Ako čítam túto diskusiu o tom, či MHD má alebo nemá byť založená na trhovom princípe, tak ma napadla otázka: Prečo má Luxembursko verejnú dopravu, keď tá nič nezarába? Verejná doprava v Luxembursku je zadarmo - pre všetkých, teda nielen pre občanov a rezidentov ale aj pre turistov a iných návštevníkov. Na to na Slovensku nemáme, takže máme kompromis - cestujúci sa podieľajú na cene za dotovanú MHD.
Všimol som si už pred desaťročiami, že vo Viedni boli ceny cestovných lístkov nízke, hlavne celodenných, trojdňových, týždenných atď. Rakúšanom ide o životné prostredie - komplexne, t.j. nielen o ekológiu ale aj o príjemný pocit z pohybu po meste, vytvárajú mesto, kde ľudia radi žijú.
Doprava zdarma ale môže byť aj trhovo orientovaná. Vo švajčiarskej Ženeve dostanú všetci, ktorí sa tam ubytujú v hoteli, bezplatný cestovný lístok na celú dobu pobytu a pri ceste z letiska získajú pri výstupe z "airside" z automatu bezplatný 90 minútový lístok na cestu do toho hotela. Tie hotelové lístky sú motiváciou, aby sa návštevníci ubytovali v ženevskom kantóne a nie po okolí, ale aj o to, aby prípadne nechali auto, ak ním pricestujú, zaparkované v blízkosti hotela a používali MHD.
Je to taký urban washing alebo ako to nazvať. Minieme relatívne veľa peňazí, aby sme ukázali, že niečo robíme. Som zvedavý, čo bude Magistrát robiť, až statik uzavrie Most SNP pre akúkoľvek dopravu aj peších, alebo sa rozsype nejaké dôležité vodovodné potrubie.
Z hľadiska hodnoty za peniaze je to fail. A PR efekt, kvôli ktorému to robili, to malo tiež skôr záporný. Nových voličov nezískali a odvracajú sa od nich aj pôvodní.
Mne pri Vazovovej vŕta hlavou, prečo pri finálnom riešení s bratislavskou dlažbou a vyasfaltovaním boli na ostrovčeku na Mýtnej opäť použité nalepovacie obrubníky.
Už som videl, ako jeden z udrbaných nanovo opravovali.
Tiez povazujem za Mudronovu a ihrisko na Vazovovej za velke plus. Nie je to sice miesto kde sa mozno budu deti hrat ale ako uprava verejneho priestoru je to super. Nie kazdy sa vsak rozplyva nad takymito upravami krizovatiek,ked sa zasadne neriesia problemy ako prestupny bod Blumental.
Súhlasím na skoro 100 %. Jedinú úpravu tvojho návrhu by som dal presmerovanie 39 z Legionárskej na Radlinského, aby obslúžila Blumentál (čiže po Radlinského na výnimku - hoc to veľmi nepomôže priepustnosti z Vazovovej na Radlisnkého smer Račko, ale on ten štupeľ nie je priamo to odbočenie, ale križovatka RM).
Ešte raz. To vôbec nerozporujem, aj som sledoval tie nepodarené zmeny "dole" na Vazovovej, ktoré namaľovali a napokon zrušili. Ale troll27 tu vyrevuje o ihriskách, a to sa týka križovatky Vazovovej s Mýtnou. A ten projekt je dobrý.
To s tým dosť súvisí. Pre MHD ako som písal sa na Vazovovej neurobilo absolútne nič. Iba sa zúžila križovatka a jej priepustnosť. Vybudoval sa duplicitný prechod pre chodcov 15m od riadeného. BUS pruh sa zrušil po týždni asi tiež na popud kričiacich mutti lebo nemali ako vypúštať decká z áut rovno pred vchodom do školy. V tej lokalite sa mal riešiť prioritne spackaný prestupný uzol.
zobojsmernenie mytnej myslim ze nie je velmi dobry napad, ale zjednosmernit radlinskeho medzi vazovovou a racismytom (smerom von z mesta) a uplne vylucit cestnu dopravu s vynimkou MHD medzi vazovovou a fazulovou (v oboch smeroch) by vedelo pomoct aj priepustnosti vyjazdu z vazovovej na radlinskeho....
len to by mohlo doprave aj pomoct a nielen nasierat vsetkych zucastnenych, takze niecoho takeho sa v tomto volebnom obdobi magistratu urcite nedockame....
Chcelo by to vylucit IAD z celeho Radlinskeho a zobojsmernit Mytnu. Neviem si predstavit ako to inak spravia, ten uzol tam kolabuje denne. Dnes rano tam zvarali odbocku z Vazovovej na Radlinskeho smerom do Race. Jedna L3 tam cakala 5 minut kym mohla prejst, a samozrejme kolony na Vazovovej boli obrovske.
Z dopravného určite. Priepustnosť pre MHD sa nijak nezlepšila. Stále stojí v kolóne celú Vazovovu v špičke. Prestupný uzol detto bez zmeny. Tam sa čaká pokiaľ tam niekoho nezrazí auto. Ten mini prístrešok a priestor pre čakajúcich v smere von z centra sa ani po rokoch nezmenil. Ten parčík sľubovali celý prerobiť a zvýšiť komfort pre cestujúcich. Neodbavovanie zastávok dvoma vozidlami prináša jedine chaos.
Kvalitné služby ti neprinesú dane, ale primárne zvolení zástupcovia. A tento Magistrát sa zaoberá výstavbou ihrísk na križovatkách, prijímaním nových zamestnancov na Magistráte a objednávaním menšieho výkonu od DPB každý rok.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Color