Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peter K #28855:
Ak take nieco je, tak by som najskor hladal na prislusnom oddeleni...
Reakcia na: S499.1023 #28814:
Dakujem za podrobne vysvetlenie. Este, prosim, dovol zopar otazok. Rad by som v tom celom mal uz aspon trochu jasno. 🙂

Ohio Brass je teda povodny vyrobca tych najstarsich pevnych svoriek? Od nich pochadza aj konstrukcia najstarsich vyhybiek, ako su na priklad na krizovatke Lovinskeho - Hrobonova? Novsie, podvesne vyhybky, su uz povodne konstruovane spolocnostou Kummler-Matter? Predpokladam, ze sa to vyrabalo "v licencii" niekde vramci RVHP -- alebo sa to snad dovazalo zvonka?

Aky je rozdiel medzi mechanickou a elektrickou vyhybkou? Domnievam sa spravne, ze mechanicka je prestavovana fyzicky nejakym "prestavnikom" (lepsie slovo ma nenapadlo) a elektricka elektromagnetom? S krizmi je to podobne? Pevny kriz je potom len nejaky kus kovu alebo nejakeho ineho materialu?

A snad uplne posledna otazka: aka je cena kompletnej vyhybky, tj dve vyhybky + kriz. Aspon velmi hruby odhad poprism, ak ma niekto predstavu. Predpokladam, ze to bude minimalne sestciferna ciastka, ak nie sedem. Je zasadny cenovy rozdiel medzi mechanickymi a elektrickymi variantmi?

Vopred vdaka.

Ospravedlnujem sa, ak sa to uz v minulosti preberalo, ale hladat to v archive je dost neprakticke a casovo narocne. Mozno by opat stalo za uvahu spravit nejaky Diskusne Forum Digest. 🙂
Reakcia na: galiyosha #28853:
Veď hej, existuje, aj ja tade bežne chodievam, ale nie je to práve miesto na prechádzky s malými deťmi, myslím dosť nebezpečné prechádzanie cez Einsteinovu ...
Da sa niekde najst schema stop trolejoveho vedenia (T) s vyhybkami, krizenim (s E) , meniarnami a sekciami?
Vdaka.
Reakcia na: Emo #28851:
Tá pri tri už viacmenej stoja, ale piata a najmä štvrtá, ktorá má byť aj cyklistická, ešte ani nie je začatá, takže úplne o chvíľu to nebude 😞 Túto sezónu sa bude naďalej šialene prechádzať cez Einsteinovu.
Nehovoriac o tom, že tá zastávka by sa tam tak či tak zišla. Nemusí byť spočiatku celodenná, veď aj Aupark je v rannej špičke prázdny, ale večer je to možno najvyužívanejšia zastávka v Petržalke 🙂 Okrem toho, medzistaničné vzdialenosti Šafárikovo nám. - zastávka pri sade - Jungmannova sú podobné ako pri ostatných pravdepodobných petržalských zastávkach. Keby tam tá zastávka nebola, bola by tam príliš veľká medzera, keď vezmeme do úvahy, že priľahlé územie bude určite v najbližších rokoch využívané čoraz intenzívnejšie.
Reakcia na: fobust #28849:
Ako? Najprv uz zrusenym usekom ulice Pri Starom haji, potom zeleznicnym priecestim, prechodom pre chodcov cez Einsteinovu (ak sa nemylim, napriek stavbe dialnice stale existuje), dalej ulicou Pri Starom haji okolo futbaloveho stadiona a si na nabrezi. 🙂 Bezne tade chodievam.
Reakcia na: TeBeCe #28850:
Predbehol si ma... ?
Reakcia na: fobust #28849:
To je fakt... ? No ale o chvílu už budú tie lávky cez Einsteinovu, takže sa to bude dat.
Reakcia na: fobust #28849:
pokial sa nemylim, tak sa tam planuje jedna z lavok pod dialnicu 🙂
Reakcia na: Emo #28847:

