).Vignolove koľajnice poskytujú podstatne vyšší komfort jazdy ako žliabkové koľajnice.Použitie žliabkových koľajníc mimo miest jazdených aj gumokolmi a oblúkov s extrémne malým polomerom je zbytočné a zvrhlé.A medzi VÚIS panelmi a monolitickou betónovou doskou pri rýchlostiach do 80 km/h prakticky nie je.
Martin Fundárek
Z návrhu vyplýva, že NDS nevznikne zo súčasnej siete električiek, ale ako novostavba. Starý projekt metra vlastne zostal (snáď okrem zachádzky na Staré grunty), len vozidlá budú iné. Nepovažujem to za dobrý nápad. NDS bude mať zastávky príliš riedko (celá Dúbravka iba tri). Podľa mňa by bolo vhodnejšie súčasné električkové trate zrýchliť
1. zvýšením maximálnej povolenej rýchlosti
1.1. úpravou smerového a výškového vedenia,
1.2. podstatným skvalitnením údržby,
2. odstránením kolíznych bodov
2.1. preriedením úrovňových krížení s IAD,
2.2. plnou preferenciou v zostávajúcich kríženiach s IAD (sú, samozrejme, výnimky, kde sa plná preferencia zrealizovať nedá).
Tým by sa NDS vybudoval podstatne lacnejšie a rýchlejšie a bol by podľa môjho názoru pre cestujúcich výhodnejší.