Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #255294:
Ciele sa už opäť menili, na prednom v smere do BA svieti dvojriadkový “Bratislava (a pod tým) Aut. stanica”
V súvislosti s výlukou na Trnávke by ma zaujímalo, či elektrina bude vypnutá až do marca a t-60 bude potrebovať stále aj pár autobusov, alebo či nastane fáza, že výluka síce bude pokračovať, ale už bude trať zjazdná aj pre obyčajné trolejbusy bez APU či bateriek. Teda fáza, keď sa bude pracovať už len na konci Bulharskej medzi Rádiovou a Galvaniho a v smere ku Slovinskej už bude štandardná prevádzka? A čo sa deje s degešmi, keď pri výluke Miletičova sa zvládla ich výprava na t33 i t64, t.j 13 vozov a teraz to akosi nejde? Až na špičkovú 60/6 je to stále spolu 13 vozov. A jeden by sa ešte mohol vypraviť ako 27Tr.
Kto mi vysvetlí logiku za cieľmi regiobusov smer Bratislava keď sú mimo mesta?

BA, Autobusová stanica
Central Bus Station

Chápem to tak že anglický preklad autobusovej stanice je tam na úkor toho že v hornom riadku bolo nutné Bratislavu nahradiť skráteným "BA" (namiesto napr. Bratislava v hornom riadku a Autobusová stanica v dolnom), čo je síce jasne zrozumiteľná skratka pre každého Slováka, ale pre niekoho kto odtiaľto nie je to nemusí byť také samozrejmé. Predpokladám že ak nejaký zablúdený turista v Bernolákove cestuje do Bratislavy, tak informácia že ten autobus ide do Bratislavy je podstatne dôležitejšia ako že ide na autobusovú stanicu. Z vlastnej skúsenosti viem že keď cestujem niekde inde tak používanie rôznych lokálnych skratiek dokáže dosť zamotať orientáciu ak napr. neviem či stojím na správnej strane cesty. Teda sa mi javí že mať tam jasne napísané Bratislava, autobusová stanica by bolo lepšie lebo by bolo jasné že to ide do Bratislavy, aj keď by povedzme nebolo úplne jasné kam v nej ide (väčšinou ak idem na linku 620 tak už mám zistené kam tá linka ide, dôležité je len identifikovať správny smer tej linky).
Zochova 😍
Reakcia na: Petto #255287:
Tak keby končili na Južnom meste tak nie je dôvod prečo by tam ten autobus nemohli odstavovať. Skrátenie tých liniek je hlúposť ale toto konkrétne problém nie je.
Reakcia na: Cancer #255276:
No a teraz porovnaj Marianku a Záhorskú Bystricu čo je de facto jedna zrastená obec (a zároveň najlepší príklad prečo toto delenie na mestské a prímestské linky je nezmyslom).

Plus teda tvoja interpretácia je nepresná lebo Vajnory majú aj všetky tie autobusy čo idú do Grobu 😉
Reakcia na: samkoh #255288:
By sa spravilo.... Vieš koľko by sa toho spravilo už? len peniaze, pozemky, poloha Slnka, kto to spravi. 👻
Reakcia na: samkoh #255283:
To uz nebude lepsie spravit Labutiu (ako su vybudovane zastavky) ako konecnu a potiahnut prestavky na obratisko elektriciek, kde je aj socialka? Alebo pripadne spravit este 1 zastavku blizsie ako je Vozovna Janikov Dvor, nech par ludi tych par metrov pouziva?
Reakcia na: Petto #255287:
Dobre, tak by sa na dropej spravilo výbočisko a kontajnerová sociálka. Miesta je tam dosť.
Reakcia na: samkoh #255286:
A tam sa teleportuju ci jak tam pridu? Ci nechaju voz na novej abus zastavke Juzne mesto a pojdu na elektricku do obratiska s elektrickarmi ? 😁
Reakcia na: BA2301 #255284:
Tak by chodili na WC na električkovú konečnú. Tam snáď WC je.
Delete
Reakcia na: samkoh #255283:
A ak treba, vodič sa vyčúra v poli vedľa. Prípadne ako to robili pod mostom SNP - medzi koleso a blatník.
Reakcia na: Petto #255279:
Tu: https://maps.app.goo.gl/bboMNBZSkcrDHTvM9
by sa na Dropej mohla otočiť a prestávkovať na zastávke.
Reakcia na: Petto #255279:
Ja som sa o tom bavil so známym, čo má známeho v dopravnom podniku. Nie je to nič, čo je priamo na pláne, ale sú to možnosti nad ktorými sa niekde uvažovalo, že ak bude treba šetriť, kde sa ešte dá šetriť bez veľkej bolesti.

