Reakcia na: Andrej #252363:
Hovorím o osobných autách, nie osobných autách vo vlastníctve súkromnej osoby. Ale áno, 11 rokov je už dosť. Beriem v úvahu aj morálnu zastaralosť. No predovšetkým, toto je len malý kúsok skladačky, súhlasím, že vek vozového parku nie je všetko. Ak by sme tu mali komplet obnovu vozového parku a šlo by o Mercedes alebo Man, no nič iné z toho čo som napísal, nepomohlo by to ničomu. Stále by to bola nekonkurencieschopná MHD a poplatky za parkovanie pre obyvateľov by boli stále výpalným. Ako som písal, to zďaleka nie je len o veku vozidiel. Ak má nejaký voz komfort na dobrej úrovni po 20 rokoch ako spomínaš, je to skôr výnimka a je to vďaka práci mechanikov a vodičov a ich starostlivosti o voz. Veľká poklona pred nimi, no toto komplexný problém, nerieši. Pod financovaná verejná doprava je problém a kým nefunguje ako má, obmedzovať IAD je nefér. Veď aj keby polovica užívateľov IAD prešla do MHD, čo je pri tej ponuke nereálne, kam by sa tam tak asi zmestili?
Andrej
Uplne nezmyselna poziadavka, zivotnost osobneho auta vs. autobusa sa vobec neda porovnat. Vacsina autobusov ma kvoli financnym moznostiam velkopodniku vs. sukromnej osoby vyssie ocakavania nez auto. A udrzba si tiez robi svoje. Vsak sa pozri na Mercedes 4921, co sa stane ked niekto sa o to aj stara. Ten voz ma 20 rokov ale ponuka komfortnejsiu jazdu nez hocijaky novsi SOR alebo Otokar. Aby toto bolo realne tak by sme museli nakupovat len low cost kramy od cinskych vyrobcov, a to by tiez sposobilo problemy.
Neviem preco sme v tomto meste tak posadnuti vekom autobusov. Je to nezmyselna statistika, a musime sa pozriet na ine faktory.