Keď sa na dvojkoľajnú trať Praha - Benešov zmestí v špičke 5 osobných vlakov a dva diaľkové v jednom smere za hodinu, nemal by byť problém ani na trati BA - TT. Pochybujem, že na Slovensku máme v tomto nejako diametrálne odlišné predpisy.
Kľudne by mohli byť odchody Os vlakov smer Trnava o 15:00, 15:15, 15:30, 15:45, do toho 15:25 Ex do Košíc, 15:55 R do Žiliny a dajme tomu o 15:10 nejaký R/REx do Prividze/Nitry. Časy som dal orientačne, kľudne by sa to dalo posunúť o pár minút, ak by to nevychádzalo, prípadne by rýchliky obiehali osobáky v Šenkviciach alebo v Cíferi.
v casoch davno minulych pri funkcnosi AB (AutoBlok) si bezne pri ceste medzi dvoma dopravnami minal na druhej kolaji aj niekolko protiiducich vlakov..... teraz ak sa Ti podari zazrak tak minies ich niekolko na celej trati medzi BA-ZA.....
a jedna vec su bezpecnostne predpisy a druha vec je ako su implementovane v praxi.....
Nie som odborník na železničnú dopravu. Takže polovici skratiek nerozumiem. Ale máš tu nejaké bezpečnostné predpisy, ktoré nepustia. Keby tam mohlo toho jazdiť viac, asi by jazdilo.
Už nejaký ten rok plánujú zvýšiť počet AH. To len kvôli spáchané modernizácii q zrušení AB sa tam znížila priepustnosť. Reálne by sa tam vošlo viac vlakov, ako aj na BA-SC.
nuz a to je tiez velmi smutne, ze z pohladu kdesi na stanici/priecesti/nadjazde/.... trat ziva prazdnotou, ale vdaka "dobre" navrhnutemu zabzar tam uz poriadne nic dalsie ist nemoze.....
No vidíš .. my sme ďalej .. tu sa predaj lístkov po kovide ani, len neobnovil v malých staniciach. Buď si ho zaplatíš s prirážkou 3€ vo vlaku alebo si ho kúpiš cez appku.. ak máš na stanici dakde v prdelovciach signál aspoň 3G..
Nesnívam o turniketoch, len poukazujem na to, že v Taliansku by si našiel turniket aj na polozabudnutých tratiach v okolí hlavného mesta, kde mimo hlavného mesta nie sú ostrovné nástupištia, dlhé roky tam jazdili "vykopávky" a posledný vlak v nedeľu chodí z hlavného mesta 18:56. Dokonca na tejto konkrétnej stanici sa v čase môjho 2,5-mesačného pobytu v tom mestečku vačšinu času predávali lístky len v krčmo-trafiko-zmiešanom tovare(pokojne si pri tom predstavte slovenský vzhľad takéhoto podniku) vedľa stanice.
Bože tieto vaše vlhké sny o turniketoch a neviem čom. Absolútne to na Slovensku nie je potrebné. Jediné čo potrebujeme sú husté intervaly okolo veľkých miest (husté na SK pomery, t. j. napr. BA-TT každých 15 minút v špičke a pod.) za dobré ceny, ideálne do 2€ a tie vlaky budú plné s 99% ľuďmi s lístkom. Nikomu v takom prípade nebude prekážať raz-za-čas vynechaný spoj alebo stará súprava. V tejto krajine nám fakt stačí aby to jazdilo. Detto okolie KE alebo Vysoké Tatry, Žilina... Na SK je potenciál aj s tým čo máme a minimálnymi investíciami urobiť na 10-15 rokov aspoň provizórny dobrý systém. Potom môžeme riešiť viac.
Skús mi vysvetliť, prečo nie je možné turnikety a čítačky osadiť už teraz, alebo pri rekonštrukciách staníc? Odpadne ti časť čiernych pasažierov, potrebuješ menej personálu... Som zvedavý na ten dôvod.
Hm, plánovač cesty dnes z nejakého dôvodu vôbec neponúka spoje linky 44. Konečne výštražný štrajk za zlepšenie stavu trakčného vedenia?
(Nie, nemyslím práve trať na Kolibu.)
No veru niekde treba zacat. Napriklad tak modernizaciou 80% infrastruktury, kedze vsetko okrem koridoru BA - ZA je totalny balkan. Ked to o par desatroci bude hotove potom sa mozme bavit o par turniketoch a citackach listkov. Inak je to ako stavat komin na dome ked nemas hotove ani zaklady.
Now what?
Cestovné v Prahe môže zdražieť o 20 až 30 percent. Zvýšenie už schválili poslanci Stredočeského kraja, hlasovať bude v lete ešte pražské zastupiteľstvo. Bežný polhodinový papierový lístok by po novom mohol stáť 39 korún namiesto 30.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
upravovač fotiek