DPB sa správa ako normálny podnik - súťaž vypisuje v predstihu a nie až v momente, kedy sa mu pod rukami rozpadáva vozový park (v tomto prípade autobusov). CNG beriem ako snahu nejako ešte zužitkovať plničku na Juráku, z ekologického hľadiska je prínos oproti EURO6 dieslom minimálny. Finančne sa to tiež neoplatí, ale ak sa na to budú dať podojiť fondy (neviem či vôbec a ak áno, do akej miery), tak to akceptujem. Na rozdiel od vodíkového nezmyslu, ktorý som kritizoval od samotného začiatku, na ktorý som názor nezmenil a nezmením pokiaľ DPB verejne neprezentuje čísla, ktoré vyvrátia moje obavy čo sa efektívnosti vynaloženia verejných financií týka, teraz bez ohľadu čo si myslím o technológii samotnej.
Zmluva má nejakú výpovednú lehotu, plus je tam banková záruka. V každom prípade tvoja logika je úplne zvrátená - nemôže to fungovať tak že niekto podstrelí cenu a potom nič nemusí plniť. Práve naopak, takéto konanie naznačuje kolíziu medzi BSK a Arrivou (a to hovorím ako človek čo sa v tom čase "bil" za to že ten tender bol férový). Nastav vysoké štandardy ktoré donútia "bežných" uchádzačov nastaviť nim primerané ceny a potom tých uchádzačov v tendri podstrel kamarátom ktorý vie že ich nebude musieť plniť...
Myslíš, že Arriva má záujem tu byť stratová? Na 99% kraj nemá plán, ak by sa Arriva zdvihla a povedala, že pri kombinácii ceny za vzkm a sankcií to prestane jazdiť a vypovie zmluvu.
Už po X-tý raz touto diskusiou pozdravujeme ľudí z BID, ktorí si to tu čítajú. Že sa neudeľujú pokuty pri tej nízkej cene, čo Arriva ponúkla chápem, ale hádam by kraj mohol mať dosť odvahy riešiť aspoň porušenia Prepravného poriadku, keď už Štandardy sú papier, ktorého najlepším využitím je šmýrak.
O zastavovaní prímestských autobusoch a znameniach sa tu popísalo veľa, ale ak dávaš znamenie a spoj aj tak nezastaví, tak je to na sťažnosť cez idsbk.sk/kontakty alebo arriva.sk/kontakt -> chcete podat reklamáciu?
Ja osobne dávam znamenie zdvihnutím ruky pozerajúc sa na vodiča/vozidlo vždy až dovtedy, kým si nie som istý, že vodič ma zaregistroval (napr. zapne smerovku, začne pribrzďovať do zastávky).
Práve v správach SRo povedali, že pri Stupave vznikne stanice BA Západ pre ukončovanie vlakov od východu. Hl. Stanica sa presúvať nebude. Kozmeticky sa opraví. Chceli by nato vyčleniť € z rozpočtu na koridor BA - Kúty.
Tak keď objednávateľ toleruje porušenia štandardov vyskytujúce sa na každom jednom spojí (napr. infosystém) lebo tri roky nie sú dosť času na to aby sa dopravca pripravil na prevádzku, tak nemožno čakať že budú riešiť také drobnosti ako vodič jazdiaci si ako sa mu zachcelo. Štandardy sú proste zdrap papiera a nikoho netrápia.
Pravidlo je také, že ťa má vodič na saláme a môžeš sa ísť sťažovať na lampareň. To má rovnaký efekt ako by si sa sťažoval na kraji, kde sú s prevádzkovateľom regiobusov Arriva nad mieru spokojný. Toto nezastavovanie je dlhodobý štandard. Akurát, že v tých oficiálnych vyžadovaných štandardoch takáto svojvôľa vodičov nie je nikde spomínaná.
Zaujímalo by ma, či je nejaké pravidlo, podľa ktorého prímestský autobus, na ktorý čakám na zastávke a dávam mu viditeľné a včasné znamenie, nezastaví. Stalo sa mi to na zastávke Pri krematóriu opakovane (dnes o 11:32 číslo 219), pričom autobus zjavne nebol plný.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk