Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Bobinko #249883:
Utekáš do metafyzickej debaty a pri ďalšom leveli môžeme riešiť svetový mier, alebo nespravodlivé rozloženie surovín na planéte.

Tagovanie a vandalizmus vyriešiš výchovovou, školstvom a celkovým zvyšovaním úrovne spoločnosti, teda ciele, ktoré sú v našej severobalkánskokarpatskej respúblike vysoko nepravdepodobné, takže existenciu tagovania a vandalizmu treba proste brať ako axiomu a bojovať tým jednak nahlasovaním na políciu, a jednak čo najskorším odstraením (ak sú finančné prostriedky), pretože pre taggera je najväčším trestom (okrem zadržania), keď si kúpi farby na potagovanie železničného vagóna, venuje tomu tri hodiny v noci v strese, aby ho nikto nenačapal a ráno ten vlak vyštartuje čistý.
Reakcia na: Ike #249881:
Žiaľ, pravidelná údržba ti nepomôže ak v priebehu dňa si niekto vyloží nohu, a potom si sadneš na to sedadlo a zničíš si gate.

Ja som si tento problém vyriešil tak že si na sedadlách, na ktorých by sa dalo dať topánky, nesadnem, ale to nie je ideálne riešenie, a poškodzuje imidž MHD.

Ja som mal na mysli že by revízori pokutovali ľudí aj za takéto veci, nie len sa neplatný cestovný lístok. Ako som napísal, každého človeka čo toto robí nie je reálne chytiť, ale ak je pokuta dostatočne vysoká, a ak sa tí revízori pohybujú po sieti dosť aby sa nikdy nedalo predpokladať kde budú, tak by to určitú časť spoluobčanov odradilo.
Reakcia na: Ike #249881:
Chodíš po BA?

Vozidlá MHD sú zlomok. Ako vyzerajú budovy? Mosty?... doslova všetko je posprejované.

A to sú už škody v iných hodnotách.

#249882
Špina a rozrezané sedačky/spreje/atď. je statočný rozdiel.
Reakcia na: Bobinko #249880:
Mal som malú autopožičovňu. V rámci rozpočtu som automaticky počítal, že klient mi vráti špinavé auto. A tak aj bolo. Niektorí mi vrátili auto v rozumnom stave, niektorí mi vrátili v takom, že keby som vyklepal rohože do sáčkov, mám z toho 3-4 balíke čipsov. Čistil som auto vždy rovnako bez ohľadu na to, ako veľmi mi ho predchádzajúci klient znečistil, pretože každý klient si zaslúži mať rovnaké podmienky. Proste náklady na čistenie boli automaticky započítané v cene a vždy som ich uplatnil.

V VOPkách som mal sankciu za extrémne znečistené auto, ale pokiaľ by mi niekto naozaj nevrátil nevyčistiteľné auto, tak som ju nehodlal použiť.

Podľa tvojej "neslniečkárskej" logiky som mal v princípe udeliť pokutu každému klientovi (lebo každý zanechal viac-menej svinčík) a samozrejme to nevyčistiť s tým, že ďalšiemu klientovi hneď bafnem do xichtu, že klienti sú svine a nech si to čistia sami.
Reakcia na: Andrej #249879:
Podľa mňa slniečkarsky názor je predstava, že niekto v autobuse bude systematicky kontrolovať, či si cestujúci nevykladá na sedadlo nohy a ešte ho bude vyhadzovať z busu alebo za to pokutovať. Rád by som vedel, ako atraktívne musí byť takéto povolanie. Ešte je možnosť, že by to robil vodič, ale teda prekonať krízu nedostatku vodičov v celej Európe tým, že im dáme povinnosť kontrolovať cestujúcich v celom buse, keď má viesť vozidlo, to by som si tiež rád pozrel. Viem, že sú vodiči, ktorí sa s neposlušnými cestujúcimi nepárajú, ale celý autobus si systematicky každý vodič nepostráži.

Myslím si, že oveľa lacnejšie a efektívnejšie je zmieriť sa s týmito negatívnymi externalitami, ktoré sa vyskytujú ako v Nuuku, tak aj v Aucklande a vykonávať pravidelnú údržbu pri garážovaní vozidiel. Možno by náklady na mravnostnú políciu boli ďaleko vyššie ako náklady na nápravu škôd po cestujúcich, ktorí mravnostnou políciou kontrolovaní nebudú.
Reakcia na: Andrej #249879:
To je tá dnešná doba a slniečkárske názory.

Majetok nás všetkých niekto ničí a my ešte máme platiť za to, aby ho niekto opravil, vyčistil.

A nie sú zlí tí čo robia tú škodu, ale tí, ktorí tú škodu neodstraňujú rýchlejším tempom ako tí, ktorí škodu spôsobujú.

Vivat zdravý rozum.
Reakcia na: Ike #249878:
Pre DPB je riešenie jasné. Vyhodiť z vozidla a udeliť obrovskú pokutu. Nikdy nebude reálne 100% asociálov pokutovať, ale to neznamená že by sme nemali urobiť všetko možné.

Ináč čo je toto za nová móda, že nemôžeme kritizovať zákazníkov ak sa chovajú nevhodne? Z akej zapadnutej dieri v USA ste takéto rozmýšľanie vytiahli? Ten najhorší, najodpornejší DPB ich nedonútil aby si ich nechutné topánky dali na sedadlá. Keby takíto ľudia prestali používať MHD bola by to len dobrá vec. Takéto rozmýšľanie určite nepomáha slušným ľuďom ktorí sa nechcú voziť v pojazdnom chlieve. Tu je nepriateľ len spolucestujúci, nikto iný.
Reakcia na: Andrej #249877:
Fajn, aké riešenie navrhuješ?
Reakcia na: Ike #249875:
Vôbec nesúhlasím. Nič sa nedá robiť o znečistení obuvou (ak je to len na podlahe), je to štandardné opotrebovanie vozidla. Vandalizmus je neštandardný. Vôbec sa nemusel stať.

