Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 3pa3ck3 #252809:
Každá prekážka na ceste musí byť riadne označená. To by si mohol vedieť.
Reakcia na: Klepeto #252810:
Pritom zrovna na cestách v extraviláne sú krajnicové čiary dobrou pomôckou najmä za zníženej viditeľnosti.
Reakcia na: Klepeto #252810:
Áno, pod fyzické oddeľovače som zahrnul aj rigóly popri ceste 🙂

TP 118 hovoria toto:
V obci sa vonkajšie okrajové čiary vymedzujúce okraj vozovky spravidla nevyznačujú: okraj vozovky má byť rozoznateľný na základe stavebných prvkov, najmä obrubníka a/alebo odvodňovacieho zariadenia. Okraj vozovky sa smie vyznačiť, len ak sú na to osobitné dôvody, najmä:
- okraj vozovky nie je dobre rozoznateľný na základe stavebných prvkov,
- je to potrebné na smerovanie premávky tam, kde sa mení šírka, poloha alebo smerovanie jazdných pruhov,
- chýba verejné osvetlenie, najmä mimo upokojených premávkových priestorov,
- je potrebné vymedziť vyšrafovaný priestor,
- ide o úsek na moste, v tuneli alebo v podjazde,
- zriaďuje sa postranný pruh s osobitným účelom (napr. parkovací pruh), ktorý nie je dostatočne vymedzený stavebnými prvkami.
Vyznačovanie vonkajšej okrajovej čiary sa aj v uvedených prípadoch musí obmedziť na nevyhnutné minimum. V upokojených premávkových priestoroch sa vonkajšie okrajové čiary vyznačujú len výnimočne, napr. na vymedzenie ostrovčekov na vozovke.
Reakcia na: 3pa3ck3 #252805:
Tieto krajnicové čiary už prestal vyznačovať v obciach aj BSK, ktorý má v správe cesty II. a nižšej kategórie. Nie je to vždy podmienené obrubníkmi.
Reakcia na: david11 #252799:
To, čo je každému normálne zmýšľajúcemu vodičovi jasné (že nemá jazdiť krížom cez ostrovček), nie je potrebné prikazovať regulačnou značkou
Reakcia na: Ike #252798:
Vieš to robiť normálne a na debila. Hádaj, čo si vybralo mesto. Ten projekt by oplieskali o hlavu aj študentovi na výške. A áno, bol som sa tade včera prejsť na biku, niekto to nakreslil za pár minút a koniec. Pritom sa to dalo spraviť oveľa lepšie pri rovnakých nákladoch.
Reakcia na: 3pa3ck3 #252805:
Zaujímavé. Vyzerá to ako dočasné. Každopádne je to zvrhlosť podobná ako naše valloviny a ideálne na otočenie vozidla na strechu
https://maps.app.goo.gl/MY8oy5RRdaXEJtAt6?g_st=ac

polahcujuca okolnosť je, že je to na strane vodiča
Reakcia na: MatejBA #252803:
Otázka je, či má zmysel pripravovať prepojenie Račianskej a Vajnorskej riadiály, kým nebude jasné, či sa zachová Filiálka a trať k nej a ak áno, v akej podobe (povrchovo/podzemne)
Reakcia na: zakaznik #252802:
Tu máš jeden príklad z Nemecka (ktoré sa v oblasti dopravného značenia určite dá považovať za civilizovanú krajinu): https://maps.app.goo.gl/hvD5fnun8d18YYpg7

V obci sa okrajové čiary spravidla nepoužívajú, keďže ich nahrádzajú práve obrubníky a obdobné fyzické okrajové prvky.
Reakcia na: MatejBA #252803:
Prezradím ti jedno tajomstvo. Keď hráš Cities Skylines, tak si na to sám a kým sa hrajkáš v jednej časti mapy, v druhej ti to môže skolabovať.

Na meste máš ale viac zamestnancov a kým niekto si môže "čarbať cestičky", iný môže pripravovať podklady k rozširovaniu dráh. Dokonca by asi veľmi nefungovalo, keby oddelenie správy komunikácií projektovalo električkové trate.
Reakcia na: Ike #252798:
Ked uz, tak mesto malo namiesto kravin a omalovaniek tam napriklad zacat pripravovat prepojenie Racianskej a Vajnorskej radialy napriklad aj polozenim kolajnic a upravou celej ulice.

Ak si mozu carbat cyklocesticky od nikial nikam, tak mozu polozit aj kolajnice na tom kusku, aby ludi pripravili a dokoncit prepojenie trati napriklad v ramci rekonstrukcii radial. To by malo vacsi uzitok ako toto hrajkanie sa na Cities Skylines sucasnym vedenim.

