Existuje ešte nejaký čas od zatvorenia dverí na zastávke odkedy môžu revízori kontrolovať? V posledných mesiacoch som 2-krát zažil, myslím, že takmer hneď po zatvorení dverí začali kontrolovať... Pritom cez Tapni sa v multifunkčnom označovači si väčšinu lístkov treba vyklikávať... Podobne na Elektronickú peňaženku si na takom označovači treba najskôr kliknutím prepnúť.
Na druhej strane je to určite nevďačné: Chodí ešte s revízormi SBS-kár? Zdá sa mi že nie. Pritom bezpečnostná situácia je zlá. Nedávno moderátor R. Vrablec písal na Facebooku verejne aké nepríjemnosti sa mu stali v 96-ke v Ružinove nielen s nejakou feťáčkou. A ľudia čo mu to komentovali písali svoje dosť zlé skúsenosti s nebezpečnými spolucestujúcimi v bratislavskej MHD..
A ak sa revízorom prichytený odmietne preukázať OP, tak naozaj nie je možné volať radšej Mestskú políciu?
Ako ktoré mestá. Niektoré si ju udržali, niektoré nie. Bolo to vedení miest. Každé veľké mesto v USA má hromadnú dopravu. Ale kvalitatívne je ich možno 3-4, čo spĺňajú nejaký štandard, ktorý si tu ľudia predstavujú.
A urbanismus je dôležitý, drvivá väčšina miest v USA vyzerá na spôsob Dunajskej Lužnej a podobne. Áno, v centre máš pár vežiakov, ale inak sú to nekonečné predmestia. Verejná doprava tam teda nedokáže byť dostatočne efektívna, preto je tam auto nutnosť.
A bohužiaľ nielen v USA. Môj dobrý priateľ z Grécka mi tvrdí, že tam je taktiež auto potvrdením statusu. Nemôžeš nemať auto a v určitom spoločenskom postavení nemôžeš mať ani len obyčajné auto (a platilo to v minulosti aj v Rakúsku, aspoň tak mi to tvrdil môj nebohý strýko, ktorý tam žil, neviem ale, ako je to tam teraz). Podobne je na tom celá južná Európa. Ani som sa priateľa z Grécka, môjho hosťa, neodvážil priviezť z letiska k nám do Starého Ružinova (a o dva týždne na letisko) MHD, hoci nám tam ide priamo t-61. Radšej som na tú krátku vzdialenosť vytiahol auto z garáže. Sám by som na letisko BA v živote autom nešiel. A už som to tu písal, v Bratislave jazdím na japonskom SUV a v Prahe na prastarej Corse, to by ste pozerali, ako rozdielne ma vnímajú ostatní účastníci cestnej premávky podľa toho, ktorým autom idem. Pre niektorých vodičov ako keby platilo, že väčšie auto má automaticky prednosť pred malým a starým.
Mne napríklad vadí zrušenie GME v širšom centre mesta, bez náhrady (predajňa nieje nikde). Dokonca sa tam dalo bez problémov parkovať pri nákupnom dome stavebnín. Vymieranie obchodíkov nie je dôsledok regulovaného parkovania, ale presunu nákupov do online priestoru. Kamenné predajnne končia aj v hypermarketoch. Naposledy Muziker v Boroch. Predtým modelárstvo. Nevymierajú tak akurát potraviny, kaviarne, oblečenie/obuv, papiernictvá a niektoré služby. A to aj v centre, kde sa údajne nedá parkovať. Napr. Merkantil stále existuje.
V zásade chýbajú dve hlavné stavby. A to tangenciálne prepojenie výpadoviek ako Rožňavská, Vajnorská a Račianska a to má riešiť predĺženie Bojnickej a potom druhá stavba severná tangenta, ktorá má od dopravy odľahčiť komunikácie v severnej časti centra. Bez týchto stavieb sa dopravná situácia a obslužnosť mesta nezlepší nikdy. A tieto stavby by sa mali postaviť nezávisle na tom či bude tunel Karpaty alebo nebude. Lebo práve tieto dve dôležité ťahy riešia to vnútorné mesto. Potom si môžeme maľovať na Šancovej buspruhy/cyklopruhy a Račiansku do zvaračáku urobiť v režime 1+1 celú.
Na toto malo mať mesto už dávno spracované projekty. No čo môžeme chcieť, keď mesto nevie predĺžiť ani trápnu Tomášikovu aj s prepojovacou električkovou traťou medzi vajnorskou a račianskou radiálou, ktorá by neskutočne pomohla organizácii električkovej dopravy v oblasti Rače a Nového Mesta.
To samozrejme viem, a rovnako to plati v Kanade. Ale v USA je aj celkom bezna myslienka ze auto je v podstate rozsirenie vlastnej identity; ak nemas auto, tak mas mensiu spolocensku hodnotu; ze MHD je len pre socky; ze MHD je v podstate komunisticka konspiracia ako obmedzit tvoju slobodu. A s takou kulturou nic neurobis ani keby sa zo dna na den objavila MHD vsade v USA na urovni Svajciarska.
