Reakcia na: Jozef #30798:
Vyznat sa v tom moc nevyznam, len som kvoli vlastnej lakomosti zhrnal informacie od inych ludi, co sa v tom vyznaju. ?Mozno budu Laminatka ci Papyr vediet o niecom lepsom, ale aj tak mam pocit, ze najlacnejsie vychadza ta Kilometricka banka Ceskych drah -- vid http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=920.
Keby ste sli dvaja do Prahy a spat, po navrate by na KMB zostalo asi 700 kilometrov (420 Kc), ktore treba prejazdit do 6 mesiacov od zaciatku platnosti. To je tak akurat na jednu dalsiu cestu do Prahy a spat. Kedze je KMB prenosna, mohol by si ju niekomu predat ci pozicat.
KMB vsak, prirodzene, predavaju len na staniciach Ceskych drah. Tj bud by si predtym musel do Ciech skocit alebo by ti ju niekto musel zakupit a priviezt.
Ak nechces riesit ziadnu KMB, oplati sa kupit si aspon Kartu Z. Tu uz predavaju aj na niektorych slovenskych staniciach, vid http://dop.slovakrail.sk/zlava_karta_z.html. Cesta s nou je vsak drahsia, nez s KMB. Ak som to zle nespocital, tak za cestu dvoch ludi tam a spat s Kartami Z zaplatis viac (2x 132 Sk + 4x 630 Sk = 2784 Sk, ked cenu listka Bratislava - Praha preberiem z danej stranky ZSSK o Karte Z), nez za Kilometricku banku CD + 4 listky na usek Bratislava - Kuty (asi 1550 Sk + 2x 141 Sk + 2x asi 140 Sk = 2112 Sk), a to ti na tej KMB este ostane neprejazdenych 700 km.
Ceske drahy na leto planuju Junior Pas leto za 100 Kc. Ten sa oplati zhruba rovnako ako KMB, len, opat, predavat sa bude asi len na staniciach CD.
(Ak som niekde spravil chybu, prosim veci znalych, aby ma opravili. Vdaka.)
J
Bratislavská integrovaná doprava, dnes vo fáze pilotného projektu, by mala začať fungovať od mája budúceho roka. Mesto a samosprávny kraj plánujú založiť BID do 1. augusta ako obchodnú spoločnosť. Obe strany budú mať 50-percentný podiel, zatiaľ však nie je rozhodnuté, či to bude akciová spoločnosť alebo s. r. o.
Integrovaná doprava bude využívať spoje niekoľkých dopravcov - Dopravného podniku Bratislava, SAD Bratislava, Železničnej spoločnosti a Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti. Budú ich tak môcť využívať obyvatelia celého Bratislavského kraja. "Integrované dopravné systémy fungujú v Európe už roky. Hlavné výhody sú v tom, že občania majú jednotné cestovné lístky na viacero druhov spojov a nemusia brať ohľad na to, kto je ich prevádzkovateľom," hovorí Roman Filistein, predseda dopravnej komisie samosprávneho kraja.
Prednosťou BID je aj to, že integrovaný systém rieši prípoje jednotlivých spojov. "V praxi to znamená, že napríklad električka do vzdialenejšej časti Bratislavy nebude mať odchod niekoľko sekúnd alebo minút pred príchodom vlaku z Malaciek." Ďalším cieľom je podľa neho zatraktívnenie verejnej dopravy pre cestujúcich, a tým aj postupné znižovanie individuálnej dopravy. "Po vzniku integrovaného systému by sa mali čiastočne odbremeniť naše cesty a zároveň znížiť ekologická záťaž na životné prostredie," vysvetlil Filistein.
Bratislavská integrovaná doprava by mala byť malá spoločnosť s maximálne desiatimi zamestnancami. Základné imanie bude milión korún, pričom polovicu vloží mesto a polovicu kraj. Činnosť spoločnosti bude spočívať najmä v koordinácii grafikonov jednotlivých prepravcov, aby sa eliminovali časové "diery" medzi spojmi a v prieskumoch dopravných tokov obyvateľstva (kto, kam a kedy cestuje).
Úlohou spoločnosti bude tiež rokovať so samosprávami o potrebách občanov a s dopravcami o nákladoch na prepravné výkony. Takto by mal vzniknúť systém s optimálnymi cenami cestovného, zodpovedajúci potrebám obyvateľov v jednotlivých častiach kraja.
Ak to bude fungovať ako BRKS, tak s pánom bohom. Sestre cestovala na trati BA Hl. st. - Vysoká pri M. a lístky sa platia vo vozni. No za celú cestu nikto, kto by jej ten lístok predal neprišiel a tak celý vlak šiel zdarma. Takto nikdy nebudú rentabilný.
Dúfam, že sa to podarí na úrovni a nebude to zasa nejaký paškvil.