Ja som na webe nasiel sumu 23 tisic. To je uz celkom slusna palka.
Co sa tyka toho dokumentu o CHZ tak neviem, mozno som prilis narocny, ale podla mna nestal zavela. Celkovo bol pomerne prazdny, niektore pasaze boli takmer uplne nepozeratelne -- natocene v plnom sulade so socialisticko-budovatelskym dokumentaristickym dedicstvom: pateticka hudba, nepocuvatelne opisy malebnosti okolitej krajiny, prazdne zabery na santacie sa deti na kolajisku... Navyse bol este z roku 1995.
Je to jeden zo zakladnych krokov DPB, ktore by mal urobit ako prve na zvysenie "atraktivnosti" ale hlavne ZISKU!! Takisto ako dojazdy, doplnkovy predaj CL a podobne.
Ako neviem, či si zmýlil nejaký príspevok alebo s niekým iným, ale v uvedenom príspevku, na ktorý si reagoval, som nikde nepísal, že by sa niečo nedalo. Práve naoopak som hovoril o niečom, čo je (hádam aj na bratislavské pomery), potrebné.
Co vlastne DPB brani prijat aspon patnasobny pocet revizorov, nez teraz? Nedostatok uchadzacov? Cestujem MHD dennodenne, ale niekedy sa mi stane, ze za celu platnost PCL nestretnem revizora ani raz... Mozno by stalo za zvazenie zorganizovat peticiu platiacich cestujucich za zvysenie poctu revizorov.
Len skoda ze to nebude tak nablyskane ako na obrazku Ale myslim ze asi stiahnem vsetky
Re #24963 Vladimir: Minule som zapol telku 5 minut po tom co to skoncilo skoro som sa zabil, ked som to zbadal na teletxte... Bohuzial som v skole vzdy...
Re #24964 boris: Informuj sa na 5950-1111, to je operatorka a vypytaj si personalne oddelenie. Ale ano, kurzy sa robia vodicak stoji okolo 10-15 tisic.
Re #24965 si: Viem ze ty by si videl DPB ako informatizovanu spolocnost ale s tymi PDAckami si ma rozosmial
No veď ja tiež, ako obvykle s Tebou plne súhlasím:-). Nástup prednými dverami je, (ako som definoval inú záležitosť u železnice, ale na toto sa to úplne presne hodí tiež) "Riešenie neschopnosti a lenivosti vlastných zamestnancov (v tomoto prípade revízorov) na úkor zákazníkov, čiže cestujúcich".
I.
To hádam nemyslíš vážne. Ja som milovníku stavu vodičského, ale v živote by som sa o takej somarine ako nadriadený s vodičom nebavil - nieto ho ešte presviedčal, aby si kupoval lístky. Krátky proces a jedno nariadenie.
V Prešove to takto funguje - vodič si z výplaty je povinný kupovať lístky pre doplnkový predaj od DP. Keď ich predáva, peniaze si necháva. Lístky predáva za viac ako ich kupuje, za každý predaný lístok má tuším 1,50 Sk alebo tak nejak. Ak by lístok cestujúcemu nevydal alebo ho jednoducho nemal, považuje sa to za hrubé porušenie pracovnej disciplíny. A málokto chce pre takúto blbosť prísť o pomerne stále zamestnanie.
Re #24971 S499.1023: Ja viem, že je to problém DP. Práve preto si myslím, že by mal zostať nástup všetkými dverami.
Aha, ešte k tomu, či budú vodiči ochotní si lístky kupovať - tak sa i mprostredníctvom ich odborárskych darmožráčov oznámi, že pokiaľ si ich nebudú ochotní kupovať. tak ich budú fasovať na podpis a budú z nich odovzdávať celú tržbu. Čo si vyberú?
I.
Ad Re #24954 Vladimír: Že na nejakú linku nepáchne revízor ako je rok dlhý, je problém DP a nie cestujúceho.