Tie obchodíky začali zakapávať dávno pred reguláciou parkovania - hlavne na to, že ak mám na výber predajňu v centre otvorenú len cez moju pracovnú dobu, alebo obchodík v obchoďáku otvorenom od rána do večera, tak zvíťazí pohodlnosť.
Až na to, že v USA okrem NY, San Franciska a Bostonu prakticky neexistuje mestská hromadná doprava. Ak nemáš auto alebo nepracuješ niekde za rohom, že prídeš bikom, či pešo, tak si odkázaný na auto.
Hej hej, vidim tu logiku, ako vsetky male obchodiky, co som navstevoval kedysi v centre (oblecenie, servis okuliarov, dobry servis PC, atd.) sa z toho uzasneho centra pre ludi postupne presuvaju na periferiu, kde sa lepsie parkuje, alebo je to blizsie k ludom na sidliskach, alebo lacnejsie, kedze su vytlacani z centra financne. A do toho sa pridalo platene 24/7 parkovanie, nemoznost pouzit bonusovu kartu ako keby obyvatelia SMO boli nieco viac (cize pekna diskriminacia) a celkovo anti-auto sentiment.
Tymto neustalym sentimentom sa napriklad u mna dosiahlo to, ze radsej idem do nakupneho centra (Bory/Aupark/Avion) alebo objednam veci online ci lokalne v mojej M.C. ako by som sa mal presuvat 30 minut do centra a este tam budem nechceny (ci uz autom alebo osobne, lebo len zavadziam "domacim").
Nikde nebudem tvrdit, ze ma v meste viest dialnica, len si davaj pozor na to co si zelas - takto postupne dopadlo aj centrum Prahy, kde mas vela turistov, ale domaci odtial utekaju, hlavne z P1 a P2.
Nikto nechodí autom len tak z pasie, ale má to svoj dôvod. Ja chápem, že ľudom, čo žijú v centre a všade to majú naskok sa ľahko hovorí, že nechceme autá, ale nie všetci mali šťastie žiť v centre, sú ľudia čo musia cestovať a nie málo.
Vieš čo chcem ja napríklad? Férové financovanie mestských častí, nie že Petržalka a Nové mesto dotujú zvyšok BA. Chceš električky? postavte si na ne depá v centre, tak isto aj čističku odpadových vôd, konečné autobusov, autobusové depá, všetky tie sklady, výrobné haly, servisy a podobne. Aha, to už nechcete.
Rátam s tým; milujem ruch mesta. Preto tu koniec koncov žijem. Ale je rozdiel smrad a nekonečne množstvo plechovych krabic a ruch ľudskej činnosti. Tento nekonečný argument, že keď bývaš v centre tak si na nič nesťažuj už nikoho nebaví. Nemám nič proti ruchu a veľkému množstu ľudí. Nám ide o autá. O reorganizáciu verejného priestoru tak, aby ostaté módy dopravy, ktoré v meste používa väčšina ľudí dostali viac miesta. Chceme živé ulice, električkové trate s vysokou frekvenciou, široké chodníky a cyklotrasy. A stromy. Autá nech ľudia, ktorí ich vyslovene nepotrebujú, nechajú pred mestom na parkovisku. Teší ma, že sem chodia všetci tí ľudia. Od toho je mesto, ale dá sa to aj inak.
A schvaľujem niekde meškajúce nedorobky? Alebo chábajúcu infraštrutkrúru? Alebo že mesto znížilo kapacitu električiek v rannej špike v smere z Rače? Že mesto robí kroky, ktorými vyháňa ľudí z VHD do áut?
Miesto toho, aby mesto zvyšovalo atraktivitu zvyšovaním kapacity a rýchlosti koľajovej dopravy, ide cestou znižovania atraktivity individuálnej automobilovej dopravy. Mesto robí zle obom druhom dopravy. MHD aj IAD.
Prečo by si mal ísť hodinu regiobusom? Lebo si sa odsťahoval do Regiónu, spolu s desiatkami tisíc ľudí a očakávaš, že ti mesto má vybudovať široké nerušené cesty, aby si sa ty a desiatky tisíc ľudí z regiónu mohol autom dostať do práce v centre mesta? Prečo to tomu regiobusu trvá hodinu? Lebo stojí v tej istej zápche ako autá? Alebo má blbú trasu?
Žiješ v centre, tak s tým máš rátať, že tam sú ľudia. Ak chceš ticho, žiadnych ľudí, tak sa odsťahuj mimo mesto.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Klepeto
Na toto malo mať mesto už dávno spracované projekty. No čo môžeme chcieť, keď mesto nevie predĺžiť ani trápnu Tomášikovu aj s prepojovacou električkovou traťou medzi vajnorskou a račianskou radiálou, ktorá by neskutočne pomohla organizácii električkovej dopravy v oblasti Rače a Nového Mesta.