Druhý štart tejto debaty? Kapacitne by si DD električku zaslúžili, v realite tam navždy zostanú trolejbusy. Deal with it a poďme riešiť niečo, čo si zaslúži pozornosť (je toho dosť).
Určite existujú, ale či sú zverejnené to je iná otázka. V polovici 80. rokov som istý čas v DPB (vtedy DMPB) praxoval zrovna pri počítaní cestujúcich, dnes je na počítanie technológia. Pre rozhodovanie sa v rámci DPB a IDS BK sú údaje k dispozícii, ale zrejme nie sú zverejnené, pretože by nám tu narástlo tisíc amatérskych plánovačov, ktorí by dokazovali, že ich linka potrebuje kratšie intervaly a väčšie vozidlá.
Pamätám si to a dokonca aj verím, že by vyšla, ale niekto namietal, že normy nepripúšťajú také stúpanie pre nové trate (byrokracia vs. technológia). Nové trate dokonca zvládajú väčši stúpanie - napríklad zubačka Harrachov - Tanvald je bežne prevádzkovaná v adhéznom režime a zubačka je tam skôr ako historická rarita.
Na druhej strane, pre trolejbus netreba rozkopať ulice.
Vo februári som vyprcoval takú hrubú štúdiu dvojkoľajného Vajanského nábrežia, vrátane križovatky Šafárikovo nám. Nakreslil som tam aj obratisko pri Moste SNP. To môžeš ignorovať.
Električku treba viesť obojsmerne po nábreží až po Šafko, potom nás už papalášske výluky nemusia rozčuľovať.
Kedysi dávno v minulom storočí som bol na koncerte v Redute. Na konci boli fronty do šatne po kabáty - každá fronta do jednej časti šatne. Pár miest pred nami (na to som neprišiel sám, ale povedali mi to priatelia, s ktorými som tam bol) stál Peter Colotka, vtedajší predseda slovenskej vlády. Čakal na kabát vo fronte. Žiadne gorily, žiadne zvláštne opatrenia, on sám sa snažil byť nenápadný.
Tým sa nezastávam režimu, ktorý je šťastne minulosťou, ale chcem povedať, že papalášske odstavovanie nosného systému MHD je totálnym barbarstvom. Papalášizmus sa zjavne zhoršuje, takže ta dvojkoľajka na nábreží namiesto cykloautostrády by bola naozaj potrebná.
Tá čiara vyzerá ako zubačka na Dlhé Diely - a je to aj v schéme aktuálneho stavu o jeden príspevok nižšie. Na Dlhých Dieloch som býval asi 4 týždne a stačilo mi. To je nekoncepčne navrhnuté sídlisko, ale treba sa s tým nejak vysporiadať. Myslím, že trolejbus je stále najlepším riešením, električka je akosi nerealistická. Nechcem si predstaviť ako by sa tam šplhali staré socialistické Karosy - tie mali problémy aj s Kramármi.
Trochu počítaj. Pozri si v prehľade vozidiel, koľko ich je a pozri v histórii výpravy, napr. v júni, koľko je ich treba počas školského roku na t71 (nebudem ťa napínať, je to 13/16). A naviac na Kramároch ich v rámci skúšobných jázd testovali a nebola to vhodná linka. Takže tvoja otázka je úplné teoretická, v praxi neuskutočniteľná.
Tu je za mňa návrh, kam sa zmestí aj Petržalka a na druhej do budúcna aj Vrakuňa. V aktuálnom stave by mohol DPB rovno propagovať pripravovanú trať cez Košickú + dočasne zakryť budúce miesto pre Vrakuňu informáciami o linkách alebo tarifách, ktoré by sa v budúcnosti mohli presunúť vedľa jazvečíka.
Obávam sa, že vodiči sú zdrojom nesprávnych informácií. Žiadne nové električky neprídu, tobôž nie 50 metrové. Budúci rok má prísť ešte 10 kusov 32,5 metrových jednosmerných.
Počul som od vodičov že prvé nové vozy majú dôjsť tento november, ale niesom si istý či ide o tieto 50 metrové
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ribbit