Od budúceho roka to vyzerá, že štát aplikuje tzv dlhovú brzdu, aj preto si veľa samospráv bralo úvery, ktoré reálne neplánujú čerpať, ale ak by nutne potrebovali peniaze, tak ich budú mať k dispozícii. Pri dlhovej brzde aj obce dostanú menej peňazí, takže obce proste budú hľadať riešenia, ako šeriť ešte viac. Bratislava dotuje DPB a.s. sumou cca 110 miliónov ročne, čo nie je zrovna málo. Škrty prídu, či sa to ľudom páči alebo nie. Tak isto aj zvyšovanie daní. Napríklad aby Magistrát ušetril, tak v Petržalke kosí svoje trávniky po novom len 2x do roka a nie 5x ako v ostatných častiach BA. Ročne tak ušetrí že vraj 150-200 tisíc €. Ľudia z Petržalky sa oprávnene pýtajú, prečo ze Magistrát šetrí v Petržalke a nie vo všetkých mestský častiach rovnako na tej istej položke.

Ja chápem, že ľudia sú na niečo zvyknutý a chcú napríklad v MHD hustejšie intervaly, expresné linky a čo najmenej prestupov. Na druhú stranu, ono to aj niečo stojí. Ak sa vrátime k Jarovce, Rusovce a Čunovo, tak Čunovo má 1800 obyvateľov a ide z neho linka 90 cez pracovný deň 11x a voľné dni 11x, linka 91 ide 67x cez pracovný deň po Jasovskú, tam končí 6 spojov, cez voľné dni 61 spojov z čoho 5 končí na Jasovskej. To máme 78 spojov pre pracovný týždeň a 72 spojov pre víkend pre obec, čo má 1800 obyvateľov. Od ŽST Rusovce smer mesto ide 191 cez pracovný deň 31x z toho 3 končia na Jasovskej, cez školské prázdniny 25x, na Jasovskej končia 2 spoje. Linka 90 v Rusovciach ide 11x cez pracovný týždeň a voľné dni 2x. To znamená, že Jarovce a Rusovce majú cez pracovný deň 114 spojov. Linka č. 98, ktorá ide cez oveľa hustejšie obývané územia, tak má za deň 117 spojov. Takže sa natíska otázka, prečo Jarovce a Rusovce potrebujú 114 spojov cez pracovný týždeň a dlhé autobusy, kým na linke 98 nám stačia aj krátke spoje koľkokrát a 117x aby išlo vozidiel za deň. Teraz nejdem kričať, že poďme rušiť spoje z Čunova, ale stojí minimálne na zamyslenie, či pre 1800 ľudí treba mať 78 spojov a pre 9000 ľudí z Jarovce + Rusovce + Čunovo treba mať 114 spojov cez pracovný týždeň. Takej Stupave, čo má 16-17 tisíc obyvateľov stačí nejak 100 spojov (polovica z nich končí v Stupave). Áno, chápem, je to prejazdná obec a linky končia v Malackách a Rohožníku, ale je to trocha nepomer...
Reakcia na: Vladimír #255280:
Jedine čo vyšlo von pri spustení električky z DPB bolo monitorovanie prepravných prúdov a následná možná úprava intervalov alebo spojení. Za mňa osobne už pri cestovaní L98 nepotrebujem. No neviem koľko nás je čo využíva spojenie od Lúčanky na Vajnorskú či Račiansku. Mne skôr chýba sedlová a večerná L94 pre rýchle spojenie Blumentál - Panónska..
Reakcia na: Petto #255279:
S ľuďmi v DPB na kolegiálnej úrovni príležitostne komunikujem. Netvrdím, že viem vždy všetko, ale o väčšine pripravovaných vecí mávam aspoň hrubý prehľad vopred. Často sa dozviem aj o tom, čo sa rieši, preveruje, navrhuje ale napokon nerealizuje. O redukcii bus liniek v tomto rozsahu som osobne nikdy nepočul.

Netvrdím, že to nutne niečo znamená, ale považujem za veľmi pravdepodobné, že sa tu rozvíjajú dlhé príspevky o zmenách, ktoré niekto reálne nepripravuje a ani o nich neuvažuje.
Reakcia na: bobitwo #255272:
93 nemoze koncit na Holicskej. Vysehradska a Luky V by nemali uz ziadnu MHDcku potom a peso k elektricke je to kua daleko.
98 je aktualne motak Petrzalkou lebo neni most pri Technopole. Ale na konci trasy posobi ako privadzac k elektricke/od elektricky co nie je moc idealne vzhladom na jej meskanie v spicke z centra.

91/191 treba konecne nejako zreformovat lebo je uz nevyhovujuca ale skracovat po Juzne mesto je bullshit. ADD2 nemas ju ani kde otocit (ak by koncila na novej zastavke Juzne mesto nadchod) jedine ak zahne dolava na Labutiu ulicu kde sice su uz zastavky ale bez moznosti otocenia vozidla.
Reakcia na: Cancer #255276:
Vajnory majú ešte 52,65 a čiastočne 56.
Reakcia na: david11 #255275:
Presne tak. Alebo Devín so svojimi 2 tisíckami. Dokonca keby JRČ si zoberie TTSK, tak cez víkend by mali 2 páry spojov, a cez týždeň hala-bala ráno 6, potom veľké nič, popoludní 5, a večer 0.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.