EDIT: Alebo ked uz chcu malovat, preco tam radsej nespravili bus pruh, ked to je take velke a nevyuzite? To pomoze viac ludom ako pruh pre pumpickarov.
Reakcia na: Ike #252798:
Rád by som si pozrel príklady, kde inde vo svete stavajú do vozovky stĺpiky a/alebo protitankové zátarasy do jednej osi s čiarou vyznačujúcou jazdný pás.

Mám pocit, že keby tam primátor prišiel a vys... by sa na vozovku, tak stále by sa našli ľudia, čo by na to povedali: Esteticky to síce nevyzerá najlepšie, ale sleduje správne ciele.
Reakcia na: Viko #252797:
Samozrejme ju budovať postupne čiže pripájať nové úseky na už vybudované.
Reakcia na: Viko #252797:
Nie, mesto sa má snažiť aj spájať tie frclíky cyklopruhov postupne. Napríklad prepojenie Most Apollo - Starý most cez Euroveu, ľudia na to tlačia od 2009, odkedy sa dokončila Eurovea, že nemáš sa ako dostať cez medzi tými mostami a takých miest, miest je obrovské množstvo v Bratislave. To isté, cyklotrasa na Košickej tu je už koľko? 10 rokov? Začína nikde, končí nikde. Cyklotrasa na Jiráskovej, Mamateyovej, Šintavskej.... To isté aj nová cyklotrasa na Hany Meličkovej a Molecovej, na Lamačskej ceste... Kľudne si pozri mapu na stránke Cyklokoalície. Väčšina tých trás má cez cca 10 rokov a viac a vidíš niekde, že by sa spájali? Nie. Vybuduje sa pár desiatok metrov cyklotrás uprostred ničoho a koniec.
Reakcia na: 3pa3ck3 #252796:
Ako neregulovala? Doteraz sú osadené na X kruháčoch, kde je súčasťou pri výjazde aj ostrovček, aby si na neho nevybehol.
Nikdy ma neprestáva udivovať, aké majú niektorí dlhodobí diskutéri obrovské medzery v elementárnej problematike dopravy, ktorá sa jednoducho musí na nich nalepiť, ak toto fórum čítajú aspoň 3x týždenne.

Na Riazanskej predsa nešlo o cyklopruh a farbičky-čarbičky, ale o to, že tam boli enormne široké jazdné pruhy, ktoré pochopiteľne zvyšujú sebavedomie vodičov a ich pocit, že majú situáciu pod kontrolou, čo najčastejšie vedie k tomu, že a) prekračujú maximálnu povolenú rýchlosť a b) nedávajú pozor. Ono na dlhej rovnej širokej ceste ľahšie vodič podľahne pokušeniu ťukať do mobilu alebo vozidlového infotainmentu, prípadne obdivovať krátkosť minisukní na chodníku. A to môže byť problém ak v obytnej štvrti náhle vybehne dieťa, pes, človek, čokoľvek do jazdnej dráhy (hlavne ak sa rýchlosť a nepozornosť skombinujú).

V civilizovanom svete sa to rieši tým, že sa pozornosť vodiča umelo zvýši (psychologickými prvkami ako napríklad iný povrch [zvyčajne rovnaký ako chodník], šikany, čiary, zvuk) a možnosť porušovať maximálnu povolenú rýchlosť zníži (v princípe tými istými opatreniami).

Na Riazanskej sa k tomu pridáva ešte jeden aspekt a to je kolmé státie do relatívne frekventovanej cesty, po ktorej jazdí MHD.

Esteticky to nevyzerá najlepšie, ale v princípe mesto úpravou na Riazanskej postupuje správne a sleduje logické ciele a keďže ostal pristor na cyklopruh, pridal sa aj ten.
Reakcia na: david11 #252794:
"čo na tom, že sa zo žiadnej nenapája a ani nikam nepokračuje"
To majú naraz uzavrieť, rozkopať a premaľovať celé mesto aby v jednom momente vznikla sieť? Či ako si to predstavuješ?
Reakcia na: david11 #252795:
Dvojitá šípka je zrušená, keďže tá značka nič neregulovala - prikázaný smer obchádzania sa má používať iba vtedy, ak sú fyzicky na výber dve možnosti obchádzania, ale je potrebné vodičom prikázať, aby použili iba jeden z nich. Inak sa používajú smerovacie dosky.
Reakcia na: Klepeto #252786:
Ak je už zrušená aj, keď netuším prečo lebo jej osadenie je na mnohých miestach stále vedia použiť dva stĺpiky a šípky dve. Pre každý smer jednu. Vždy by to bolo lepšie riešenie ako je tam teraz.
Reakcia na: TomJ #252791:
Predsa starým riešením si nemôžeš zapísať rozšírenie počtu cestičiek pre cyklistov.. 😉 čo na tom, že sa zo žiadnej nenapája a ani nikam nepokračuje..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.