Reakcia na: tr3mp #29573:
Obavam sa ze mimourovnovku (podjazd) na Safku neurobis z jedneho prozaickeho dovodu - Dunaj. Ked je voda vysoko, to parkovisko na rohu je pod nou, a keby sa voda naliala do toho podjazdu, asi by to nebolo celkom prijemne...a mam pocit ze asi nijako nie je mozne urobit to tam zaplavovzdorne... preto aj vyustenie trate z mosta do Sturovej by podla mna nemalo byt v urovni sucasnej krizovatky, ale tak aspon meter nad nou...inak by v casoch velkej vody (a v poslednom case to nie je az take zriedkave) skolabovala Petrzalka.
) aj za cenu nižšej prejazdnej rýchlosti ako úrovňové križovanie s križovatkou s autami prichádzajúcimi z troch smerov (Vajanského nábr., Dostojevského rad, Štúrova). Až o toľko nižšia rýchlosť (teda iba 20 km/h) by byť nemusela, navyše je to pomerne krátky úsek. Štúrova je naviac širšia ako Obchodná, takže pre peších by zostalo viac priestoru (v každom smere chodník + jeden súčasný jazdný pruh pri dvojkoľajnej električkovej trati), preto by sa dala trať aspoň čiastočne oddeliť, aby chodci nebehali halabala, napr. zábradlím s medzerami len v určitých intervaloch. Ešte by zvýšilo aj miesto pre cyklistický chodník Petržalka - centrum. Samozrejme, úplne najlepší z hľadiska plynulosti by bol podzemný prechod centra, ten však tak skoro nebude ...
) nebol Ty, ale iMHD to takisto určite nebolo, keďže je to nezávislá webová stránka tvorená voľné združením nadšencov.
Sarko
Malá poznámka k 20 a 50 Kč minciam. Tie boli vyrazené myslím v Nemecku a mali slúžiť ako dočasná náhrada, kým Státní tiskárna cenin nevytlačí dostatok bankoviek vyššej nominálnej hodnoty a až ako posledné tlačila aj bankovky v hodnote 20 a 50 Kč. Kým mince 20 Kč sú ešte v obehu s bankovkami, 50 Kč boli cielene sťahované a dnes ich nájdeš skôr ako unikát.