Pre cesty nemôžeš rátať len šírku 3m pre pruh, patrí tam ešte bezpečný odstup od obrubníkov, čo je 0,5m. Minimálna šírka nástupištia je 1,5m, ak tam bude zábradlie (čo by malo byť), pridaj minimálne 0,25m.
A si si istý že vyosenie cesty do priestoru súčasného nástupišťa by stačilo na to aby si vytvoril priestor na električkové nástupišťa?
Lebo hneď vedľa máš Chatamov areál z ktorého ubrať nevieš, a pre priebežné pruhy by si potreboval menší uhol ako je dnes pre vjazd do zastávky. Plus si myslím že by bolo nutné aby električková zastávka vedela poňať dve súpravy (čo je väčšia dĺžka ako má dnes autobusová zastávka), aby sa ti nestalo že L9 príde za L4 a zostane visieť do križovatky.
Tak hlavne by sa musel ubrat pol pruh pri River Parku, aby sa cesta on posunula a vytvorila priestor na zastavku v smere do mesta.
V smere do KV ma autobus zastavku na ceste o sirke cca 5 az 5,2m (s metrom som tam nebehal) - kusok odtial ma Kralovske udolie pre autobus cca 3,2m. Takze by si mierne vyosil cestu, aby tam bolo miesto. Alebo by sa tam mohla spravit integrovana zastavka a hned by si vedel daj aj velkoryse zastavky.
Ale ako som pisal, ak by to niekto vedel normalne zaznacit, bolo by to lepsie ako "cca" ci "odhad", ale nemyslim si, ze zastavky by tam boli uzsie ako sucasny Chatam sofer.
Áno, zrušiť Kráľovské údolie ak by na Chatamovi vedela stáť aj L9 by zmysel dávalo, len sa mi opticky zdá že nástupišťa sa tam nemôžu zmestiť. Ak sa mýlim, tak nie je o čom
Uprimne s postavenim Vodnej veze by sa malo zvazit posunut Chatam sofera pred krizovatku do Tunela, aby tam mohla stat 4 aj 9, resp. sucasne zastavky nechat ako obcasne/pre linky odbacajuce z Tunela/do Tunela od Mosta SNP. A potom pripadne zrusit Kralovske udolie.
Pred tunelom ulica ma 28,5m na sirku (od travy pri River Parku po chodnik na zastavke autobusu), takze ak si dame 4x3m na cestu, 1x3,5m na zastavku autobusov, 7 metrov pre elektricky, ostane ti cca 6 metrov, teda 3 a 3 metre pre zastavku. Niekto sikovnejsi by to mozno mohol skusit hodit a zakreslit do mapy/schemy.
Akou linkou cestuješ? Lebo pri L4 to ešte beriem, ale pri L9 ktorá nestojí na Chatamovi by zrušenie Kráľovského údolia bola celkom facka pre ľudí do River Parku (alebo Vydrice).
Tam, kde ja bývam, na každej zastávke nastupujú a vystupujú húfy ľudí, na Kráľovskom údolí vystúpi jeden človek s celom prestúpiť aj keď to môže urobiť na Lanfranconi alebo na Chatame.
Bory sú hlúposť, väčšiu logiku by dávala Patrónka, problém je že tam moc nie je možné mať výdrže.
Všeobecne by sa linky mali ukončovať tam kde sa láme prepravný prúd a veľká časť ľudí beztak má dôvod na niečo prestupovať, nie niekde v poli.
Z môjho pohľadu od Pezinka Rača a od Senca Zlaté piesky (alebo VJD keby sa dohodlo že Arriva bude počas dňa využívať vozovňu na parkovanie + sociálku). Od Rovinky by som spoje nechal po Nivy, Záhorie je otázne kvôli spominánej kapacite Patrónky.
Zároveň by som dodal že čo ma štve na slovenskom koncepte regionálnej dopravy je že každý sa pozerá na spojenie z obce do obce a nie konkrétnych lokalít, čo nie vždy dáva zmysel (obzvlášť pri väčších mestách ako je BA). Z niektorých smerov je priestor na diverzifikáciu, napr. zo Záhoria by som primárne riešil tú Patrónku, ale myslím že spojenie do Dúbravky by nebolo na zahodenie. Od Rovinky by som zas, ako som spomínal pár dní dozadu, určite skúsil ako by sa uchytila linka cez Žitný most na Trojchotár keď sa tam otvorí bus zastávka - s prestupom na L3 to už môže byť atraktívne pre celkom slušné množstvo ľudí aj do niektorých častí centra, vytvorí to nové spojenie ktoré je dnes VHD veľmi zdĺhavé a plus to odľahčí potrebu voziť veľa ľudí po "nivskej radiále" hoci vôbec nejdú tým smerom.
