528 nemusí jazdiť až na Zlaté Piesky, ale aspoň po ivanské Tesco by sa hodila.
Uvedom si, že Bernolákovo aj Ivanka sú obrovské aj čo do rozlohy a Ivanka nemá žiaden autobus na stanicu. Takže vlak môže vyhovovať buď tým, ktorí sa majú ako dostať na jednu aj druhú stanicu(bicykel), alebo tým, ktorí majú cieľ aspoň v Ivanke blízko železničnej zastávky. Dovolím si tvrdiť, že takých je menšina.
Ak dôchodca bývajúci v Bernolákove pri Lidli potrebuje niečo za daždivého dňa vybaviť v centre Ivanky, má s vlakom smolu.
Progresívny je veľmi zhovievavé označenie, ktoré znie ako niečopozitívne. Presnejšie by bolo skôr transgresívny - úplná zmena všetkého po prevzatí moci a kompletný rozvrat.
Ja len, že pozor na tie súbehy. Drvivá väčšina súbehov na mape Slovenska v realite žiadnym súbehom nie je. Cieľovka vlaku a autobusu sa nemusí prekrývať v 100 % rozsahu a ak zrušením busu spôsobíš predĺženie cestovného času konkrétnym ľuďom (napríklad pri dochádzaní do školy), tak očakávaj nárast IAD.
Spojenie Bernolákovo - Ivanka v prvom rade zabezpečuje vlak (na ktorý 528 nadväzuje obojsmerne). Okrem vlaku, 528 tiež nadväzuje aj na 622 v smere do BA (bohužiaľ, zatiaľ len jednosmerne). Preto nevidím logiku aby premávala 528 súbežne s S60 a 622, keď ušetrené výkony z tohto súbehu môžeš využiť zmysluplnejšie (napr. posilnením v úseku Bernolákovo - Pezinok, na ktorom cestuje drvivá väčšina cestujúcich na 528). Ďalšia vec sú kolóny či už ráno pri Metre alebo poobede na Zlatých. Spoje linky 528 tam zbytočne postávali desiatky minút, zatiaľ čo takto tie stratené minúty môžu využit na vykonávanie ďalších spojov.
Takže na obsluhu úseku Bernolákovo-Ivanka zostanú:
-pár spojov 528
-620, ktorá však stojí strašne od ruky(tí, čo už aspoň raz skúsili prestup Bernolákovo, žel. st. alebo Hlavná-Bernolákovo, Lúčna, vedia, o čom hovorím) a nedá sa na ňu rozumne prestúpiť z iných bernolákovských liniek
-linka 622, ktorá však obsluhuje len juh Bernolákova, ale aspoň so zastavením na stanici.
-celá 630 so 4 spojmi v jednom, resp. 2 spojmi v opačnom smere.
Nepokladám to za želaný efekt.
https://www.idsbk.sk/oznamy/1movq001bk51d/
Resystemizacia liniek dolnej časti Pezinska. Napr. 528 už nebude zachádzať do Bratislavy, ale inak väčšinou dôjde k rozšíreniu premávky na rôznych reláciách (okrem tých do BA). Rača neviem, tam je to už príliš husté až neprehľadné pre mňa.
Myslené tak, že za 4 roky sa mali pripraviť projekty a odsúhlasiť sa a aj nájsť financovanie a malo sa už na tom začať pracovať. Je to veľa peňazí, nedá sa hneď všetko, ale už aspoň tie najviac akútne veci sa mali riešiť.
sudruh vallo tam je uz ale druhe volebne obdobie (prve co tam stravil bolo 2018-2022 a teraz je uz treti rok jeho druheho funkcneho bodobia, teda 7my rok, to uz aj tie 10rocne sracky pomaly ale isto mu budu patrit takmer komplet... a teda hlavne to ze z 10tich rokov 7 s tym nerobi nic on (alebo len na to zvysoka leje cervenu farbu a zvysuje danove zatazenie nehnutelnosti a poplatky obyvatelom....)
Problém je ten, že to nie je jediný prúser mesta. Nezvládli KV radiálu, Petržalku, prúser s Vajanského nábrežím, kde ani za 2 roky nie sú schopný to dať po poriadku. Verejné osvetlenie sa "rekonštruuje" tak, že len vymenia sodík za LED (aj to dávajú svetlá s farbou, o ktorej sa vie už minimálne 5-6 rokov, že je škodlivá), pritom v Petržalke je verejné osvetlenie v takom stave, že sa nemohlo vešať naň vianočné osvetlenie, v tom čase vymenených bolo len 23 kusov stĺpov (v zbytku BA to lepšie nebude), pritom mesto má v správe verejné osvetlenie od 2023 a jeho stav sa len zhoršuje každým dňom, problém s Vrakunskou čističkou, skoro 3 roky trvalo, kým mesto vypísalo súťaž na opravu prasknutých zvarov na Moste SNP (aj to je len dočasné, keďže most potrebuje po 52 rokoch úplnú generálku a tá je v nedohľadne, ale na Plató sa poctivo maká), Most Apollo za 17 rokov sa vďaka korózii prepadol na 4. stupeň uspokojivý (v 2022 a to je dosť extrém, niečo také sa očakáva tak po 40 rokoch bez údržby)... Nevidím žiaden projekt na opravu, vyzerá to tak, že sa to klasicky nechá vyhniť až to stavu, keď to bude treba strhnúť. Ja chápem, že Vallo tu nie je 10 rokov, ale po 4 rokoch v úrade by som čakal, že opravy dôležitých infraštruktúrnych projektov budú pripravené a začnú sa realizovať. Ale nie, namiesto sa vylievajú hektolitre červenej farby na cyklotrasu v Sade Janka Kráľa (mesto odmieta prezradiť, čo ho to stálo), vyhodilo sa 900+ tisíc doteraz za Vajanského, na Vazovke máme krajšiu križovatku, Lekáreň u Salvátora nás stála cez 3 milióny € a to nie sú finálne náklady. Nehovorím, že sa to riešiť nemalo, ale vo svetle toho, že nám tu reálne hrozí zatvorenie Mosta SNP a prudké zhoršenie stavu Mosta Apollo, BSV ročne na únikoch príde podľa dostupných údajov vďaka netesnostiam potrubí o cca 17% vody, ktorú musia zaplatiť občania a vo svetle ako to vyzerá a voda bude vzácna...
Ja som rezignoval pri tomto projekte .. to nemá význam už...
Vajnorská radiála išla takmer ako po masle .. KV detto dosť meškala ...
A to že nedali ani jednu pokutu je tiež na zváženie to iba tu si moze robiť stavebník taký holubnik...
Aká jeseň? Oficiálny dátum, keď to má byť hotové a skolaudované je 15. august, čo je leto.
Čo sa týka KV, tam čo som našiel je neskolaudovaných 30 objektov a možnosť predbežne to užívať končí niekedy tento rok. Ak sa to neuzavrie, hrozí, že bude musieť byť odstavená. To je tiež maslo na hlave magistrátu.
Uprimne neverim tomu, ze sa stihne Jesen 2025. Jedine za cenu problemov ako na KV radiale.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA