Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Hrate tu niekto SIMT MHD?
Reakcia na: andy27 #250287:
Prosím, pouč ma o dopravnom upokojovaní v Číne
Reakcia na: Ike #250283:
Na dopravné upokojovanie sú najlepšie gulagy, soft verzia je vyhnať podnikavých ľudí za hranice. Potom si budete môcť užívať upokojené mesto a jazdiť na bicykloch ako v Maovej Číne.
Reakcia na: BA2301 #250284:
Veď stále máš volebné obvody v rámci mesta. Inak mne osobne by sa páčilo, keby sa starostovia a primátori nevolili, ale fungovalo to ako na štátnej úrovni. Tiež nevolíme premiéra.
Reakcia na: MatejBA #250278:
Ja na Vajanského nábreží ako jeho častý užívateľ naopak vidím výrazné skapacitnenie a odstránenie pôvodných obmedzení 🙂
Reakcia na: Ike #250283:
Podstata problému nie je v existencii mestských častí. Naopak, je dobré, ak miesto nie je riadené centrálne (diktátorsky) ale zohľadňujú sa rôzne lokálne špecifiká. Problém je v tom, že sa mesto a mestské časti nedokážu dohodnúť - to je o (ne)kultúre a neschopnosti diskutovať o rodielnych názoroch. Podobne rozdelené sú aj iné mestá v Európe a ich spravovanie je konzistentnejšie naprieč mestom. Treba pochopiť, že ten, kto má väčšinu nemá absolútnu moc ale stále musí vecne jednať a diskutovať.
Ako najväčší problém vnímam existenciu mestských častí. Mesto očividne má aspoň malé gule robiť dopravné upokojovanie a dopravnú redukciu, ale má značne obmedzené množstvo komunikácií vo svojej správe, ktoré sú na tento účel vhodné.

Mestské časti, naopak, gule nemajú, hoci 99% ich komunikácií je vyslovene vhodných na takúto politiku.

Potom to vyzerá tak, že mesto si robí virtue signalling na tranzitných komunikáciach a na mestskej komunikácií III triedy človeka zrazí auto idúce 80, pretože tam nie je žiadny funkčný prvok a šanca že tam budú policajti merať rýchlosť je 0,00000%
Reakcia na: Viko #250279:
Prosim precitaj si prvych 8 slov z mojho prispevku.
Reakcia na: Viko #250279:
ony by tie tunely boli najlepsie 2 (jeden vnutromestsky a druhy obchvatovy), nuz ale ked sa miesto tunelov realizuju este aj obmedzenia vo vychodo-zapadnych prepojeniach v meste.....
Reakcia na: MatejBA #250278:
Aha, čiže z RIviéry na Nivy a z Patrónky na Mýta sa pôjde cez Marianku a Raču? Nebol by potom za tie prachy lepší tunel v polohe severnej tangenty?
(A kým presne toto nie je spočítané, nemá zmysel čokoľvek stavať.)
Reakcia na: Stenly #250276:
Nuz ked sa mesto k lacnejsim variantam nema, obmedzilo Vajanskeho nabrezie, a spolu s aktivistami chce obmedzit Sancovu, tak co ine ostava? Pristavny most nevydrzi vecne a ako sa obmedzuju cesty v centre, tak potrebujes severny obchvat.
Reakcia na: Stenly #250276:
"v prípade trasy tunela hlavne správne kalibrovaným dopravným modelom s aktuálnymi a relevantnými dátami"

A tie dámy akým spôsobom spracovali správne kalibrovaný dopravný model s aktuálnymi relevantnými dátami, ktorým spoľahlivo preukázali nevhodnosť riešenia navrhovaného MinDop?

Vytrhnutie kontextov z viacerých článkov a prezentovanie zlepenca za správne riešenie popri pečení bio tekvicových muffinov asi nie je dostatočný podklad na to, aby riešenie ovplyvnilo milióny ľudí.
Dopravní experti typu Drahovský a jemu podobní povedia v danej situácii vždy to, čo chcú počuť masy. Niekedy to je bližšie k pravde a niekedy je to od nej dosť ďaleko, ale masám, žiaľ, na pravde nezáleží, čo oni vedia a s tým pracujú (ako politici).
Združenia typu znepokojené matky, aspoň čo som ja zatiaľ zachytil, požadujú zlepšenie životného prostredia a nebojujú vyslovene proti užitočným projektom. Pod užitočným projektom myslím taký projekt, ktorého užitočnosť bola preukázaná poctivými analýzami (v prípade trasy tunela hlavne správne kalibrovaným dopravným modelom s aktuálnymi a relevantnými dátami).
Základný problém diskusie okolo tunela Karpaty sa ukazuje byť, že masy (prepáčte, ale sú zjavne hojne zastúpené aj v tomto fóre) považujú každého, kto čo i len trochu spochybní zmysel/trasu tunela, za niekoho, kto je a priori proti tunelu (a celkovo proti pokroku). Ja som pri tom ešte nezachytil názor, že tunel určite nie. Kritika tunela je o tom, že presadzovaná trasa zatiaľ nebola ničím poriadne preukázaná. Vám je naozaj všetkým jedno, či sa za 2 mld. Eur postaví niečo efektívne alebo nie? Uvedomujete si, o akých peniazoch sa bavíme a že druhý tunel sa už stavať nebude, keď sa zistí, že ten prvý vlastne ani veľmi nepomohol?
Reakcia na: MatejBA #250272:
Choď sa na tú Šancovú pozrieť keď chceš vidieť kto ju blokuje.
Reakcia na: stanod #250266:
Vďaka za fixnutie. Pri službách treba ešte stále zadávať aj prázdninový kód.
Reakcia na: MatejBA #250272:
To preto že drahovsky nie je dopravný expert. Ani mňa návšteva 5+ cudzích krajín nerobí odborníkom na medzinárodné vzťahy. Drahovsky mal blog a mal jednu z prvých dashcam, ergo odborník.

Ale aby ste mi to nemali za zle ani concerned madas nepovažujem za odborníkov*čky 😁
Reakcia na: danlo #250270:
Pretoze neukojene matky nechcu tunel pod Karpatmi, nechcu tunel Pionierka-Patronka, nechcu tunel Galvaniho-Lamac ale chcu obmedzovat a blokovat Sancovu. A mna by zaujimalo, odkial sa vyrojili, ze zrazu su expertmi na dopravu, ked cloveku co sa tomu ako-tak venuje dlhe roky (Drahovsky) sa vysmievaju rozny ludia, ze nie je ziadnym dopravnym expertom.
Reakcia na: danlo #250270:
lebo znepokojene matky sa uz asi naucili teleportovat a akykolvek iny typ dopravy vo svojom okoli zasadne nechcu.....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.