Vsak preve ze sa musim vraciat. Od TPD to pesi nie je kusisko, ale proste ako tam mam prejst? Ta Petrzalka je uplne idiotska, nedostanes sa normalne na nabrezie.
Reakcia na: fobust #28846:
Hej, zhodou okolností som to tam pred chvíľkou študoval. Inak zastávam názor, že 14/15Tr s delným čelným sklom vyzerá omnoho lepšie a mali to tak nechať.
Ozaj a obrovský paradox je, že tie praskvé 14Tr0 v nejakom tom Bulharsku stále jazdia...asi majú lepších zváračov ? .
Reakcia na: fobust #28844:
Ako si to myslel? Ved ked pojdeš od TPD hocičím na Safko a odtial pešo cez Starý most, tak sa predsa vratiš naspat, nie?
Reakcia na: S499.1023 #28845:

Sranda je, ze 14Tr bola v tom case uz 10-rocna konstrukcia. ☺ Ano, ta dopadla tak ako Combino teraz, nastastie vsak v overovacej serii. Na K-reporte som o tom napisal.
Reakcia na: fobust #28837:
Vtedy ešte neboli metódy výpočtu pomocou konečného počtu prvkov či ako sa to kua volá, takže sa konštruovalo s rezervou. Okrem toho boli dlllllhé skúšobné prevádzky, takže sa to väčšinou vychytalo oešte pred sériou. U T o obdobných problémoch neviem ale 14Tr si s týmto svoje užili.
O praskaní rámov podvozkov u T neviem, iba o uvoľňovaní torzných vzpier ale tomu sa pri BA zvršku nemôže nikto čudovať...
Reakcia na: tr3mp #28843:

Dobre si to napisal, navyse treba zabezpecit prapravne vztahy Petrzalka - petrzalske nabrezie. Napr. ked chcem ja ist od TPD na nabrezie, tak idem hocicim na Safko a pesi prejdem Stary most. ?
Reakcia na: si #28841:
A koho napadlo robiť voľakedy metro do Petržalky, keď tam nič nestálo? V zóne medzi Starým mostom a mostom Košická má byť nová výstavba a naviac máš blízko Aupark, Átrium , Sad Janka Kráľa, ďalšie objekty sú vo výstavbe. Navyše, po Starom moste nebude pravdepodobne premávka iných druhov MHD, takže prestup na nadväznú dopravu z električky je viac než vhodný. Alebo si obsluhu tohto územia predstavuješ inak? Ako? Pešo zo zastávky Jungmannova alebo Šafárikovo nám?
Reakcia na: Ferro #28840:
Ja len doplním ďalšie, tiež neoficiálne info:
v prípade rekonštrukcie mosta by sa mohlo znížiť staromestské vyústenie mosta až o 2,1 m (čiže mostovka by netvorila priamku ale oblúk), tým by sa znížilo stúpanie zo Šafárikovho nám. na most. Zastávky by mali byť zhruba v nasledujúcich polohách a vzdialenostiach:
  • Šafárikovo nám.
  • Aupark (pracovný názov, podľa mňa trochu nepresný), na násype medzi Viedenskou a Einsteinovou
  • Jungmanova (v polohe na križovatkou pri TPD)
  • Nám. hraničiarov (za križovatkou Rusovská - Jantárová - Nám. hraničiarov)
  • Markova

  • Topoľčianska
  • Draždiak
  • Juh (teda úplne na konci koridoru vedúceho Petržalkou, medzi Vyšehradskou a Jasovskou, či ako sa ten koniec sveta volá 😉 )

Trať by mala byť až po Bosákovu (z Petržalskej strany) plne segregovaná, ako je to so Šafkom neviem.
Reakcia na: Ferro #28840:
to akeho inteligenta napadlo robit zastavku hned za starym mostom (viedenska) ? ved ani busy tam nestoja, a to vraj ma byt rychlodrazna elektricka ?
S elinami do Petrzalky to vyzera zatial takto:
Sturova ulica bude od Medenej neprejazdna pre automobilovu dopravu vzhladom na dvojkolajnu trat a umiestnenie zastavok. V mieste najazdu na Stary most zo Safarikovho nam. je min. polomer obluka 110 m, max. sklon 5,12%. Okrem Sturovej bude trat oddelena zvysenym obrudnikom. Zastavky budu na Sturovej, krizovatke s Viedenskou a Bosakovou ulicou.
Pokial ide o most, zohladnuju sa dve moznosti, jedna kolaj po cestnom moste, druha po zeleznicnom alebo reko zeleznicneho mostu pre dvojkolajnu trat so zrusenim cestneho mosta. Postavenie noveho mostu (na povodnej spodnej stavbe) sa pre vysoku financnu narocnost asi nechysta.

Berte to ako neoficialne info.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.