Reakcia na: hroch #28010:
Nie, to je praveze argument velmi vyznamny. Vykolaj/porucha/vyluka tak system hromadnej dopravy rozvrati omnoho viac, ako keby boli prestupove uzly rozmiestnene rovnomerne po celom centre. Dalsi argument je zatazenost daneho uzla: Povedzme, ze na kazdej radiale budes mat trojminutovy interval. Radialy mas momentalne styri, to je 80 spojov za hodinu, tj interval 45 sekund. V Petrzalke bude ziaduci kratsi interval, povedzme 2 minuty, to je dalsich 30 spojov. 110 spojov za hodinu dava interval okolo 30 sekund. Myslis, ze by to taka Obchodna pri jej zaplnenosti chodcami a priepustnostou okolitych krizovatiek, zvladala?Re #28011 hroch: Ani v Ruzinove nie su dve obratiska. Tu je podstatna skor dlzka radialy, resp cestovny cas z jej konca do prestupoveho uzla. Petrzalska radiala bude porovnatelna prave s tou ruzinovskou alebo povedzme s usekom dubravskej po Karlovu Ves. Co sa tyka zranitelnosti: ak bude vybudovana dosledne mimourovnovo, bude to podla mna najmenej zranitelna elektrickova trat v Bratislave. Problem bude len s napojenim na Safarikovom namesti. Ale ja osobne dufam, ze v buducnosti sa v Petrzalke vybuduje aj druha radiala alebo priamo siet elektrickovych liniek. Jedina trat na obsluhu celeho uzemia nestaci.
J
http://www.finance.gov.sk/mfsr/mfsr.nsf/0/74146A53FE263115C1256E6A002435A4?OpenDocument
Je tam dokument k fiškálnej decentralizácii.
Je to dosť dlhé a tak som to nestihol celé prečítať ale skrz to, že v Bratislave je priemerný plat viac ako 21tisíc a ceny pozemkov a bytov sú tu dosť vysoké, Bratislava si snáď finančne o dosť polepší. Takisto Košice, kde sú druhé najvyššie platy v republike. Rizikom je tam nezamestnanosť.
Ostatné regióny nechcem komentovať, ale čakám vlnu odporu.
Dôležitou informáciou je, že školstvo a sociálna starostlivosť bude ja naďalej financovaná z rozpočtu ministestva školstva, (" Kompetencie, ktoré obce a VÚC vykonávajú v režime preneseného výkonu štátnej správy, budú naďalej financované dotáciami zo štátneho rozpočtu prostredníctvom príslušnej rozpočtovej kapitoly. ") takže tieto príjmy budú učené hlavne na rozvoj miest. Čiže MHD, cesty, služby občanom.
Keďže s iným Bratislava už nemá problémy (dialnice a most vo výstavbe, 98% odkanalizovanie a zásobovanie kvalitnou pitnou vodou, zvyšné 2% a údržba bude hradená zo zdrojov Bratislavskej vodárenskej spoločnosti s 300mil. ziskom) malo by to stačiť. Čo sa polície, teda tej mestskej, Bratislava ako hlavné mesto by sa mala dostať pod metropolitnú policiu, kde sa budú sústreďovať prostriedky štátu ale aj mesta.
Príjem z dani z nehnuteľnosti už nebude v mestách Košice a Bratislava príjmom mestských častí, ale mesta. Práve tie by mali byť poukázané v MHD na výkony vo verejnom záujme, tak ako to minulý rok navrhovalo ministerstvo financií. Príjem z dane z nehnuteľnosti by sa mal zvýšiť o 1,1mld. Sk na 4,9mld. Sk. To je pre celé Slovensko.
"Zvýšený výnos by mal smerovať najmä do rozpočtov väčších miest, v ktorých je súčasná úroveň zdanenia vzhľadom na trhové hodnoty nehnuteľností nižšia ako v malých mestách a na vidieku. Mestá by si takto mali zabezpečiť financovanie mestskej verejnej dopravy."
Čo ma však veľmi sklamalo je, že na mestám nebola prevedená aj časť nepriamich daní a to DPH, ktoré by odrážalo spotrebu obyvateľstva a čiže aj podiel na tvorbe HDP. Taktiež daň z minerálnych olejov, ktorá by odrážala mieru automobilizmu a čiže zaťaženie obyvateľstva nepriznivými vplyvmi tohto javu.
Vaše dojmy?
Tu sú súvisiace odkazy:
http://www.finance.gov.sk/mfsr/mfsr.nsf/0/B49073E85DCF42DAC1256E6A00233AC6?OpenDocument
http://www.finance.gov.sk/mfsr/mfsr.nsf/vdb_Print/8B0F1C2B5A2F32DCC1256E6D0049CCB0?OpenDocument
http://www.finance.gov.sk/mfsr/mfsr.nsf/0/41E10AC6FA7225AAC1256E6A00247BED?OpenDocument
S499.1023: Nemyslím si, že keď začínajú o 4:30 tak už o 6:30 by potrebovali zákonné prestávky. Ale ak by skutočne s tým bol nejaký problém ranný striedači bez voza alebo aj s ním na dve hodinky by nemali byť problém. To len tak, že keď už budú tie prachy ? ? ?