Plus skrátenie kilometráže liniek kombinované so šetrením na AS poplatkoch môže umožniť navýšenie vozokm tak aby sa dali vytvárať nové atraktívne spojenia - či už spomínané nové vetvy liniek do BA, alebo zahustenie intervalu na existujúcich trasách - bez toho aby to stálo viac peňazí než župa platí dnes. Win win.
"Tým, že by regionálny autobus nezachádzal až do mesta, získal by čas a mohol by sa otočiť späť do regiónu po ďalších ľudí. Regionálna doprava totiž nemá čo fungovať ako mestská hromadná doprava."
Ak toto povedal, tak fakt je ta BID/IDS vedena analfabetmi.
Vsak predsa ak je niekde subeh MHD a Regio liniek, tak v normalnom IDS by sa snazili to skoordinovat tak, aby sa doplnali a ludia prosto sadli na autobus a isli, a nie riesili, ze v tom a tom autobuse je to tak a tak.
Napriklad taky Lamac ma neskutocne mnozstvo Regionalnych spojov, pricom by sa na tom kludne dala stavat dopravna kapacita (a napriklad pri ruseni 30 pod Most SNP mohli kludne lepsie propagovat, ze miesto toho maju Lamacania autobus do centra a menej ludi by nadavalo).
Apropo terminal Bory, o ktorom sniva - co by odtial jazdilo do mesta? Elektricka tam nie je (a keby bola tak to je zachadzka jak hovado pre ludi), vlak tam nestoji (ak by tam stal, tak uz teraz byvaju plne), a chodi ti tam az 1 linka do mesta ktora je teraz preplnena casto nad kapacitu (21).
Nie, len BIDka, ale aj ZSSK prípadne ŽSR zodpovedná za stav infraštruktúry.
Včera išiel OS s odchodom o 21:09 smer N.Z. s meškaním cca 60min. lebo meškal kvôli nutným obehom súpravy. Koľko, že prípojov častokrát posledných počkalo po dedinách na tento vlak? Určite žiaden.
1. V meste máš trochu iné intervaly, takže keď som včera prestupoval na Lúčanke na 98 a tá ktorou som mal ísť meškala 38 minút, prišla iná ktorá mala ísť o polhodinu skôr.
2. Fantastické riešenie. Tak budeme cestovať o hodinu dlhšie lebo BIDka nevie riadiť dopravu
To sa ti deje aj v samotnom meste.
No a problém je vo veľkej miere aj v opačnom garde. Vlak ti často mešká a regio prípoj je už dávno fuč. Na trati 130 skoro denne. Preto sa zaviedlo postupne naspäť kopec priamych regio busov z BA.
Problém je že keď autobus zasekáš v zápche, tak tým trpia aj ľudia čo išli koľajovou dopravou.
Vezmi si také Malacky. Je super že sa tam dovezieš rýchlo vlakom a nadväzuje ti tam autobus ďalej do regiónu. Ale ten autobus ďalej do regiónu často vychádza z Nív, a pokiaľ sú na ceste zápchy, tak to že si použil rýchly vlak ti vôbec nijak nepomohlo, lebo autobus na ktorý prestupuješ beztak kvôli tej zápche mešká.
Minimálne tam kde je nadväznosť na koľajovú dopravu by určite autobusy mali vychádzať z daného prestupného bodu, s výnimkou toho ak prichádzajú zo smeru kde zápchy nie sú problém.
Samozrejme, aj ráno je to občas napriek kolónam rýchlejšie po D2 ako cez Záhorskú Bystricu a Lamač. Niekedy sa 205, 209 odkláňajú cez Volkswagen, iné dni sa odkláňa už cez Stupavu alebo až od Záhorskej Bystrice. Každý deň je to iné ale čo som tým komentárom chcel povedať, že sa to každé ráno sleduje.
Neviem ako Senecká cesta, ale Stupava sa moc neupchavaz tohto pohladu. Diaľnica zvykne kolabovat tesne za výjazdom na stupavu a D4 smerom na záhorskú je prázdna. Trochu môže byť problém vstup do záhorskej ale potom je to už bus pruh. No a arrivaci od kruháču v záhorskej poznajú skratku k bus pruhu.
Neviem, dnes som si celú D2 odstal v aute za 205kou. A nie je to prvýkrát. Ale možno to bol len umiernený vodič arrivy. Hoci razil cestu v ľavom pruhu.
To by dispečing IDS BK musel byť reálnym dispečingom. DPB pravidelne odkláňa l.21 z diaľnice.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike