m@rtin, Spectre,...: No ja sa do techniky teda nevyznám, ale minule som sadol k jednému vodičovi 934 v Piešťanskej SADke a narovinu som sa spýtal, ako sa mu s tým jazdí. Hovoril, že nič moc, že motor strašne zavýja, hovoril o vysokej spotrebe (28l) dielenský sú nespokojný,... a že za tie prachy to nestojí.
No jedným dychom dodal, že tie nové Irisbusy (zrejme myslel 954) to je iná káva. Krásne to ťahá, tichučké a tak. Dielenský na vek busov veľa opráv nespravili. Takže ak by som to mohol zhodnotiť len z takéhoto malého rozhovoru - Karosa mala veľa chýb, ale je to firma ktorá rastie, ktorá sa bude musieť ešte veľa učiť, spravila veľký krok vpred (to musí každý uznať), no žiaden výrobca nespraví dokonalý voz bez nejakej choroby.
Žalostný stav Karos v DPB má nasvedomí aj a hlavne DPB - no money no funny-údržba.
Avšak nedá sa mi vrátiť k nedávnej tragickej nehode nejakej Karosy v Čechách. Po náraze do múru podjazdu sa jej utrhli sedačky. Takmer všetky. Následne potom bola reportáž o odsúdení vodiča Neoplanu, čo sa prevrátil (zabil 19 ľudí) a utrhol strechu, no sedačky ostali pevne na podlahe. Aj to niečo hovorí. Neviem však ako by dopadla nová Karosa 95X.
No jedným dychom dodal, že tie nové Irisbusy (zrejme myslel 954) to je iná káva. Krásne to ťahá, tichučké a tak. Dielenský na vek busov veľa opráv nespravili. Takže ak by som to mohol zhodnotiť len z takéhoto malého rozhovoru - Karosa mala veľa chýb, ale je to firma ktorá rastie, ktorá sa bude musieť ešte veľa učiť, spravila veľký krok vpred (to musí každý uznať), no žiaden výrobca nespraví dokonalý voz bez nejakej choroby.
Žalostný stav Karos v DPB má nasvedomí aj a hlavne DPB - no money no funny-údržba.
Avšak nedá sa mi vrátiť k nedávnej tragickej nehode nejakej Karosy v Čechách. Po náraze do múru podjazdu sa jej utrhli sedačky. Takmer všetky. Následne potom bola reportáž o odsúdení vodiča Neoplanu, čo sa prevrátil (zabil 19 ľudí) a utrhol strechu, no sedačky ostali pevne na podlahe. Aj to niečo hovorí. Neviem však ako by dopadla nová Karosa 95X.
Vladimír
Re #29096 Spectre: Ja by som to nenazýval hneď "šerbľovitosťou" Karosy. Skrátka, Karosa nie je určená do krajín tretieho sveta, kde sa prepravuje 237 cestujúcich v sólo vozidle.