Tu sa vždy všetci zavzdušnujú o bezdomovcoch, ale ak by sme vylúčili z prepravy každého človeka ktorý sa chová asociálne na MHD tak by sme ľahko mohli vyhodiť aspoň polovicu cestujúcich. Vandalizmus vo forme tagovania, sprejovania, etc je relatívne zriedkavý, ale ľudia ktorí si dávajú nohy na sedadlá alebo znečisťujú interiér ich odpadom sú úplne všade. Prečo by sme bezdomovcov vyhodili ale u ostatných ľuďoch by sme to mali akceptovať ako rutinná vec?
Reakcia na: Bobinko #249874:
Aspoň niekto tu má racionálne argumenty. 👍
Reakcia na: Andrej #249873:
Ak považuješ svoju cieľovú skupinu za problém, potom si zlý podnikateľ.

Vandalizmus je vždy spojený s cestujúcimi. Bol a bude. Podobne ako napr znečisťovanie obuvou alebo zvýšený hluk. Prevádzkovateľ s tým v rozpočte musí počítať. Ak máš 900 tisíc nástupov denne, je naivné očakávať že vozidlá budú bez údržby čisté, neopotrebované a nezničené
Reakcia na: Viko #249872:
Čistý nezmysel.

Napr. susedná bytovka každý mesiac pretierala grafity. Čo tým dosiahla? Jedine to, že vytvorila čisté plátno pre ďalšiu skupinu. Finančne to bolo neúnosné, teraz majú xy mesiacov staré grafity a nič nepribúda.

A neviem ktoré mesto/podnik/vlastníci bytov/nemocnice/atď. sú také bohaté, že majú raz za týždeň maľovať, resp. odstraňovať takéto výstrelky. Všetci majú silné reči ako treba šetriť na zamestnancoch, nákladoch na prevádzku, atď. a potom chcú, aby každý mal zamestnané partie čističov, ktoré budú makať 24/7.

PS: Pozrel by som si na tvoju reakciu, keby vám bytové spoločenstvo zvýšilo fond opráv o 30%, aby ste mali vždy peknú bytovku a boli dva kroky pred vandalmi. Sám tomu neveríš, že by si to akceptoval.

Pomôžu exemplárne a tvrdé tresty. Keď niekde môžu byť tresty za žuvačku na verejnosti takmer 100 000€/2 roky natvrdo, tak u nás môže byť niečo podobné v miernejšej podobe.
Reakcia na: Ike #249868:
Ak cestujúci nie sú problém, kto je? Myslíš si že vodiči znečisťujú interiér vozidiel či čo? Včera som v jednom vlaku stretol až troch ľudí ktorí mali nohy na sedadlách. V dnešnej dobe je slušný cestujúci skôr výnimka než pravidlo.

Druhá vec je že DPB dokáže pri jeho neúdržbe zdevastovať vozidlo oveľa kvalitnejšie než hocijaký cestujúci.

A zaujímavé: ja som takéto nápisy videl v Torontskej MHD. Ale neboli takto neprofesionálne napísané na papieri, ale bola to reklamná kampaň priamo od dopravcu. A samozrejme im bola prd plátna.
Reakcia na: Bobinko #249869:
Klasický prejav teórie rozbitého okna. Ak vandalizmus neodstraňuješ priebežne hneď keď vzniká, jeho objem začne rásť.
Reakcia na: MatejBA #249870:
Ja v tom nevidím žiaden rozpor. Nič nie je porušené.

Mimochodom, podľa "Technického a prevádzkového štandardu IDS BK", podľa bodu 3.26, v lete, ak je teplota nad +40 °C musí byť vo vozidle viac ako 50 °C. Jedine, že by to klimatizácia dokázala vychladiť pod 30 °C. Inak musí byť nad 50 °C.

"3.2.6 Tepelný komfort
Tepelný komfort zabezpečuje klimatizácia priestoru pre cestujúcich s vykurovaním (resp. samostatná
klimatizácia a samostatné kúrenie), ktorej úlohou je udržanie vnútornej teploty v rozpätí +7 až +25°C
v zimnom období a v rozpätí +17 až +30°C v letnom období (pri vonkajšej teplote nad +40°C musí byť
teplotný rozdiel najmenej 10°C)."
Reakcia na: Bobinko #249869:
Prosim ukaz mi, kde IDS BK schvalilo hentaky typ balkanizacie: https://www.idsbk.sk/download/az1f001rx41d.pdf alebo https://drive.google.com/file/d/1lu1wrd33VaH_r1nZG5Fe5o_JS9VZ5F3W/view
Reakcia na: Ike #249868:
Za problém považujem to, čo sa deje v BA.
Raketovo stúpa počet posprejovaných budov, prístreškov, vitrín, rozvodných skríň, stĺpov, lavičiek...prejdi sa po centre, sídliskách...je to až nechutné.
A to na to nadväzuje ako vyzerá interiér vozidiel MHD, vlakov...
Reakcia na: Bobinko #249865:
Prečo som také oznamy nevidel ešte v lietadle alebo na lodi?

Inak, ak považuješ cestujúcich za problém, tak si v zlom zamestnaní.
Reakcia na: Bobinko #249865:
Nie, to nie je žiadna časť toho problému, keďže tie cedule to vôbec neriešia.
Reakcia na: Cancer #249864:
*vzácne* mi pripominaš jedneho veduceho a nie od autobusov,ktorý sa nič inemu nevenoval len kdo ma co vo vozidle 😱 ,lebo technickej a odbornej časti vobec nerozumel.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.