu o integrovanom systéme hromadnej dopravy v meste i jeho prepojení na medzinárodné dopravné koridory.
Obaja predstavitelia sa dohodli na spoločnom postupe a spolupráci rezortu dopravy a mesta Bratislava pri vybudovaní časti vysokorýchlostného európskeho dopravného koridoru Paríž- Viedeň- Bratislava, ktorý bude využívať koľajovú dopravu a zároveň bude i nosným systémom koľajovej dopravy prevádzkovanej v rámci mestskej hromadnej dopravy v hraniciach mesta. Jeho súčasťou bude vybudovanie novej podzemnej železničnej stanice v širšom centre mesta- tzv. Filiálky, prípojky na hlavnú železničnú stanicu a koľajového spojenia s bratislavským letiskom. Tento projekt bude úzko súvisieť i s pripravovaným nosným koľajovým systémom, ktorý spojí mestskú časť Petržalka s centrom mesta.
Náklady na vybudovanie časti vysokorýchlostného koridoru, ktorý spojí Bratislavu s Viedňou (bol uvedený v tzv. Van Miertovej správe pre Európsku komisiu) budú približne vo výške 300 miliónov Eur a predstavitelia ministerstva i mesta chcú využiť pri financovaní Kohézny, resp. štrukturálne fondy EÚ.
Mgr. Tomáš Šarluška
poradca a hovorca ministra