Ad Re #24962 S499.1023: Sorry, ale v tramvaji môžeš dávať aké chceš trafá na zákazku, tie ti z jednosmerného napätia nič nestranformujú. A pulzné meniče sú aj v poxxxných autorádiách, ako si inak myslíš, že by si z 12V do 4Ohm dostal trebárs 50W?
Re #24968 galiyosha: Isteže pestujú pevné svorky. A možno aj viac ako ing. Pertinax.
I.
Podla toho clanku v NC sa dockame v najblizsom case vid - rokoch , ze MHD nebude take plne, takze tak hrozne to nebude s automatmi , ktore by boli eventualne vo voze Oznacovac ak by nebol listok priamo oznaceny automatom , by sa mohol umiestnit hned vedla automatu
Argument proti presunutiu automatov zo zastavok do vozidiel: Ked rano niekam cestujem a vyprsal mi PCL, na zastavke mam dost casu si kupit listok pred jazdou. Neviem si dost dobre predstavit, ako by som sa v preplnenom rannom vozidle predieral k automatu, kupil si tam listok, potom sa predieral k oznacovacu, oznacil si ho a cele to prezil v zdravi, aby som vobec mohol uskutocnit zvysok svojej cesty. (Protiargument: Keby sa stankom na zastavkach povinne nariadilo predavat listky, mohol by som si listok zakupit tam. Na druhu stranu, automat funguje 24/7 --stanok nie -- a automat je aj na zastavkach, kde ziaden stanok nie je.)
Automaty vo vozidlach si podla mna budeme moct dovolit az v case, ked vozidla nebudu chodit take preplnene, ako teraz.
Co sa tyka doplnkoveho predaja: Nemate pocit, ze prilis precenujete jeho frekvenciu? Myslim, ze k pripadnym upravam kabin by malo zmysel pristupit az po skusobnej prevadzke, ak by sa zistilo, ze predaj bez uprav je neunosny. Druha vec: Skutocne si myslite, ze vodici budu ochotni listky od podniku kupovat? Podla mna si povedia, ze za tych par korun (doslova) co na tom zarobia, im ta namaha nestoji.
Nastup prednymi dverami na 58, 77 a 79 je podla mna nezmysel. Ved tie linky sluzia len ako napajace -- cestujuci z nich aj tak musi prestupit, ked sa chce niekam dostat.
Inak sa tu o tom bavime, akoby sme na to mali realny dosah.
Re #24962 S499.1023: Ake zvratenosti v Brne na vrchnom vedeni pestuju? Pevne svorky hadam nie.
Označený/neoznačený lístok - to je problém len ak by sa zrušili automaty mimo vozidla. Toto si ja ale vôbec neviem v našich podmienkach predstaviť a pravdepodobnosť takéhoto kroku vidím na 0,76% Preto sa zaoberám iba myšlienkou automatu vo vozidle ako doplnkového predaja - potom by stačili, aby vydával lístky označené.
Ja viem, že na tých linkách jazdí cestujúcich málo. Ale ono sa to začne takto nevinne a kskončíte pri košickom systéme tarify, kde na jeden predpis pripadá 10 výnimiek a máloktorý NADŠENEC (opakujem nadšenec, s obyčajným cestujúcim už vôbec nepočítam) má v tarife DPMK a ustanoveniach prepravého poriadku s ňou súvisiacich, prehľad.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
COLOR
Re #24963 Vladimir: Minule som zapol telku 5 minut po tom co to skoncilo skoro som sa zabil, ked som to zbadal na teletxte...
Re #24964 boris: Informuj sa na 5950-1111, to je operatorka a vypytaj si personalne oddelenie. Ale ano, kurzy sa robia vodicak stoji okolo 10-15 tisic.
Re #24965 si: Viem ze ty by si videl DPB ako informatizovanu spolocnost ale s tymi PDAckami si ma rozosmial