Reakcia na: Spectre #26468:
Karosy B741 sa dodávaju s ZFom - a netreba zabudnúť, že u nás behajú tri! druhy 741 - z hľadiska druhu motora! Máš tam prvú sériu s Liazom, potom druhú s MANom a tretiu s Renaultom. Najslabší výkon mali liazové-to boli tie najviac "kopacie" - rozumej doslovné "kopnutie" rýchlostného stupňa pri preraďovaní smerom hore a hlasné "počutie" preraďovania smerom dole (bez náväznosti na zvuk retardéra). MANové tiež "kopali", ale už rovnomernejšie a busy boli výkonovo sviežejšie. Renaultová séria je najkvalitnejšia-prevody sa zaraďujú takmer rovnomerne, bez kopania. Záleží však aj na nastavení motora a nastavení prevodovky-je to podľa hesla "všetko so všetkým súvisí". Vidno to teraz na drakových 741kách - najzosúladenejšie nastavenie majú 2601 a 2613 - tieto "vznikli" z MANovej série - sú to ex. 4313 a 1304. Tiež séria 2624 až po 30 je už takmer dokonalá - vozy preraďujú takmer úplne rovnomerne, busy sú svieže a celé je to kompaktné - a aj to krásne znie! ?
galiyosha
Re #26486 Papyr, Re #26487 Vladimír: Uznavam, ze moje zaveru su unahlene, subjektivne a mozno nespravne, ale jednoducho (pravdepodobne na zaklade subjektivnych dojmov z autobusovych verzii) mam pocit, ze Trollino by do bratislavskych podmienok bolo vhodnejsie, nez 24/25Tr. To, ze su to oboje absolutne nove produkty, mi je jasne -- mozno prave preto som dal takyto priechod subjektivnych nazorom, kedze objektivne skusenosti zatial takmer ziadne k dispozicii nie su...